تاثیر ابعاد هویت برند تیمی بر وفاداری رفتاری هواداران فوتبال در لیگ برتر ایران

اکبر جابری؛ حسن اسدی دستجردی؛ فرزانه مظلومی سوینی؛ جواد خزائی پول

دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، صفحه 1-18

چکیده
  هدف: هدف تحقیق حاضر تحلیل سهم نسبی ابعاد هویت برندِ تیمی بر وفاداری هواداران فوتبال لیگ برتر ایران و ارائه مدلی در راستای توسعه وفاداری به تیم‌های لیگ برتر فوتبال بود. روش‌شناسی: تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت از نوع تحقیقات توصیفی-پیمایشی بود که به صورت میدانی انجام گرفت. جامعه آماری این تحقیق را هواداران تیم‌های لیگ ...  بیشتر

مقایسه و تعیین اولویت عوامل ارزیابی کیفیت سیستم توسعه استعدادیابی ورزشی از منظر ذینفعان

فرهاد نظری؛ بهرام یوسفی؛ حسین عیدی

دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، صفحه 19-35

چکیده
  هدف: مقایسه و تعیین اولویت عوامل ارزیابی کیفیت سیستم توسعه استعدادیابی ورزشی در جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.روش‌شناسی: روش پژوهش توصیفی و از نوع مطالعات پیمایشی است که از لحاظ هدف در دستة پژوهش‌های کاربردی قرار می‌گیرد. جامعه آماری پژوهش، شامل مربیان، ورزشکاران، کارشناسان فدراسیون‌ها و هیات‌ها و اساتید متخصص تربیت بدنی بود که ...  بیشتر

شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر حضور تماشاگران در مسابقات لیگ برتر بسکتبال ایران

مهرعلی همتی نژاد؛ محمدمهدی رحمتی؛ محمد صفرزاده

دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، صفحه 36-50

چکیده
  هدف:  : هدف از این تحقیق، بررسی عوامل مؤثر بر حضور تماشاگران لیگ برتر بسکتبال ایران است. روش‌شناسی: پژوهش از نوع توصیفی، پیمایشی است. پرسشنامه مورداستفاده در این تحقیق در نوبت­های مختلف توسط گرین (1995)، هانسن و گوتیر (1992)، اسکافیلد (1983)، کاسکی (1994) و ژانگ و همکاران (1995) به‌منظور بررسی عوامل مؤثر بر حضور تماشاگران در ورزشگاه­ها در ...  بیشتر

بررسی نقش بازارگرایی بر هوشمندی بازار در شرکت‌های ورزشی

مرتضی رضائی صوفی؛ ابوالفضل فراهانی؛ جلال یاراحمدی

دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، صفحه 51-64

چکیده
  هدف: هدف از مطالعة حاضر، تعیین تأثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب و کار شرکت‌های ورزشی است. روش تحقیق حاضر از نوع همبستگی است و نمونة آماری پژوهش حاضر را 113 نفر از مدیران و مسئولان واحدهای مختلف شرکت­های ورزشی در سراسر کشور که به روش تصادفی ساده انتخاب شدند، تشکیل می‌دهند.روش‌شناسی: به منظور گردآوری اطلاعات موردنیاز برای متغیر فرهنگ ...  بیشتر

حمایت ورزشی و تأثیر آن بر دلبستگی به برند و وفاداری مشتریان: مطالعه تیم والیبال کاله

اسماعیل ملک اخلاق؛ محسن اکبری؛ سید حسن آل‌طه

دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، صفحه 65-84

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر حمایت ورزشی بر دلبستگی به برند و وفاداری مشتریان شرکت کاله است.روش‌شناسی: این پژوهش علّی و پیمایشی می‌باشد و جامعه‌ آماری پژوهش دانشجویان دانشگاه گیلان بودند که تعداد 525 دانشجو به روش تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب و در این پژوهش شرکت کردند. از پرسشنامه استاندارد با 42 سؤال برای جمع‌آوری اطلاعات ...  بیشتر

تحلیل عوامل مؤثر در شکل‌دهی تصویر برند ورزشکاران حرفه‌ای

یاسر صفار؛ سید مرتضی عظیم زاده؛ آذر کفاش‌پور

دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، صفحه 85-102

چکیده
  هدف: امروزه مدیریت و توسعه برندهای ورزشی تنها محدود به کالاها، تیم‌ها و لیگ‌ها ورزشی نمی­شود؛ بلکه در بین ورزشکاران نیز به رسمیت شناخته‌شده است.  از این‌رو، هدف این تحقیق تحلیل عوامل مؤثر در شکل‌دهی تصویر برند ورزشکاران حرفه­ای است. روش‌شناسی: تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه­ی گردآوری اطلاعات تحقیق، توصیفی- ...  بیشتر

شناسایی و اولویت‌بندی مناظر و استراتژی‌های سازمان ورزش شهرداری تهران با استفاده از مدل AHP

سید احمد نژاد سجادی؛ مهرزاد حمیدی؛ محسن ارسلان

دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، صفحه 103-116

چکیده
  هدف: هدف از مطالعه حاضر، اولویت­بندی استراتژی­های سازمان ورزش شهرداری تهران با استفاده از مدل AHP بود. روش‌شناسی: تحقیق حاضر از نوع توصیفی- تحلیلی بود. جامعه آماری شامل کلیه مدیران سازمان ورزش شهرداری‌ها و اعضای شورای راهبردی سازمان ورزش شهرداری تهران بودند (145N=). تعداد 60 نفر از این افراد به عنوان نمونه انتخاب شد. جهت روشن‌تر شدن ...  بیشتر

شخصیت برند تیم‌های منتخب لیگ برتر فوتبال ایران تبیین ابعاد و ارائه مدل مسیری

لیلا شفایی؛ ژاله معماری؛ محمد اصغری جعفرآبادی

دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، صفحه 117-136

چکیده
  هدف: هدف از انجام این تحقیق  تبیین ابعاد و مدل‌سازی شخصیت برند تیم­های منتخب لیگ برتر فوتبالبود. تحقیق به‌روش توصیفی- پیمایشی انجام شد.. روش‌شناسی: نمونه‌ها شامل 673 تن از هواداران تیم­های منتخب لیگ برتر فصل 91-92 (پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و سپاهان ) بود که در لیگ دوازدهم برای تماشای بازی در استادیوم مجموعه آزادی تهران حضور ...  بیشتر

طراحی مدل تاثیر بازارگرایی بر رفتار آتی مشتریان در مجموعه‌های تفریحی‌ورزشی آبی با توجه به کیفیت خدمات

محسن اسمعیلی؛ محمد احسانی؛ هاشم کوزه‌چیان؛ حبیب هنری

دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، صفحه 137-152

چکیده
  هدف: هدف از انجام تحقیق طراحی مدل تأثیر بازارگرایی مراکز ورزشی تفریحی آبی بر رفتار مشتریان با توجه به متغیر میانجی کیفیت خدمات می‌باشد. روش‌شناسی: نوع تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش گردآوری داده‌ها توصیفی و پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش مراکز تفریحی‌ورزشی آبی کشور بوده که 5 مرکز بزرگ به‌صورت هدفمند به‌عنوان نمونه انتخاب ...  بیشتر

مقایسه نگرش و رفتار مشتریان نسبت به خدمات مراکز آمادگی جسمانی شهر رشت

نوشین بنار؛ حمیدرضا گوهررستمی؛ حکیمه مهرعلی تبار

دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، صفحه 153-168

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر مقایسه نگرش و رفتار مشتریان نسبت به خدمات مراکز آمادگی جسمانی شهر رشت است. روش‌شناسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی- پیمایشی است که به شکل میدانی انجام شد. جامعه آماری آن شامل کلیۀ مشتریان مراکز آمادگی جسمانی شهر رشت بود که 400نفر از آن‌ها به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، پنج پرسشنامۀ ...  بیشتر

رابطه ادراک از کیفیت خدمات با رضایتمندی و تمایل به بازگشت گردشگران ورزشی حاضر در شهرآورد استقلال و پرسپولیس

مهدی خطیب‌زاده؛ هاشم کوزه‌چیان؛ افشار هنرور

دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، صفحه 169-184

چکیده
  هدف: بحث کیفیت خدمات، رضایتمندی و تمایل به بازگشت گردشگران ورزشی همواره موضوعی بحث‌انگیز بوده است. از این‌رو هدف این پژوهش بررسی رابطة کیفیت خدمات با رضایتمندی و تمایل به بازگشت گردشگران ورزشی بود.روش‌شناسی: روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است که به شکل میدانی انجام شده است. نمونة آماری این پژوهش 265 نفر از گردشگرانی بودند که در دیدار ...  بیشتر

مدل ساختاری تأثیر نوستالژی بر تمایل به خرید هواداران فوتبال

فرهاد فتحی؛ علیرضا الهی؛ مرجان صفاری

دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، صفحه 185-200

چکیده
  هدف: هدف از این پژوهش شناسایی و آزمون مدل تأثیر نوستالژی بر تمایل به خرید هواداران فوتبال است. روش‌شناسی: روش تحقیق از نوع همبستگی است. با توجه به تعداد قابل کفایت برای فرضیه‌آزمایی و مدل‌سازی (بیش از 150 نفر) تعداد 350 نفر (دانشجویان دانشگاه خوارزمی) از هواداران علی کریمی (شخصیت نوستالژی) به صورت هدفمند و در دسترس انتخاب شدند. ابزار پژوهش ...  بیشتر

مقایسه ابعاد ارزش ویژه برند در بین مشتریان پوشاک ورزشی (مطالعه موردی : برند آدیداس)

بهرام یوسفی؛ شیوا صفری تکیه

دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، صفحه 201-216

چکیده
  هدف: هدف از این مطالعه مقایسه ابعاد ارزش ویژه برند در بین مشتریان ورزشکار و غیر ورزشکار پوشاک ورزشی آدیداس بود. روش‌شناسی: روش پژوهش توصیفی- پیمایشی بود. آدیداس جزء برندهای ورزشی محبوب و شناخته‌شده در جهان است  و در ایران نیز نمایندگی رسمی دارد. جامعه هدف مشتریانی تعریف شد که به نمایندگی رسمی آدیداس در تهران (پایتخت ایران) مراجعه ...  بیشتر

بررسی رابطه بین ارزش ادراک‌شده برندهای ورزشی و قصد خرید مجدد مشتریان

فریبا عسکریان؛ بهزاد اکبرزاده

دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، صفحه 217-231

چکیده
  هدف: هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه بین ارزش ادراک‌شده برندهای ورزشی و قصد خرید مجدد مشتریان می‌باشد. روش‌شناسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی و جامعه آماری کلیه افرادی هستند که برای خرید به سه  مرکز اصلی خرید کالاهای ورزشی در تبریز مراجعه کردند که 384 نفر به‌صورت غیر تصادفی در دسترس با استفاده از جدول مورگان (حداکثر تعداد آن) و با مراجعه ...  بیشتر

چالش‌های توسعه گردشگری ورزشی منطقه آزاد ارس با تاکید بر نظرات مدیران و کارشناسان

یوسف یاوری؛ فریبا عسکریان؛ محمد خیری شجاعی

دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، صفحه 233-244

چکیده
  هدف:  این مطالعه با هدف شناخت و تحلیل چالش‌های توسعه گردشگری ورزشی منطقه آزاد ارس با تاکید بر نظرات مدیران و کارشناسان گردشگری و ورزشی منطقه آزاد ارس به اجرا درآمد.روش‌شناسی: 120 نفر از مدیران و کارشناسان گردشگری و ورزشی به عنوان نمونه آماری با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه عوامل ...  بیشتر