بررسی فرار مالیاتی ورزشکاران و مربیان حرفه ای با تاکید بر عوامل فرهنگی، فناوری، و دولتی و قانونی

محبوبه خداپرست؛ محمد سلطان حسینی؛ مهدی سلیمی

دوره 7، شماره 1 ، خرداد 1397، صفحه 1-14

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.2963

چکیده
  هدف: هدف تحقیق بررسی فرار­­مالیاتی ورزشکاران و مربیان حرفه­ای با تاکید بر عوامل فرهنگی، فناوری، و دولتی و قانونی بود.روش شناسی: هدف تحقیق کاربردی و روش آن توصیفی بود. محدوده مطالعاتی پژوهش، شهر اصفهان و نمونه آماری به صورت تمام­شمار و در­ دسترس انتخاب شد و شامل 119 نفر از ورزشکاران و مربیان حرفه­ای، مدیران عامل و معاونین باشگاه­های ...  بیشتر

طراحی الگوی وفاداری حامیان ورزشی با تأکید بر بازاریابی رابطه‌مند و کیفیت ارتباط

نوشین بنار؛ ابوالفضل کریمی؛ حمیدرضا گوهررستمی

دوره 7، شماره 1 ، خرداد 1397، صفحه 15-28

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.3083

چکیده
  هدف: هدف از این پژوهش، طراحی الگوی وفاداری حامیان ورزشی با تأکید بر بازاریابی رابطه‌مند و کیفیت ارتباط است.روش شناسی: این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بوده که به شکل میدانی انجام شده است. نمونه آماری این پژوهش، شامل مدیران شرکت‌های صنعتی و رؤسای هیئت‌های ورزشی شهرستان کاشان است. ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامه‌ محقق ساخته‌ای ...  بیشتر

تحلیل روند نابرابری توسعۀ ورزش قهرمانی در استان‌های ایران

مینا ملائی؛ رحیم رمضانی نژاد؛ مجید یاسوری؛ محمد جوادی پور

دوره 7، شماره 1 ، خرداد 1397، صفحه 29-49

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.3094

چکیده
  هدف: نابرابری و عدم توازن در روند توسعه­یافتگی استان­ها، سبب نابرابری در زمینه­های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی می شود. در این صورت ، ممکن است ورزش  نیز مانند سایر بخش‌ها از روند توسعه‌یافتگی نابرابر و نامتوازن برخوردار باشد؛ بنابراین پژوهش حاضر به منظور تحلیل روند و تغییرات توسعۀ ورزش قهرمانی استان‌های ایران انجام گرفته ...  بیشتر

تدوین مدل معادلات ساختاری تفکر راهبردی و چابکی سازمانی در فدراسیون های منتخب ورزشی

غلامرضا شعبانی بهار؛ حمید رضا مقصودی؛ محمود گودرزی؛ حبیب هنری

دوره 7، شماره 1 ، خرداد 1397، صفحه 52-65

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.2970

چکیده
  هدف: هدف از اجرای این تحقیق،تدوین مدل معادلات ساختاری تفکر راهبردی و چابکی سازمانی در فدراسیون‏ها‏ی منتخب ‏‏‏‏ورزشی ‏‏‏ایران بود.روش‌شناسی: روش تحقیق حاضر همبستگی بودو برای تدوین مدل از معادلات ساختاری (مدل ساختاری، تحلیل مسیر)استفاده شد. ابزار اندازه گیری شامل پرسشنامه‌ تفکر راهبردی (لیدکا، 1998) و پرسش‌نامه چابکی ...  بیشتر

طراحی و تدوین مدل قابلیت های بازاریابی باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران

کریم زهره وندیان؛ هاشم کوزه چیان؛ محمد احسانی؛ مجتبی امیری

دوره 7، شماره 1 ، خرداد 1397، صفحه 68-85

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.3213

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر طراحی و تدوین مدل شناسایی قابلیت های بازاریابی باشگاه‌های فوتبال لیگ برتر ایران است.روش‌شناسی: این تحقیق از نوع تحقیقات اکتشافی و دارای ماهیت کیفی است که از روش نظریه داده‌بنیاد استفاده شده است. جامعه تحقیق شامل مدیران باشگاه‌های فوتبال و اساتید مدیریت ورزشی دانشگاه‌ها است که نمونه به روش نمونه‌گیری نظری و ...  بیشتر

طراحی مدل تمایل بازگشت رفتاری گردشگران ورزش‌های بومی و سنتی بر اساس قابلیت-های اکوتوریسمی

حمیدرضا قزلسفلو؛ محمد حسین رضوی؛ معصومه کلاته سفیری؛ نوشین اصفهانی

دوره 7، شماره 1 ، خرداد 1397، صفحه 88-108

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.2966

چکیده
  هدف: شناخت توانمندی­ها و جذابیت­های طبیعی و فرهنگی برجسته در مقاصد گردشگری ورزشی مهم‌ترین عامل در توسعه گردشگری ورزشی می­باشد. هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل توسعه گردشگری ورزش‌های بومی و سنتی بر اساس قابلیت­های اکوتوریسمی می­باشدروش‌شناسی: نمونه آماری تحقیق شامل گردشگران ورزشی (ورزشکاران و حامیان مالی)(105n=)، کارشناسان ورزشی ...  بیشتر

تبیین اثر عوامل سازمانی و مدیریتی بر بروز فساد اداری مالی در سازمان‌های ورزشی (مطالعه موردی استان گیلان)

شهرام شفیعی؛ مهرعلی همتی نژاد؛ یوسف پرواز

دوره 7، شماره 1 ، خرداد 1397، صفحه 110-124

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.2967

چکیده
  هدف: هدف از این پژوهش تبیین اثر عوامل سازمانی و  مدیریتی بر بروز فساد اداری - مالی در سازمان‌های ورزشی استان گیلان بود.روش‌شناسی: روش تحقیق از نوع همبستگی - پیمایشی بود. جامعه آماری شامل کلیه مدیران، کارشناسان و کارکنان سازمان­های دولتی و اجرای در ورزش استان گیلان بود. نمونه آماری به روش دردسترس جهت مدل‌سازی در نرم­افزار PLS2 انتخاب ...  بیشتر

ارتباط تجانس ورزشکار و محصول در فرآیند صحه‌گذاری مصرف محصول ورزشی با استفاده از مدل معادلات ساختاری (بررسی موردی فروشگاه‌های علی دایی)

امید جمشیدی؛ نصراله سجادی؛ زینب آنت؛ فرخ کیا

دوره 7، شماره 1 ، خرداد 1397، صفحه 126-138

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.2968

چکیده
  هدف: صحه‌گذاری افراد مشهور یکی از تکنیک‌های تبلیغاتی شرکت‌ها برای ایجاد آگاهی و به دست آوردن پاسخ مطلوب در مورد محصولات و خدمات خود می‌باشد و تجانس ورزشکار با محصول به منظور سنجش هم‌خوانی شخص صحه گذار با محصول مربوط می‌شود. هدف از پژوهش حاضر بررسی ارتباط تجانس ورزشکار و محصول با مصرف و خرید محصول ورزشی در فروشگاه‌های علی دایی در ...  بیشتر

تاثیر ابعاد بازاریابی حسی بر افزایش هواداران باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران

سید عماد حسینی؛ محمد پورکیانی؛ علی افروزه

دوره 7، شماره 1 ، خرداد 1397، صفحه 140-152

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.3022

چکیده
  هدف:  هدف این پژوهش بررسی تاثیر بازاریابی حسی بر افزایش هواداران باشگاه­های لیگ برتر فوتبال ایران است.روش‌شناسی: پژوهش حاضر کاربردی و از نظر گردآوری داده­ها، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را تمام هواداران باشگاه­های لیگ برتر فوتبال تشکیل می­دادند. حجم نمونه 210 نفر از هواداران باشگاه­های لیگ برتر انتخاب شدند ...  بیشتر

تحلیل محتوای کتب فارسی روش تحقیق در تربیت بدنی و علوم ورزشی

حمید قاسمی

دوره 7، شماره 1 ، خرداد 1397، صفحه 154-173

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.3214

چکیده
  هدف: هدف کلی تحقیق، تحلیل محتوای کتب منتشر شده روش تحقیق در حیطه تربیت بدنی و علوم ورزشی ایران تا پایان بهار 1393 بود.روش‌شناسی. روش تحقیق حاضر از لحاظ استراتژی، توصیفی و به لحاظ مسیر اجرا از روش تحلیل محتوا استفاده شد. ابزار جمع آوری داده های تحقیق، برگه کدگذاری و دستورالعمل محقق ساخته بود. روایی صوری و محتوایی برگه کدگذاری توسط جمعی ...  بیشتر

امکان‌سنجی توسعه گردشگری ورزشی (قایقرانی رفتینگ) در رودخانه سیروان

فاتح فرازیانی؛ مرتضی رضایی صوفی؛ آزاد معتمدیان

دوره 7، شماره 1 ، خرداد 1397، صفحه 176-198

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.3215

چکیده
  هدف: هدف اصلی تحقیق امکان‌سنجی توسعه گردشگری ورزشی قایقرانی آب‌های خروشان (رفتینگ) در رودخانه سیروان بود.روش‌شناسی: جامعه آماری رودخانه‌های حوضه آبریز رشته‌کوه‌های زاگرس در منطقه استان‌های کردستان و کرمانشاه می‌باشد. این پژوهش به‌صورت موردی بر روی شاخه اصلی رودخانه سیروان به طول 43 کیلومتر از استان کردستان تا کرمانشاه می‌باشد، ...  بیشتر

تعیین روایی و پایایی پرسشنامه موانع بازاریابی رابطه‌مند در مدیریت هواداران

عاطفه اسدزاده؛ علیرضا الهی؛ حسین اکبری یزدی

دوره 7، شماره 1 ، خرداد 1397، صفحه 192-201

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.3216

چکیده
  هدف:‌ شناسایی موانع بازاریابی رابطه‌مند منجر به سهولت در رسیدن به هدف اصلی بازاریابی رابطه‌مند خواهد شد، به منظور شناسایی این موانع پژوهشگران به دنبال ابزار معتبر و پایا هستند. از این رو در مطالعه حاضر به تعیین روایی و پایایی پرسشنامه محقق ساخته موانع  بازاریابی رابطه‌مند در مدیریت هواداران پرداخته شد.روش‌شناسی: بدین‌منظور ...  بیشتر