شناسایی و تحلیل موانع توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات با استفاده از روش ANP: مطالعه موردی اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی

میثم نوری خان یوردی؛ مهدی بشیری؛ رسول فرجی

دوره 6، شماره 3 ، اسفند 1396، صفحه 1-18

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.2729

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر شناسایی و تحلیل موانع توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی بود.روش‌شناسی: این ﭘﮋوﻫﺶ به روش ﺗﻮﺻﻴﻔﻲ- ﭘﻴﻤﺎﻳﺸﻲ انجام شد. 66 کارمند اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی، به‌ منظور شناسایی موانع توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان، پرسشنامه محقق ساخته ...  بیشتر

تعیین روایی و پایایی پرسشنامه تصمیم‌گیری اخلاقی در ورزش

حسین پورسلطانی زرندی؛ محمدعلی قره

دوره 6، شماره 3 ، اسفند 1396، صفحه 19-29

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.2842

چکیده
  هدف: هدف از این پژوهش تعیین روایی و پایایی پرسشنامه تصمیم‌گیری اخلاقی در ورزش بود.روش‌شناسی: جامعه آماری این پژوهش را ورزشکاران رشته‌های ورزشی مختلف در سطح ایران تشکیل دادند که از بین آن‌ها تعداد 262 پرسشنامه جمع‌آوری شد. جهت جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه تصمیم‌گیری اخلاقی مارتین (2007) که مشتمل بر 20 سؤال بوده و شامل مؤلفه‌های پذیرش ...  بیشتر

مطالعه‌ی جامعه‌شناختی نهادینه کردن ورزش همگانی در کشور و ارائه مدل مطلوب (با رهیافت گراندد تئوری)

اعظم شیرویی؛ سارا کشکر؛ رضا اسماعیلی؛ حسین اسدی

دوره 6، شماره 3 ، اسفند 1396، صفحه 31-47

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.2843

چکیده
  هدف: ورزش پدیده‌ای سازمان یافته است که از جنبه‌های گوناگون قابل بررسی است. یکی از مهم‌ترین جنبه‌های آن همگانی بودن آن و به تعبیری ورزش همگانی است. هدف از تحقیق حاضر مطالعه جامعه‌شناختی نهادینه کردن ورزش همگانی در کشور و ارائه مدل مطلوب می‌باشد.روش­شناسی: روش تحقیق در این پژوهش کیفی و از نوع گراندد تئوری است. جامعه آماری این پژوهش ...  بیشتر

طراحی الگوی ساختاری سیاست‌های مدیریت منابع انسانی و عملکرد سازمانی در وزارت ورزش و جوانان

زهرا بیگمی؛ مهرزاد حمیدی؛ سید نصرالله سجادی؛ حبیب هنری

دوره 6، شماره 3 ، اسفند 1396، صفحه 50-69

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.2845

چکیده
  هدف: این پژوهش با هدف طراحی الگوی ساختاری سیاستهای مدیریت منابع انسانی و عملکرد سازمانی در وزارت ورزش و جوانان انجام شد.روش شناسی: روش تحقیق توصیفی ـ پیمایشی و جامعه آماری، کارشناسان وزارت ورزش و جوانان(466 نفر) بودند. حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی ـ مورگان 214 نفر بود. اما به جهت پیش فرضهای لازم روشهای آماری، پرسشنامه ها بین 320 نفر توزیع ...  بیشتر

مدل پیش بینی دلبستگی شغلی بر اساس کیفیت زندگی کاری و عدالت سازمانی معلمان تربیت بدنی شهر شیراز: نقش واسطه ای تعارض و تعهد سازمانی

مرضیه تاجوران؛ محمد حسن صیف

دوره 6، شماره 3 ، اسفند 1396، صفحه 71-85

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.2969

چکیده
  هدف: این مطالعه با هدف ارائه مدل پیش بینی دلبستگی شغلی بر اساس متغیر های کیفیت زندگی کاری و عدالت سازمانی با تاکید بر نقش واسطه ای تعارض و تعهد سازمانی  معلمان تربیت بدنی شهر شیراز انجام شده است.روش‌شناسی: در این مطالعه توصیفی همبستگی، داده های لازم از طریق پرسشنامه های  عدالت سازمانی نیهوف و مورمن(1993) تعهد سازمانی آلن و می یر(1990) ...  بیشتر

بررسی نقش واسطه‌ای عوامل سازمانی برموفقیت مدیریت ارتباط با مشتریان ورزشی

سجـاد پاشایـی؛ فـاطمه عبـدوی

دوره 6، شماره 3 ، اسفند 1396، صفحه 87-98

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.2846

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثرات واسطه عوامل سازمانی(رهبری، کارکنان، عوامل سازمانی) بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتریان ورزشی می­باشد.روش‌شناسی: روش تحقیق ازنظر هدف از نوع تحقیقات توسعه‌ای و ازنظر ماهیت از نوع تحقیقات اکتشافی است که اطلاعات لازم از طریق مصاحبه، مشاهده، بررسی ادبیات نظری و پرسشنامه گردآوری‌شده است. بدین منظور ...  بیشتر

موانع توسعه هندبال سبزوار و ارائه راهکار

افسانه کیخسروی؛ محمدرضا معین فرد؛ محمدرضا حامدی نیا؛ ‍‍پروین شوشی نسب

دوره 6، شماره 3 ، اسفند 1396، صفحه 134-151

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.2851

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضربررسی موانع و محدودیت‌های توسعه ورزش هندبال در شهرستان سبزوار و ارائه راهکارهای توسعه پایدار بود.روش‌شناسی: این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی بود و به شکل میدانی انجام شد. ابزار تحقیق، پرسشنامه محقق ­ساخته­ای بود که پس از تأیید روایی و پایایی مورد استفاده قرار گرفت (95/0=α). جامعه آماری تحقیق شامل کارشناسان، ...  بیشتر

بررسی تاثیر جاذبه‌های محیط فروشگاه‌های ورزشی شهر تبریز بر رفتار خرید مشتریان

سهیلا توحیدی؛ حمید جنانی

دوره 6، شماره 3 ، اسفند 1396، صفحه 154-165

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.2852

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر جاذبه‌های محیط فروشگاه‌های ورزشی شهر تبریز بر رفتار خرید مشتریان بود.روش‌شناسی: روش پژوهش توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش مشتریان فروشگاه‌های ورزشی شهر تبریز بودند. 357 نفر از مشتریان فروشگاه‌های ورزشی شهر تبریز در این تحقیق شرکت کرده و به پرسشنامه‌های 24 گویه‌ای جاذبه‌های محیط فروشگاه ...  بیشتر

تدوین سناریوهای ورزش قهرمانی استان خراسان رضوی در افق 1404

فرشته ادیب روشن؛ مهدی طالب پور؛ حسین پیمانی زاد

دوره 6، شماره 3 ، اسفند 1396، صفحه 168-186

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.3015

چکیده
  هدف: این تحقیق با بهره­گیری از رویکردهای مدیریت استراتژیک و برنامه­ریزی سناریویی، بر پایه سند چشم­انداز افق 1404 کشور به بررسی آینده­ های محتمل پیش روی ورزش قهرمانی استان خراسان رضوی پرداخته است.روش شناسی: در این تحقیق ترکیبی از روش­­های تحلیل تاثیر متقابل و سناریونویسی استفاده شده است تا بتواند پیچیدگی و گستردگی موضوع تحقیق ...  بیشتر

تدوین مدل تاثیر اثربخشی تبلیغات اینترنتی بربرند سازمانی در باشگاههای ایروبیک بانوان استان کرمانشاه

فروغ محمدی؛ معصومه کلاته سیفر ی؛ نریمان رحمانی تبار

دوره 6، شماره 3 ، اسفند 1396، صفحه 160-179

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.2849

چکیده
  هدف: هدف اصلی این پژوهش طراحی مدل تاثیر اثربخشی تبلیغات اینترنتی بر برند سازمانی در باشگاههای ایروبیک بانوان استان کرمانشاه بود.روش‌شناسی: پژوهش حاضر از توع توصیفی – همبستگی و تحلیلی است . جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان باشگاههای ایروبیک بانوان استان کرمانشاه است که تعداد آنها برابر 180نفر بود ، تعداد 110 نفر با روش نمونه گیری  ...  بیشتر

ارائه مدل رابطه هم هویتی و عزت‌نفس جمعی هواداران ورزش فوتبال بر مبنای رسانه‌های اجتماعی

بهزاد ایزدی؛ هیوا بادزهره

دوره 6، شماره 3 ، اسفند 1396، صفحه 180-199

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.2850

چکیده
  هدف: تماشاگر ورزشی بودن یکی از علایق افراد برای گذران اوقات فراغت می­باشد علیرغم حضور در بازی‌ها، هواداران ورزشی از انواع گوناگونی از رسانه­های اجتماعی برای ارتباط با تیم‌های مورد علاقه خود استفاده می­کنند که منجر به هم هویتی و عزت‌نفس بیشتر آن‌ها می­شود بنابراین، هدف از انجام پژوهش حاضر، ارائه مدل رابطه هویت و عزت‌نفس ...  بیشتر

ارائۀ مدل پیامدهای حامی گری در تیم فوتبال استقلال: تصویر حامی، وابستگی به تیم، آگاهی از حامی و قصد خرید

سردار محمدی؛ مجتبی قاسمی سیانی

دوره 6، شماره 3 ، اسفند 1396، صفحه 188-204

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.3242

چکیده
  هدف: هدفاز تحقیق حاضر بررسی رابطه بین موفقیت تیم و درگیرشدن در ورزش با قصد خرید به همراه متغیرهای میانجی تصویر حامی، وابستگی به تیم و آگاهی از حامی در تیم فوتبال استقلال بود.روش شناسی: روش تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی بود. جامعۀ آماری تحقیق کلیۀ هواداران تیم فوتبال استقلال بودند که حداقل یکبار بازی­های این تیم را از ورزشگاه تماشا ...  بیشتر