• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

مدیریت و توسعه ورزش

  1. صفحه اصلی
  2. مدلی برای راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک و متوسط ورزشی

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اخبار و اعلانات

راهنمای نویسندگان

فرم ها

مدلی برای راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک و متوسط ورزشی

    نویسندگان

    • هاشم کوزه‌چیان
    • محمد احسانی
    • سید مرتضی عظیم‌زاده
    • اسدا... کردنائیج
    • برندا پیتز
,
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • اشتراک گذاری

چکیده

چکیده
هدف: امروزه، کسب و کارهای کوچک و متوسط از راهکارهای بسیار اساسی برای توسعۀ همه جانبۀ یک کشور محسوب می‌شوند بنابراین، شناخت عوامل درگیر در ایجاد آن‌ها مهم است. از این‌رو این پژوهش، به دنبال بررسی عوامل موثر در ایجاد کسب و کارهای کوچک و متوسط ورزشی است.
روش‌شناسی: جامعۀ پژوهش، کسب و کارهای کوچک و متوسط ورزشی بودند (1500 شرکت) که مالکان و یا مدیران آن‌ها به عنوان نمونۀ پژوهش (258 نفر)، انتخاب و به روش تصادفی ساده نمونه‌گیری شدند. برای گردآوری داده‌ها، از پرسشنامه عوامل فردی شامل شخصیت کارآفرینانه (77/0=α)، مهارت‌های کارآفرینانه (75/0=α)، پرسشنامۀ عوامل محیطی (77/0=α)، پرسشنامۀ تامین سرمایه (77/0=α) و پرسشنامۀ صلاحیت ایجاد کسب و کار (81/0=α) استفاده شد. برای تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و استنباطی مناسب (ضریب همبستگی پیرسون، کلوموگروف اسمیرنف)، همچنین معادلات ساختاری با نرم‌افزار Amos16 استفاده شد.
یافته‌ها: نتایج نشان داد که هر سه عامل فردی، محیطی و سرمایه‌ای با ایجاد کسب و کار رابطۀ مثبت و معنی‌داری دارند؛ با وجود این، برازش مدل تحقیق نشان داد که تنها عامل فردی توانست در ایجاد کسب و کار ورزشی نقش موثری ایفا کند؛ هرچند، عامل محیطی نیز به صورت غیرمستقیم و از طریق عامل فردی بر آن تاثیر گذاشت.
نتیجه‌گیری: یافته‌های این پژوهش، بر اهمیت عوامل فردی در توفیق ایجاد کسب ‌و کارهای کوچک و متوسط ورزشی تاکید داشتند.
واژه‌های کلیدی: کسب و کارهای ورزشی، راه‌اندازی، عوامل موثر، کارآفرینی.

کلیدواژه‌ها

  • کسب و کارهای ورزشی
  • راه‌اندازی
  • عوامل موثر
  • کارآفرینی
  • XML
  • اصل مقاله 256.95 K
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 5,850
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,850
مدیریت و توسعه ورزش
دوره 3، شماره 1 - شماره پیاپی 1
فروردین 1393
صفحه 51-68
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 256.95 K
اشتراک گذاری
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 5,850
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,850

APA

کوزه‌چیان, هاشم, احسانی, محمد, عظیم‌زاده, سید مرتضی, کردنائیج, اسدا..., & پیتز, برندا. (1393). مدلی برای راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک و متوسط ورزشی. مدیریت و توسعه ورزش, 3(1), 51-68.

MLA

هاشم کوزه‌چیان; محمد احسانی; سید مرتضی عظیم‌زاده; اسدا... کردنائیج; برندا پیتز. "مدلی برای راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک و متوسط ورزشی". مدیریت و توسعه ورزش, 3, 1, 1393, 51-68.

HARVARD

کوزه‌چیان, هاشم, احسانی, محمد, عظیم‌زاده, سید مرتضی, کردنائیج, اسدا..., پیتز, برندا. (1393). 'مدلی برای راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک و متوسط ورزشی', مدیریت و توسعه ورزش, 3(1), pp. 51-68.

VANCOUVER

کوزه‌چیان, هاشم, احسانی, محمد, عظیم‌زاده, سید مرتضی, کردنائیج, اسدا..., پیتز, برندا. مدلی برای راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک و متوسط ورزشی. مدیریت و توسعه ورزش, 1393; 3(1): 51-68.

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب