کاربرد فناوری‌های نوین در توسعه ورزش‌های تفریحی: چیستی پیشرانها و محرک‌ها

جواد فسنقری؛ رسول نوروزی سید حسینی؛ مرجان صفاری؛ هاشم کوزه چیان

دوره 12، شماره 1 ، اردیبهشت 1402، ، صفحه 203-235

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.18455.2488

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر شناسایی پیش برنده‌ها و محرک‌های بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای توسعه ورزش‌‌های تفریحی است. روش‌شناسی: با استفاده از روش کیفی و نمونه گیری هدفمند داده‌هایی از طریق مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته جمع‌آوری شد. به‌منظور تحلیل داده‌ها نیز از روش تحلیل مضامین (براون و کلارک، 2006) استفاده شد. یافته‌ها: یافته‌های ...  بیشتر

ارائه چارچوب مفهومی برای تحلیل بازاریابی اخلاقی در صنعت تولیدی ورزش کشور

مهران سرداری؛ هاشم کوزه چیان؛ محمد احسانی؛ مجتبی امیری

دوره 10، شماره 2 ، مرداد 1400، ، صفحه 199-218

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5066

چکیده
  هدف:  هدف از این پژوهش طراحی مفهومی برای تحلیل بازاریابی اخلاقی در صنعت تولیدی ورزش کشور بود.روش‌شناسی: روش تحقیق از نوع تحقیقات کیفی با رویکرد نظریه داده­ بنیاد بود. جامعه آماری شامل دو بخش جامعه انسانی (مدیران شرکت­ ها، اساتید دانشگاه و ...) و جامعه اطلاعاتی (کتاب ­ها، مقالات، اسناد، صفحات رسانه ­ای و ...) بود. نمونه گیری به ...  بیشتر

توسعه پایدار ورزش؛ مفاهیم، موانع و راهکارها

زینب مندعلی زاده؛ محمد احسانی؛ هاشم کوزه چیان؛ حبیب هنری

دوره 10، شماره 1 ، اردیبهشت 1400، ، صفحه 1-10

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5029

چکیده
  هدف: هدف مقاله حاضر مطالعه مفهوم توسعه پایدار ورزش، موانع و ارائه راهکارهایی برای رسیدن به توسعه پایدارِ ورزش است.روش‌شناسی: روش تحقیق حاضر توصیفی و کیفی است. در این راستا، از مطالعات کتابخانه­‌ای و مصاحبه با استادان مدیریت ورزشی، مدیران ورزشی، ورزشکاران و مربیان ورزش استفاده شد. تعداد مشارکت‌کنندگان در تحقیق 14 نفر بود. استراتژی ...  بیشتر

طراحی مدل شایستگی‌های مدیران بازاریاب ورزشی (با استفاده از نظریه داده بنیاد)

طهماسب شیروانی؛ محمد احسانی؛ هاشم کوزه چیان؛ مجتبی امیری

دوره 9، شماره 1 ، اردیبهشت 1399، ، صفحه 62-78

https://doi.org/10.22124/jsmd.2020.4286

چکیده
  هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر طراحی مدل شایستگی­های مدیران بازاریاب ورزشیبا استفاده از نظریه داده بنیاد بود.  روش‌شناسی: روش تحقیق حاضر کیفی بوده و با ماهیت اکتشافی- بنیادی انجام گرفت جامعه تحقیق شامل اساتید مدیریت ورزشی، مدیران عامل و بازاریابان باشگاه‌های فوتبال لیگ برتر ایران، اعضای کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال بودند. ...  بیشتر

چالش‌های مدیریت جمعیت لیگ برتر فوتبال ایران

محمد احسانی؛ هاشم کوزه چیان؛ محمد خبیری؛ مهدی آزادان

دوره 8، شماره 2 ، مرداد 1398، ، صفحه 82-95

https://doi.org/10.22124/jsmd.1970.3451

چکیده
  هدف:  مدیریت جمعیت به دلیل کثرت و تنوع حضور تماشاگران در رویدادهای ورزشی، به بخشی جدایی‌ناپذیر در مدیریت رویدادها تبدیل شده است. عدم مدیریت صحیح جمعیت می‌تواند باعث خسارات جبران‌ناپذیری شود. هدف از انجام این تحقیق، شناسایی چالش‌های مدیریت جمعیت لیگ برتر فوتبال ایران بود تا از این طریق به برنامه‌ریزی در این خصوص اقدام شود.روش‌شناسی: ...  بیشتر

تعیین عوامل موثر بر کیفیت خدمات استادیوم آزادی از دیدگاه تماشاگران

مهدی خطیب زاده؛ هاشم کوزه چیان؛ افشار هنرور؛ حسین صادقی سقدل

دوره 7، شماره 3 ، آبان 1397، ، صفحه 58-68

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.3241

چکیده
  هدف: حضور تماشاگران در رویدادهای ورزشی سبب تولید درآمد اقتصادی بالایی می­شود و از عواملی که تاثیر بسزایی در حضور تماشاگران دارد کیفیت خدمات مجموعۀ ورزشی است. از این رو، هدف این پژوهش بررسی عوامل مختلف موثر بر کیفیت خدمات استادیوم آزادی بود.روش شناشی: روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است که به شکل میدانی انجام شده است. نمونه­ی آماری ...  بیشتر

طراحی و تدوین مدل قابلیت های بازاریابی باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران

کریم زهره وندیان؛ هاشم کوزه چیان؛ محمد احسانی؛ مجتبی امیری

دوره 7، شماره 1 ، خرداد 1397، ، صفحه 68-85

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.3213

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر طراحی و تدوین مدل شناسایی قابلیت های بازاریابی باشگاه‌های فوتبال لیگ برتر ایران است.روش‌شناسی: این تحقیق از نوع تحقیقات اکتشافی و دارای ماهیت کیفی است که از روش نظریه داده‌بنیاد استفاده شده است. جامعه تحقیق شامل مدیران باشگاه‌های فوتبال و اساتید مدیریت ورزشی دانشگاه‌ها است که نمونه به روش نمونه‌گیری نظری و ...  بیشتر

ارتباط ادراک از کیفیت خدمات با رضایتمندی و تمایل به بازگشت گردشگران ورزشی حاضر در شهرآورد استقلال و پرسپولیس

مهدی خطیب زاده؛ هاشم کوزه چیان؛ افشار هنرور؛ حسین صادقی سقدل

دوره 6، شماره 1 ، مرداد 1396، ، صفحه 190-204

https://doi.org/10.22124/jsmd.2017.3367

چکیده
  هدف: بحث کیفیت خدمات، رضایتمندی و تمایل به بازگشت گردشگران ورزشی همواره موضوعی بحث انگیز بوده است. از این رو هدف این پژوهش بررسی رابطه­ی کیفیت خدمات با رضایتمندی و تمایل به بازگشت گردشگران ورزشی بود.روش شناسی: روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است که به شکل میدانی انجام شده است. نمونه­ی آماری این پژوهش 265 نفر از گردشگرانی بودند که ...  بیشتر

تحلیل فرآیند صحه‌گذاری ورزشکاران ایرانی با استفاده از تئوری داده‌بنیاد

هادی باقری؛ هاشم کوزه‌چیان؛ مجتبی امیری؛ محمد احسانی

دوره 5، شماره 2 ، آذر 1395، ، صفحه 91-107

چکیده
  هدف: این پژوهش با هدف تحلیل وضعیت صحه گذاری ورزشکاران ایرانی انجام شده است.روش شناسی: پژوهش حاضر با به کارگیری تئوری داده‌بنیاد و از طریق مصاحبه با 29 نفر از ورزشکارن و مربیان مشهور، قانونگذاران و صاحب‌نظران انجام شد که به صورت قضاوتی انتخاب شدند. داده‌های حاصل با نرم‌افزار Atlas.Ti طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی تحلیل شد.یافته­ها: ...  بیشتر

طراحی مدل تاثیر بازارگرایی بر رفتار آتی مشتریان در مجموعه‌های تفریحی‌ورزشی آبی با توجه به کیفیت خدمات

محسن اسمعیلی؛ محمد احسانی؛ هاشم کوزه‌چیان؛ حبیب هنری

دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، ، صفحه 137-152

چکیده
  هدف: هدف از انجام تحقیق طراحی مدل تأثیر بازارگرایی مراکز ورزشی تفریحی آبی بر رفتار مشتریان با توجه به متغیر میانجی کیفیت خدمات می‌باشد. روش‌شناسی: نوع تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش گردآوری داده‌ها توصیفی و پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش مراکز تفریحی‌ورزشی آبی کشور بوده که 5 مرکز بزرگ به‌صورت هدفمند به‌عنوان نمونه انتخاب ...  بیشتر

رابطه ادراک از کیفیت خدمات با رضایتمندی و تمایل به بازگشت گردشگران ورزشی حاضر در شهرآورد استقلال و پرسپولیس

مهدی خطیب‌زاده؛ هاشم کوزه‌چیان؛ افشار هنرور

دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، ، صفحه 169-184

چکیده
  هدف: بحث کیفیت خدمات، رضایتمندی و تمایل به بازگشت گردشگران ورزشی همواره موضوعی بحث‌انگیز بوده است. از این‌رو هدف این پژوهش بررسی رابطة کیفیت خدمات با رضایتمندی و تمایل به بازگشت گردشگران ورزشی بود.روش‌شناسی: روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است که به شکل میدانی انجام شده است. نمونة آماری این پژوهش 265 نفر از گردشگرانی بودند که در دیدار ...  بیشتر

بررسی نقش مدیریت در بهبود کیفیت ارتباط با هواداران در لیگ برتر فوتبال ایران

بهزاد ایزدی؛ محمد احسانی؛ هاشم کوزه‌چیان؛ فرشاد تجاری

دوره 4، شماره 2 ، آذر 1394، ، صفحه 57-70

چکیده
  هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی عوامل تأثیرگذار بر کیفیت ارتباط با هواداران در لیگ برتر فوتبال ایران بود. روش‌شناسی: روش تحقیق ازنظر هدف، توسعه­ای و ازنظر ماهیت، اکتشافی بود. جامعه آماری تحقیق شامل هواداران فوتبال بالاتر از شانزده سال در لیگ برتر فوتبال بودند. از بین 674 پرسشنامه گردآوری‌شده تعداد 527 نفر بنا بر تعریف عملیاتی هوادار ...  بیشتر

شناسایی و رتبه‌بندی عوامل نوسان عملکرد کشتی ایران در بازی‌های المپیک

هاشم کوزه‌چیان؛ بهمن عسگری؛ علی ضیائی؛ موسی علیزاده؛ ناهید پیرجمادی

دوره 4، شماره 1 ، خرداد 1394، ، صفحه 1-17

چکیده
  هدف: هدف از این مطالعه شناسایی و رتبه‌بندی عوامل نوسان عملکرد کشتی ایران در بازی‌های المپیک است. روش‌شناسی: با استفاده از نمونه‌گیری هدفمند و در دسترس 110 نفر از جمله مدیران فدراسیون کشتی و هیأت‌های استانی (25 نفر)، دانشگاهیان صاحب‌نظر (15 نفر)، مربیان درجه‌یک کشور (30 نفر) و کشتی گیران نخبه در سطح ملی (40 نفر) به عنوان نمونه انتخاب شدند. ...  بیشتر

مدلی برای راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک و متوسط ورزشی

هاشم کوزه‌چیان؛ محمد احسانی؛ سید مرتضی عظیم‌زاده؛ اسدا... کردنائیج؛ برندا پیتز

دوره 3، شماره 1 ، فروردین 1393، ، صفحه 51-68

چکیده
  چکیدههدف: امروزه، کسب و کارهای کوچک و متوسط از راهکارهای بسیار اساسی برای توسعۀ همه جانبۀ یک کشور محسوب می‌شوند بنابراین، شناخت عوامل درگیر در ایجاد آن‌ها مهم است. از این‌رو این پژوهش، به دنبال بررسی عوامل موثر در ایجاد کسب و کارهای کوچک و متوسط ورزشی است.روش‌شناسی: جامعۀ پژوهش، کسب و کارهای کوچک و متوسط ورزشی بودند (1500 شرکت) که مالکان ...  بیشتر

طراحی الگوی ذینفع‌مداری وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر مشروعیت سازمانی

حمیدرضا گوهررستمی؛ هاشم کوزه‌چیان؛ مجتبی امیری؛ حبیب هنری

دوره 2، شماره 2 ، تیر 1392، ، صفحه 1-17

چکیده
  چکیدههدف: توسعۀ ورزش ملی نیازمند همکاری و حمایت ذینفعان درگیر در ورزش ملی است تا بتوان برنامه‌های توسعۀ ورزش را به وسیلۀ این ذینفعان اجرا کرد، ولی سازمان‌ها در این مورد با چالشی به نام مشروعیت سازمانی مواجه هستند و این تحقیق با هدف طراحی الگوی تامین منافع ذینفعان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر مشروعیت سازمانی انجام شد.روش‌شناسی: ...  بیشتر

نقش اقدامات مدیریت خطر در کاهش دادخواهی‌ها در استخرهای شهر تهران

هاشم کوزه‌چیان؛ بهزاد ایزدی؛ محمد احسانی؛ سعید صادقی بروجردی؛ رضا سلیمانی

دوره 2، شماره 2 ، تیر 1392، ، صفحه 61-76

چکیده
  چکیدههدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش مدیریت خطر در کاهش دادخواهی‌ها در استخرهای عمومی و خصوصی شهر تهران بود.روش‌شناسی: جامعۀ آماری این تحقیق 310 نفر از مدیران استخرهای عمومی و خصوصی شهر تهران بودند که از میان آن‌ها 119 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی به عنوان نمونۀ آماری انتخاب شدند. روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی بود و ابزار مورد استفاده، ...  بیشتر