تحلیل عوامل موثر بر کسب کرسی های بین المللی ورزش توسط نمایندگان ایران

لقمان کشاورز؛ ابوالفضل فراهانی؛ بهرام بهرامی پور

دوره 7، شماره 4 ، بهمن 1397، صفحه 2-15

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3249

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر تحلیل عوامل موثر بر کسب کرسی‏های بین‏المللی ورزشی توسط نمایندگان ایران بود.روش‏شناسی: جامعه آماری پژوهش اعضای هیئت علمی دانشگاه­ها، مدیران، ورزشکاران و نمایندگان صاحب کرسی ورزش که در زمینه کرسی‏های بین‏المللی، دانش و تجربه لازم را داشتند (495N=). در بخش کیفی پژوهش 25 نفر به طور هدفمند و در بخش کمی بر مبنای ...  بیشتر

تدوین استراتژی‏های بازاریابی فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران

علی خادمی؛ نیما ماجدی؛ مهدی نادری نسب

دوره 7، شماره 4 ، بهمن 1397، صفحه 18-39

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3250

چکیده
  هدف: امروزه برای بقا در بازار ورزشی احتیاج به پویایی است و علم بازاریابی ورزشی پایه و اساس مناسبی را برای روش­های درست بازاریابی فراهم می­کند. هدف پژوهش حاضر، تدوین استراتژی­های بازاریابی فدراسیون کشتی بر اساس تحلیلSWOT  است.روش‌شناسی: روش تحقیق از نوع توصیفی-پیمایشی و براساس هدف، کاربردی است. تعداد 73 نفر شامل رئیس، معاونین، ...  بیشتر

طراحی الگوی درآمدزایی باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال ایران

مصطفی سلطانی؛ غلامعلی کارگر؛ سارا کشکر؛ فرزاد غفوری

دوره 7، شماره 4 ، بهمن 1397، صفحه 42-54

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3251

چکیده
  هدف: هدف تحقیق حاضر، طراحی الگوی درآمدزایی باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال ایران بود.روش‌شناسی: روش تحقیق حاضر، آمیخته اکتشافی بود. جامعه­ی آماری تحقیق حاضر در مطالعه کمی و کیفی شامل کلیه نخبگان آگاه در صنعت فوتبال بود. در بخش کیفی از نمونه‌گیری هدفمند طبقه‌ای و در بخش کمی از نمونه‌گیری هدفمند استفاده شد. ابزار مورد استفاده برای جمع‌آوری ...  بیشتر

آینده پژوهش‏های مدیریت ورزشی در دانشگاه‏های کشور

حسین عبدالملکی؛ فاطمه حیدری؛ محبوبه اللهیاری؛ سید بهادر زکی‌زاده

دوره 7، شماره 4 ، بهمن 1397، صفحه 56-68

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3252

چکیده
  هدف: امروزه آینده‏نگاری به عنوان یک ابزار تحلیلی-چشم‏اندازی متمایز، توسعه پیدا کرده است. این ابزار، آینده­های محتمل از رشته­های مختلف را مورد توجه قرار می­دهد و بدین ترتیب به فرآیندهای تصمیم‏گیری در سطوح مختلف کمک می­نماید. بنابراین هدف از انجام این پژوهش، شناسایی دستاوردهای حال حاضر پژوهش‏های مدیریت ورزشی، حوزه‏های ...  بیشتر

شناسایی عوامل زمینه‏ای تاثیرگذار بر استقرار کارآفرینی استراتژیک در کسب و کارهای ورزشی

عادله عظیمی دلارستاقی؛ سید محمد حسین رضوی؛ محمدرضا برومند

دوره 7، شماره 4 ، بهمن 1397، صفحه 70-87

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3253

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر شناسایی عوامل زمینه‏ای تاثیرگذار بر استقرار کارآفرینی استراتژیک در کسب و کارهای ورزشی بود.روش‌شناسی: روش تحقیق حاضر از نوع کیفی (به روش گراندد تئوری) بوده و گردآوری داده‌ها از طریق مصاحبه و بررسی پیشینه‏های تحقیق انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل اعضای هیات‏ علمی دانشکده‏های مدیریت کارآفرینی و ...  بیشتر

ارزیابی عوامل مؤثر بر پذیرش ورزشکاران صحه‌گذار محصولات از دیدگاه مشتریان

مهدی بشیری؛ رسول فرجی؛ فریده اعلاباف یوسفی

دوره 7، شماره 4 ، بهمن 1397، صفحه 90-104

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3254

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر، ارزیابی عوامل مؤثر بر پذیرش ورزشکاران مشهور در تبلیغات از دیدگاه مشتریان می‌باشد.روش‌شناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی و از نظر روش از نوع تحقیقات توصیفی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مشتریان فروشگاه‌های ورزشی شهر تبریز بودند که 350 پرسشنامه به صورت در دسترس بین پاسخ‏دهندگان توزیع شد که ...  بیشتر

ارائه مدل عناصر سازنده برند باشگاه‏های حرفه‏ای فوتبال براساس ارزش ویژه‏ی برند از دیدگاه مشتریان

رسول نظری؛ مریم مختاری

دوره 7، شماره 4 ، بهمن 1397، صفحه 106-117

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3255

چکیده
  هدف:هدف از انجام این پژوهش ارائه مدل عناصر سازنده برند باشگاه‏های فوتبال براساس ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتریان (CBBE) بود.روش‏شناسی: پژوهش از نوع کاربردی و به روش توصیفی-همبستگی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی مدیران، معاونین، پرسنل باشگاه‏ها، بازیکنان و هواداران و مشتریان چهار باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان، ...  بیشتر

آسیب‌شناسی راهبردی فوتبال استان گیلان و تعیین استراتژی مطلوب

رحیم رمضانی نژاد؛ شهرام شفیعی؛ هشام رستمی

دوره 7، شماره 4 ، بهمن 1397، صفحه 120-140

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3256

چکیده
  هدف: هدف از این پژوهش ارزیابی راهبردی فوتبال استان گیلان براساس تحلیل سوات و تدوین استراتژی مناسب بود.روش­شناسی: تحقیق حاضر توصیفی–تحلیلی و کاربردی است. جامعه آماری پژوهش تمام صاحب­نظران فوتبال استان گیلان و نمونة موردنظر به صورت هدفمند از مدیران و کارشناسان ادارات و هیأت­ها، مدرسان ورزش مدارس و دانشگاه، مربیان و بازیکنان ...  بیشتر

تاثیر مدیریت دانش مشتری بر ارزش ادارک شده و وفاداری مشتریان در باشگاه‌های ورزشی شهر مشهد

جواد فسنقری؛ علی بنسبردی؛ مرضیه رحیمی

دوره 7، شماره 4 ، بهمن 1397، صفحه 142-155

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3257

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر مدیریت دانش مشتری بر ارزش ادارک شده و وفاداری مشتریان در باشگاه­ های ورزشی شهر مشهد می­ باشد.روش‌شناسی: این پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری تحقیق شامل افرادی بود که در باشگاه­ های ورزشی شهر مشهد مشغول به ورزش بودند. روش نمونه­ گیری به صورت خوشه­ ای بوده و جمع­ آوری اطلاعات از ...  بیشتر

مطالعه اثربخشی برند انسانی در ورزش استان اردبیل (مطالعه موردی: علی دایی و حسین رضازاده)

مسعود ایمان زاده؛ مهرداد محرم زاده؛ مهدی پاشائی

دوره 7، شماره 4 ، بهمن 1397، صفحه 158-169

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3258

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی برند انسانی علی دایی و حسین رضازاده در ورزش استان اردبیل بود.روش‌شناسی: جامعه آماری پژوهش تمامی مربیان، ورزشکاران، و داوران دارای بیمه ورزشی در استان اردبیل بودند که تعداد کل حجم نمونه (25000) نفر بودند و نمونه آماری بر اساس جدول نمونه­گیری مورگان به صورت تصادفی، تعداد 375 نفر در نظر گرفته شد. از پرسشنامه ...  بیشتر

تحلیل مسیر سنجش عوامل موثر بر خرید اینترنتی کالای ورزشی در دانشجویان علوم ورزشی

حسین عیدی؛ نگار قلی پور؛ مریم فلاح

دوره 7، شماره 4 ، بهمن 1397، صفحه 172-182

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3259

چکیده
  هدف: هدف از این پژوهش بررسی عوامل موثر بر رفتار خرید اینترنتی کالای ورزشی بود.روش‌شناسی: این پژوهش توصیفی-پیمایشی و از نظر هدف کاربردی بود. جامعه آماری شامل دانشجویان و فارغ التحصیلان تربیت‏بدنی کلیه دانشگاه‏های کشور بودند که بر اساس جدول مورگان برای جامعه نامحدود 390 پرسشنامه جمع‏آوری شد. در این تحقیق از پرسشنامه جمعیت‏شناختی ...  بیشتر

شناسایی مصادیق اقتصاد سایه‌ای موثر بر توسعه ورزش حرفه‌ای ایران

حسین زارعیان؛ محمد صادق افروزه؛ مصطفی افشاری

دوره 7، شماره 4 ، بهمن 1397، صفحه 185-206

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3670

چکیده
  هدف: یکی از مسائل مهم در هر سیستم اقتصادی، شفافیت در امور مالیاتی و گردش مالی موسسات و سازمان‌های دولتی و غیردولتی است. نبود شفافیت و صحت در اطلاعات مالی می‌تواند منجر به فرار مالیاتی و یا به عبارتی بروز اقتصاد سایه‌ای خواهد شد. اقتصاد سایه‌ای عاملی است که با زیر سوال بردن عدالت در پرداخت نظام مالیاتی، پایه‌های نظام اقتصادی ورزش ...  بیشتر