محبوبه خداپرست؛ محمد سلطان حسینی؛ مهدی سلیمی
چکیده
هدف: هدف تحقیق بررسی فرارمالیاتی ورزشکاران و مربیان حرفهای با تاکید بر عوامل فرهنگی، فناوری، و دولتی و قانونی بود.روش شناسی: هدف تحقیق کاربردی و روش آن توصیفی بود. محدوده مطالعاتی پژوهش، شهر اصفهان و نمونه آماری به صورت تمامشمار و در دسترس انتخاب شد و شامل 119 نفر از ورزشکاران و مربیان حرفهای، مدیران عامل و معاونین باشگاههای ...
بیشتر
هدف: هدف تحقیق بررسی فرارمالیاتی ورزشکاران و مربیان حرفهای با تاکید بر عوامل فرهنگی، فناوری، و دولتی و قانونی بود.روش شناسی: هدف تحقیق کاربردی و روش آن توصیفی بود. محدوده مطالعاتی پژوهش، شهر اصفهان و نمونه آماری به صورت تمامشمار و در دسترس انتخاب شد و شامل 119 نفر از ورزشکاران و مربیان حرفهای، مدیران عامل و معاونین باشگاههای ورزش حرفهای، و اساتید مدیریت ورزشی و اقتصاد بود. ابزار اندازهگیری، پرسشنامه محقق ساخته، شامل 20 سوال بود، که روایی صوری و محتوایی آن توسط اساتید مدیریت ورزشی و اقتصاد تایید شد، و آلفای کرونباخ آن 89/0 به دست آمد. برای تحلیل دادهها از رگرسیون چندگانه گام به گام، آزمون t تک نمونهای و آزمون فریدمن استفاده شد.یافته ها: نتایج نشان داد گویههای عدم گسترش فرهنگ مالیاتی، در میان عوامل فرهنگی، ناتوانی تکنولوژیکی در شناسایی و ثبت صحیح مؤدیان مالیاتی، در میان عوامل فناوری و نرخهای بالای مالیاتی برای ورزشکاران و مربیان، در میان عوامل دولتی و قانونی مهمترین عوامل از نظر پاسخدهندگان بودند.نتیجه گیری: با توجه به تاثیرگذار بودن هر سه مؤلفه تحقیق، مسئولین میتوانند از روشهای مختلفی مانند گسترش تبلیغات سراسری برای افزایش فرهنگ مالیاتی، استفاده از تکنولوژیهای به روز برای ثبت اطلاعات مالی، و تعدیل نرخهای مالیاتی برای ورزشکاران و مربیان تا حدودی با پدیده فرارمالیاتی در ورزش مقابله کنند.
نوشین بنار؛ ابوالفضل کریمی؛ حمیدرضا گوهررستمی
چکیده
هدف: هدف از این پژوهش، طراحی الگوی وفاداری حامیان ورزشی با تأکید بر بازاریابی رابطهمند و کیفیت ارتباط است.روش شناسی: این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بوده که به شکل میدانی انجام شده است. نمونه آماری این پژوهش، شامل مدیران شرکتهای صنعتی و رؤسای هیئتهای ورزشی شهرستان کاشان است. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساختهای ...
بیشتر
هدف: هدف از این پژوهش، طراحی الگوی وفاداری حامیان ورزشی با تأکید بر بازاریابی رابطهمند و کیفیت ارتباط است.روش شناسی: این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بوده که به شکل میدانی انجام شده است. نمونه آماری این پژوهش، شامل مدیران شرکتهای صنعتی و رؤسای هیئتهای ورزشی شهرستان کاشان است. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساختهای بود که مقدار پایایی پرسشنامه 94/0 به دست آمد. در این پژوهش از مدلسازی معادلات ساختاری و روش حداقل مربعات جزئی جهت تجزیهوتحلیل دادهها و بررسی برازش مدل استفادهشده است.یافته ها: نتایج این تحقیق نشان داد که بازاریابی رابطهمند بر وفاداری حامیان ورزشی تأثیر مثبت و معناداری دارد؛ بازاریابی رابطهمند بر کیفیت ارتباط نیز تأثیر مثبت و معناداری دارد؛ ولی کیفیت ارتباط بر وفاداری حامیان ورزشی تأثیر مثبت و معناداری ندارد.نتیجه گیری: با عنایت به یافتهها میتوان گفت، در بازاریابی رابطهمند، به ترتیب، عاملهای پیوند ساختاری، منافع اجتماعی، مدیریت تعارض و منافع مالی و در کیفیت ارتباط، عاملهای اعتماد، تعهد و رضایت مهمترین عوامل هستند که مدیران باشگاهها و هیئتهای ورزشی میتوانند با استفاده از این روشها و عاملهای بازاریابی، حامیان خود را وفادار نگهدارند
مینا ملائی؛ رحیم رمضانی نژاد؛ مجید یاسوری؛ محمد جوادی پور
چکیده
هدف: نابرابری و عدم توازن در روند توسعهیافتگی استانها، سبب نابرابری در زمینههای مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی می شود. در این صورت ، ممکن است ورزش نیز مانند سایر بخشها از روند توسعهیافتگی نابرابر و نامتوازن برخوردار باشد؛ بنابراین پژوهش حاضر به منظور تحلیل روند و تغییرات توسعۀ ورزش قهرمانی استانهای ایران انجام گرفته ...
بیشتر
هدف: نابرابری و عدم توازن در روند توسعهیافتگی استانها، سبب نابرابری در زمینههای مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی می شود. در این صورت ، ممکن است ورزش نیز مانند سایر بخشها از روند توسعهیافتگی نابرابر و نامتوازن برخوردار باشد؛ بنابراین پژوهش حاضر به منظور تحلیل روند و تغییرات توسعۀ ورزش قهرمانی استانهای ایران انجام گرفته است.روششناسی: این پژوهش از نوع توصیفی- تحلیلی است که با استفاده از 48 شاخص، روند توسعهیافتگی ورزش قهرمانی استانهای ایران بین سالهای 1385 تا 1390 را بررسی کرده است. جامعه آماری شامل تمامی استانهای ایران و نمونه آماری برابر با جامعه آماری و شامل 31 استان است که در سال 1390در تقسیمات کشوری ایران قرار داشتند. ضمناً از روش تحلیل عاملی برای محاسبۀ شاخصهای ترکیبی و از تحلیل خوشهای برای تعیین سطح توسعهیافتگی ورزشی استانها استفاده شد.یافتهها: بررسی روند توسعهیافتگی ورزش قهرمانی نشان داد در سال 1385 سطح توسعهیافتگی ورزش قهرمانی 8 درصد از استانها بالا بود و 6 درصد از آنها محروم و غیربرخوردار بودند. در حالی که در دورۀ شش سالۀ مورد بررسی ، نسبت استانهای توسعهیافته در سال 1390 به 3/43 درصد و نسبت استانهای محروم به 40 درصد تغییر کرده است. این روند نشان دهندۀ افزایش نابرابریها و شکاف میان استانها از نظر توسعهیافتگی ورزش قهرمانی در سالهای اخیر می باشد.نتیجهگیری: با توجه به نابرابری توسعهیافتگی ورزش قهرمانی استانهای کشور، پیشنهاد میشود در برنامهریزیهای آتی ، اولویت تخصیص منابع به استانهای مرزی و پیرامونی اختصاص یابد تا علاوه بر جلوگیری از مهاجرت ورزشکاران و سایر منابع انسانی فعال در ورزش استانهای محروم، زمینۀ ارتقای هرچه بیشتر ورزش قهرمانی در کشور و کسب موفقیت در میادین بینالمللی و جهانی ایجاد شود
غلامرضا شعبانی بهار؛ حمید رضا مقصودی؛ محمود گودرزی؛ حبیب هنری
چکیده
هدف: هدف از اجرای این تحقیق،تدوین مدل معادلات ساختاری تفکر راهبردی و چابکی سازمانی در فدراسیونهای منتخب ورزشی ایران بود.روششناسی: روش تحقیق حاضر همبستگی بودو برای تدوین مدل از معادلات ساختاری (مدل ساختاری، تحلیل مسیر)استفاده شد. ابزار اندازه گیری شامل پرسشنامه تفکر راهبردی (لیدکا، 1998) و پرسشنامه چابکی ...
بیشتر
هدف: هدف از اجرای این تحقیق،تدوین مدل معادلات ساختاری تفکر راهبردی و چابکی سازمانی در فدراسیونهای منتخب ورزشی ایران بود.روششناسی: روش تحقیق حاضر همبستگی بودو برای تدوین مدل از معادلات ساختاری (مدل ساختاری، تحلیل مسیر)استفاده شد. ابزار اندازه گیری شامل پرسشنامه تفکر راهبردی (لیدکا، 1998) و پرسشنامه چابکی سازمانی (اسپایدزر، 2007)بود. روایی پرسشنامهها به صورت صوری و محتوایی و ضریب الفای کرونباخ برای پایایی پرسشنامه چابکی سازمانی96/0و تفکر راهبردی 96/0 تعیین گردید. جامعه آماری تحقیق شامل850 نفر از مدیران و کارکنان22 فدراسیون موفق و منتخب ورزشی جمهوری اسلامی ایران بود. نمونه آماری شامل 269 نفر با استفاده جدول کرجسی مورگان تعیین گردیدکه به صورت تصادفی ساده انتخاب شدندو برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار آماری لیزرل استفاده شد.یافتهها: یافتههای تحقیق نشان دادکه مولفههای نگرش سیستمی (86/0=β)، عزم راهبردی (91/0=β)، تفکر فرضیه محور (87/0=β)، فرصت طلبی هوشمندانه (92/0=β) و تفکر به موقع (88/0=β) بر تفکر راهبردی اثر مستقیم معنیداری داشتند (01/0>P). در ضمن مولفههای سرعت (92/0=β)، شایستگی (92/0=β)، انعطافپذیری (85/0=β)، پاسخگویی (85/0=β) برچابکی سازمانی اثرمستقیم معنیداری داشتند (01/0>P). همچنین تفکر راهبردی بر چابکی سازمانی در فدراسیونهای منتخب ورزشی اثر مستقیم و معنی داری داشت(01/0>P 82/17=t 94/0=β). شاخصهای آزمون دارای برازش مطلوب و مبین تاثیر تفکر راهبردی بر چابکی سازمانی بود.نتیجهگیری: با عنایت به نتایج بدست آمده نتیجه گیری می شود با تدوین اهداف و استراتژی منسجم برای توسعه تفکر راهبردی بین مدیران و کارکنان فدراسیون های ورزشی، زمینه توسعه چابکی سازمانی در بین فدراسیون های ورزشی را می توان در آینده فراهم نمود
کریم زهره وندیان؛ هاشم کوزه چیان؛ محمد احسانی؛ مجتبی امیری
چکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر طراحی و تدوین مدل شناسایی قابلیت های بازاریابی باشگاههای فوتبال لیگ برتر ایران است.روششناسی: این تحقیق از نوع تحقیقات اکتشافی و دارای ماهیت کیفی است که از روش نظریه دادهبنیاد استفاده شده است. جامعه تحقیق شامل مدیران باشگاههای فوتبال و اساتید مدیریت ورزشی دانشگاهها است که نمونه به روش نمونهگیری نظری و ...
بیشتر
هدف: هدف پژوهش حاضر طراحی و تدوین مدل شناسایی قابلیت های بازاریابی باشگاههای فوتبال لیگ برتر ایران است.روششناسی: این تحقیق از نوع تحقیقات اکتشافی و دارای ماهیت کیفی است که از روش نظریه دادهبنیاد استفاده شده است. جامعه تحقیق شامل مدیران باشگاههای فوتبال و اساتید مدیریت ورزشی دانشگاهها است که نمونه به روش نمونهگیری نظری و شیوه گلوله برفی انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از مصاحبه بصورت سوالات باز استفاده شد. سپس دادههای حاصل از 18 مصاحبه به روش نظریه دادهبنیاد، تجزیه و تحلیل گردید.یافتهها: کدهای حاصل از مصاحبهها 709 کد بود که پس از تلخیص به 128 کد و سپس به 18 کد محوری تبدیل شدند. کدهای محوری حاصل در مرحله کدگذاری انتخابی در 4 گروه از قابلیت بازاریابی شامل قابلیتهای ورزش فوتبال، قابلیتهای زیرساختی، قابلیتهای استراتژیک و قابلیتهای عملیاتی جای گرفتند. مدل حاصل با توجه به ارتباطات بین چهارگروه قابلیتها بصورت هرمی تدوین شد.نتیجهگیری: مدل ارائه شده میتواند به عنوان ابزای جهت شناسایی قابلیتهای بازاریابی باشگاههای فوتبال و بهرهگیری از این قابلیتها مورد استفاده قرار گیرد تا بگونهای منطقی و اصولی به بازاریابی، کسب درآمد و استقلال مالی باشگاه و حل مشکلات موجود در این حوزه پرداخت
حمیدرضا قزلسفلو؛ محمد حسین رضوی؛ معصومه کلاته سفیری؛ نوشین اصفهانی
چکیده
هدف: شناخت توانمندیها و جذابیتهای طبیعی و فرهنگی برجسته در مقاصد گردشگری ورزشی مهمترین عامل در توسعه گردشگری ورزشی میباشد. هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل توسعه گردشگری ورزشهای بومی و سنتی بر اساس قابلیتهای اکوتوریسمی میباشدروششناسی: نمونه آماری تحقیق شامل گردشگران ورزشی (ورزشکاران و حامیان مالی)(105n=)، کارشناسان ورزشی ...
بیشتر
هدف: شناخت توانمندیها و جذابیتهای طبیعی و فرهنگی برجسته در مقاصد گردشگری ورزشی مهمترین عامل در توسعه گردشگری ورزشی میباشد. هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل توسعه گردشگری ورزشهای بومی و سنتی بر اساس قابلیتهای اکوتوریسمی میباشدروششناسی: نمونه آماری تحقیق شامل گردشگران ورزشی (ورزشکاران و حامیان مالی)(105n=)، کارشناسان ورزشی هیئتهای ورزشی (45n=) و کارشناسان میراث فرهنگی (13n=) استان گلستان میباشد. به منظور جمعآوری دادهها از پرسشنامه تمایل رفتاری یوشیدا و جیمز (2010) و پرسشنامه محقق ساخته اکوتوریسم ورزشی استفاده گردید.یافتهها: نتایج تحلیل مسیر مدل نشان داد که جاذبههای طبیعی مربوط به فعالیتهای ورزشی آبی و ساحلی با بار عاملی (81/0=β) و جاذبههای طبیعی مرتبط به فعالیتهای ورزشی طبیعی و جنگلی با بار عاملی (72/0=β) بیشترین تأثیر را بر قصد رفتاری تجربه مجدد گردشگران دارند. همچنین گویه فوتبال و والیبال ساحلی (87/0=β)، گویه سوارکاری (83/0=β)، گویه اسکی و برفنوردی (73/0=β)، گویه رالی موتور (73/0=β) و گویه مسابقات سوارکاری (91/0 =β) مهمترین گویههای تأثیرگذار بر ابعاد پرسشنامه اکوتوریسم ورزشی بودند نتیجهگیری: با توجه به شرایط جغرافیایی ویژه استانهای شمالی و بهرهوری از جذابیتهای ساحل و جنگل و تلفیق مناسب آن با ورزشهای بومی و سنتی، میتوان زمینه توسعه گردشگری ورزشی را در این مناطق به وجود آورد.
شهرام شفیعی؛ مهرعلی همتی نژاد؛ یوسف پرواز
چکیده
هدف: هدف از این پژوهش تبیین اثر عوامل سازمانی و مدیریتی بر بروز فساد اداری - مالی در سازمانهای ورزشی استان گیلان بود.روششناسی: روش تحقیق از نوع همبستگی - پیمایشی بود. جامعه آماری شامل کلیه مدیران، کارشناسان و کارکنان سازمانهای دولتی و اجرای در ورزش استان گیلان بود. نمونه آماری به روش دردسترس جهت مدلسازی در نرمافزار PLS2 انتخاب ...
بیشتر
هدف: هدف از این پژوهش تبیین اثر عوامل سازمانی و مدیریتی بر بروز فساد اداری - مالی در سازمانهای ورزشی استان گیلان بود.روششناسی: روش تحقیق از نوع همبستگی - پیمایشی بود. جامعه آماری شامل کلیه مدیران، کارشناسان و کارکنان سازمانهای دولتی و اجرای در ورزش استان گیلان بود. نمونه آماری به روش دردسترس جهت مدلسازی در نرمافزار PLS2 انتخاب و نظرخواهی شد. ابزار پژوهش پرسشنامهای محققساخته با مقایس پنج ارزشی لیکرت بود (46 گویه). روایی ابزار با استفاده از نظر متخصصان (10نفر) و شاخصهای برازش مدلسازی تایید شد.یافتهها: یافتهها نشان دادند که مدل مفهومی پژوهش دارای برازش مطلوب بوده و عوامل سازمانی( 227/11 = T-values ؛544/0= R2) و مدیریتی( 025/10 = T-values ؛ 437/0 R2) همچنینضرایب آنها به ترتیب 74/0 و 66/0 اثر مستقیم و معنیداری بر بروز فساد اداری مالی دارند. همچنین عوامل سازمانی ( 439/20 = T-values؛667/0= R2) بر عوامل مدیریتی دارای اثر مستقیم و معنیدار میباشد (82/0).نتیجههدف: هدف از این پژوهش تبیین اثر عوامل سازمانی و مدیریتی بر بروز فساد اداری - مالی در سازمانهای ورزشی استان گیلان بود.روششناسی: روش تحقیق از نوع همبستگی - پیمایشی بود. جامعه آماری شامل کلیه مدیران، کارشناسان و کارکنان سازمانهای دولتی و اجرای در ورزش استان گیلان بود. نمونه آماری به روش دردسترس جهت مدلسازی در نرمافزار PLS2 انتخاب و نظرخواهی شد. ابزار پژوهش پرسشنامهای محققساخته با مقایس پنج ارزشی لیکرت بود (46 گویه). روایی ابزار با استفاده از نظر متخصصان (10نفر) و شاخصهای برازش مدلسازی تایید شد.یافتهها: یافتهها نشان دادند که مدل مفهومی پژوهش دارای برازش مطلوب بوده و عوامل سازمانی( 227/11 = T-values ؛544/0= R2) و مدیریتی( 025/10 = T-values ؛ 437/0 R2) همچنینضرایب آنها به ترتیب 74/0 و 66/0 اثر مستقیم و معنیداری بر بروز فساد اداری مالی دارند. همچنین عوامل سازمانی ( 439/20 = T-values؛667/0= R2) بر عوامل مدیریتی دارای اثر مستقیم و معنیدار میباشد (82/0).نتیجهگیری: با توجه به بالا بودن قدرت تبیین و شدت ضرایب اثر در متغیرهای پژوهش، میتوان گفت که عوامل سازمانی و مدیریتی نقش بالایی در بروز فساد یا به عکس در پیشگیری از آن دارند و میتواند مقدم بر سایر متغیرها در کانون توجهات و تمرکز سیستم نظارت و کنترل در سازمانهای ورزشی استان گیلان قرار گیرند. علاوه براین عوامل مدیریتی در سایه عوامل سازمانی و اثر مداخلهگر آنها قرار دارند.گیری: با توجه به بالا بودن قدرت تبیین و شدت ضرایب اثر در متغیرهای پژوهش، میتوان گفت که عوامل سازمانی و مدیریتی نقش بالایی در بروز فساد یا به عکس در پیشگیری از آن دارند و میتواند مقدم بر سایر متغیرها در کانون توجهات و تمرکز سیستم نظارت و کنترل در سازمانهای ورزشی استان گیلان قرار گیرند. علاوه براین عوامل مدیریتی در سایه عوامل سازمانی و اثر مداخلهگر آنها قرار دارند.
امید جمشیدی؛ نصراله سجادی؛ زینب آنت؛ فرخ کیا
چکیده
هدف: صحهگذاری افراد مشهور یکی از تکنیکهای تبلیغاتی شرکتها برای ایجاد آگاهی و به دست آوردن پاسخ مطلوب در مورد محصولات و خدمات خود میباشد و تجانس ورزشکار با محصول به منظور سنجش همخوانی شخص صحه گذار با محصول مربوط میشود. هدف از پژوهش حاضر بررسی ارتباط تجانس ورزشکار و محصول با مصرف و خرید محصول ورزشی در فروشگاههای علی دایی در ...
بیشتر
هدف: صحهگذاری افراد مشهور یکی از تکنیکهای تبلیغاتی شرکتها برای ایجاد آگاهی و به دست آوردن پاسخ مطلوب در مورد محصولات و خدمات خود میباشد و تجانس ورزشکار با محصول به منظور سنجش همخوانی شخص صحه گذار با محصول مربوط میشود. هدف از پژوهش حاضر بررسی ارتباط تجانس ورزشکار و محصول با مصرف و خرید محصول ورزشی در فروشگاههای علی دایی در سطح استان تهران میباشد.روششناسی: جامعه آماری تحقیق تمامی مراجعهکنندگان به فروشگاههای موردنظر بودند که با توجه به نامحدود بودن جامعه، مطابق جدول مورگان 384 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند. جهت گردآوری دادهها از پرسشنامه رسولی (1393) با روایی سازه قابلقبول و با ضریب آلفای کرونباخ 89/0 استفاده شد.یافتهها: جهت تجزیهوتحلیل دادهها از آمار توصیفی و همچنین رتبه میانگین استفاده گردید و پس از تائید طبیعی بودن توزیع دادهها با استفاده از آزمون کلموگروف- اسمیرنوف، مسئله اصلی تحقیق بهوسیله روش معادلات ساختاری و نرمافزار Amos مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتیجهگیری: نتایج نشان داد که رابطه مثبت و معنی داری بین تجانس ورزشکار با محصول و مصرف محصول ورزشی وجود دارد. همچنین میتوان نتیجه گرفت که ابعاد تمایل به مصرف، مصرف رسانهای، ارزش مضاعف و آشنایی با ورزشکار بهدرستی تبیینکننده مصرف محصول ورزشی هستند.
سید عماد حسینی؛ محمد پورکیانی؛ علی افروزه
چکیده
هدف: هدف این پژوهش بررسی تاثیر بازاریابی حسی بر افزایش هواداران باشگاههای لیگ برتر فوتبال ایران است.روششناسی: پژوهش حاضر کاربردی و از نظر گردآوری دادهها، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را تمام هواداران باشگاههای لیگ برتر فوتبال تشکیل میدادند. حجم نمونه 210 نفر از هواداران باشگاههای لیگ برتر انتخاب شدند ...
بیشتر
هدف: هدف این پژوهش بررسی تاثیر بازاریابی حسی بر افزایش هواداران باشگاههای لیگ برتر فوتبال ایران است.روششناسی: پژوهش حاضر کاربردی و از نظر گردآوری دادهها، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را تمام هواداران باشگاههای لیگ برتر فوتبال تشکیل میدادند. حجم نمونه 210 نفر از هواداران باشگاههای لیگ برتر انتخاب شدند که پرسشنامهها به طور تصادفی در ورزشگاه بین هواداران توزیع شد. ابزار اصلی گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساختهای بود که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل آماری از آمار توصیفی و روش مدل یابی معادلات ساختاری در نرم افزار لیزرل استفاده شد.یافتهها:با توجه به بارهای عاملی، مهمترین بعد اثر گذار بر افزایش هوادارن باشگاههای فوتبال، بعد شنوایی است، و پس از آن بعدهای چشایی، بویایی، بینایی و لامسه قرار میگیرند. نتیجهگیری: به طور کلی نتایج نشان داد بازاریابی حسی تاثیر معنی داری بر افزایش هوادارن باشگاههای لیگ برتر فوتبال ایران دارد. با توجه به ماهیت حسی ورزش، به نظر میرسد بازاریابی حسی نمونهای مناسب برای ورود به این حوزه باشد. باید توجه کرد که در ارائه خدمات به مشتری علاوه بر رابطه فیزیکی، رابطه عاطفی نیز باید برقرار شود. باشگاهها باید استراتژیهای حسی را از طریق حسگرها، احساسات، و عبارت حسی در رابطه با احساس و ذهن انسانها به کار ببندند.
حمید قاسمی
چکیده
هدف: هدف کلی تحقیق، تحلیل محتوای کتب منتشر شده روش تحقیق در حیطه تربیت بدنی و علوم ورزشی ایران تا پایان بهار 1393 بود.روششناسی. روش تحقیق حاضر از لحاظ استراتژی، توصیفی و به لحاظ مسیر اجرا از روش تحلیل محتوا استفاده شد. ابزار جمع آوری داده های تحقیق، برگه کدگذاری و دستورالعمل محقق ساخته بود. روایی صوری و محتوایی برگه کدگذاری توسط جمعی ...
بیشتر
هدف: هدف کلی تحقیق، تحلیل محتوای کتب منتشر شده روش تحقیق در حیطه تربیت بدنی و علوم ورزشی ایران تا پایان بهار 1393 بود.روششناسی. روش تحقیق حاضر از لحاظ استراتژی، توصیفی و به لحاظ مسیر اجرا از روش تحلیل محتوا استفاده شد. ابزار جمع آوری داده های تحقیق، برگه کدگذاری و دستورالعمل محقق ساخته بود. روایی صوری و محتوایی برگه کدگذاری توسط جمعی از متخصصین رسانه و ورزش و پایایی با محاسبه ضریب کندال(89/0) و میزان توافق 4 کدگذار به دست آمد. جامعه مورد بررسی شامل تمام کتاب های روش تحقیق به زبان فارسی در حیطه تربیت بدنی و علوم ورزشی بود که تعداد کتاب های شناسایی شده توسط محقق تا پایان بهار 1393 به تعداد 14 عنوان مورد بررسی قرار گرفت.یافتهها: نتایج نشان داد که تا پایان بهار سال 1393، تنها 14 کتاب روش تحقیق در حیطه تربیت بدنی و علوم ورزشی به زبان فارسی در ایران انتشار یافته است که 3 مورد آنها تألیف و 11 مورد آنها ترجمه است. ضمناً از جمع 11 کتاب ترجمه شده، تنها 5 کتاب اصلی وجود داشت که توسط گروه های مختلف به صورت تکراری ترجمه شده است. بین استفاده از انواع تصویر، نمودار و جدول و همینطور تعداد منابع و نوع منابع استفاده شده در کتابها تفاوت معنیداری وجود دارد. نتیجهگیری: کتاب ترجمه کوزه چیان و همکاران از بالاترین امتیاز در میان کتب مورد بررسی قرار گرفت و می تواند در اولویت انتخاب مطالعه کنندگان قرار گیرد.
فاتح فرازیانی؛ مرتضی رضایی صوفی؛ آزاد معتمدیان
چکیده
هدف: هدف اصلی تحقیق امکانسنجی توسعه گردشگری ورزشی قایقرانی آبهای خروشان (رفتینگ) در رودخانه سیروان بود.روششناسی: جامعه آماری رودخانههای حوضه آبریز رشتهکوههای زاگرس در منطقه استانهای کردستان و کرمانشاه میباشد. این پژوهش بهصورت موردی بر روی شاخه اصلی رودخانه سیروان به طول 43 کیلومتر از استان کردستان تا کرمانشاه میباشد، ...
بیشتر
هدف: هدف اصلی تحقیق امکانسنجی توسعه گردشگری ورزشی قایقرانی آبهای خروشان (رفتینگ) در رودخانه سیروان بود.روششناسی: جامعه آماری رودخانههای حوضه آبریز رشتهکوههای زاگرس در منطقه استانهای کردستان و کرمانشاه میباشد. این پژوهش بهصورت موردی بر روی شاخه اصلی رودخانه سیروان به طول 43 کیلومتر از استان کردستان تا کرمانشاه میباشد، انجامگرفته است. ابزارهای گردآوری دادهها شامل، اطلاعات علمی موجود، نقشه رودخانه با مقیاس 50000: 1، نقشه ماهوارهای، برنامه نرمافزاری GIS، دستگاه GPS، قایق ششنفره رفتینگ، کایاک، کانو، منابع کتابخانهای و اینترنتی، چکلیست و استانداردهای موردنیاز برای اجرای رفتینگ در درجات متفاوت (شش درجه) میباشد؛ پس از جمعآوری دادهها به تطبیق آن با استانداردهای جهانی جهت رسیدن به اهداف تحقیق پرداخته شد. یافتهها: بهجز در 11 کیلومتر اول در 32 کیلومتر باقیمانده درجهبندی رودخانهای جهت رفتینگ در حدود 80 درصد مسیر در فصل بهار در درجه سه و چهار و در فصل پاییز درجهدو و سه قرار دارد،نتیجهگیری: اولین معیار جهت برگزاری رفتینگ در رودخانه وجود جاده است، در 11 کیلومتر اول به علت نبود جاده امکان برگزاری قایقرانی وجود نداشت و 32 کیلومتر باقیمانده امکان قایقرانی با قایقهای کانو و کایاک و رفتینگ در درجات مختلف (1 تا 4) وجود داشت؛ رودخانه سیروان می تواند محل مناسبی برای برپایی اردوهای تیمهای ملی و باشگاهی این ورزش بوده و محلی برای تمرین افراد بومی و منطقه جهت استعدادیابی در قایقرانی آبهای خروشان میباشد و مکانی مناسب برای گذران اوقات فراغت افرادی که اینگونه فعالیتها را برمیگزینند بوده و همچنین موجب افزایش اشتغال، درآمد و حفظ محیطزیست در منطقه شود.
عاطفه اسدزاده؛ علیرضا الهی؛ حسین اکبری یزدی
چکیده
هدف: شناسایی موانع بازاریابی رابطهمند منجر به سهولت در رسیدن به هدف اصلی بازاریابی رابطهمند خواهد شد، به منظور شناسایی این موانع پژوهشگران به دنبال ابزار معتبر و پایا هستند. از این رو در مطالعه حاضر به تعیین روایی و پایایی پرسشنامه محقق ساخته موانع بازاریابی رابطهمند در مدیریت هواداران پرداخته شد.روششناسی: بدینمنظور ...
بیشتر
هدف: شناسایی موانع بازاریابی رابطهمند منجر به سهولت در رسیدن به هدف اصلی بازاریابی رابطهمند خواهد شد، به منظور شناسایی این موانع پژوهشگران به دنبال ابزار معتبر و پایا هستند. از این رو در مطالعه حاضر به تعیین روایی و پایایی پرسشنامه محقق ساخته موانع بازاریابی رابطهمند در مدیریت هواداران پرداخته شد.روششناسی: بدینمنظور ابتدا روایی محتوایی و صوری آن با استفاده از گروه صاحبنظران تأیید شد. به منظور تعیین پایایی ابزار از روش آلفای کرونباخ استفاده گردید که مطالعه مقدماتی بر روی 41 نفر انجام شد و ضریب حاصله آلفای کرونباخ رقم702/.=α بدست آمد.. همچنین برای سنجش روایی سازه ابزار، 141 پرسشنامه جمعآوری شد. از تکنیک تحلیل عاملی تأییدی برای آزمون روایی سازه استفاده شد.یافتهها: خروجیهای لیزرل نشان داد معرفهای انتخاب شده برای سنجش مؤلفههای بازاریابی رابطهمند از روایی لازم برخوردار است و به خوبی میتواند بازاریابی رابطهمند را بسنجد.نتیجهگیری: با توجه به این نتایج میتوان گفت که مقیاس انطباق یافته موانع بازاریابی رابطهمند میتواند به عنوان مقیاس پایا و معتبر در مدیریت هواداران به کار رود