راهبردهای توسعه گردشگری ورزشی تفریحی در ایران

محمدرضا معین فرد؛ پروین شوشی نسب؛ انوشیروان کاظم‌نژاد

دوره 3، شماره 2 ، آذر 1393، صفحه 1-17

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر ارائۀ راهبردهای توسعۀ صنعت گردشگری ورزشی تفریحی در ایران است. روش‌شناسی: روش انجام پژوهش حاضر از نوع مطالعات توصیفی- تحلیلی بود. جامعۀ آماری متشکل از دویست نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در دو حوزه گردشگری و ورزش و همچنین مدیران عالی فدراسیون‌ها، وزارتخانه ورزش و جوانان و کمیتۀ ملی المپیک و مدیران عالی سازمان ...  بیشتر

مقایسۀ دیدگاه خبرگان در خصوص موانع جذب حامیان مالی در فوتبال حرفه‌ای ایران

محمد احسانی؛ رحیم رمضانی‌نژاد؛ فریبا عسکریان؛ مهدی آزادان

دوره 3، شماره 2 ، آذر 1393، صفحه 19-31

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر مقایسۀ دیدگاه‌ خبرگان در خصوص موانع جذب حامیان مالی در فوتبال حرفه‌ای ایران است. روش‌شناسی: روش پژوهش پیمایشی با نمونه‌ای متشکل از 116 نفر شامل 40 متخصص مدیریت ورزشی، 40 متخصص بازاریابی، 18 مدیرعامل باشگاه و 18 مدیر از حامیان مالی مورد استفاده قرار گرفت. از بین 116 پرسشنامۀ ارسالی به نمونۀ آماری پژوهش 99 پرسشنامه (85 ‏درصد) ...  بیشتر

نقش مدیریت ورزش در طراحی آمیزه بازاریابی گردشگری ورزشی

افشار هنرور؛ مهدی خطیب‌زاده

دوره 3، شماره 2 ، آذر 1393، صفحه 33-47

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش پاسخ­گویی به این سؤال است که آیا مدیریت ورزشی، خود باید به طراحی آمیزه بازاریابی گردشگری ورزشی بپردازد؛ یا اینکه آمیزه بازاریابی از پیش طراحی‌شده را اجرا نماید. روش­شناسی: روش پژوهش توصیفی- تحلیلی است که به صورت پیمایشی انجام‌شده است. نمونه آماری پژوهش شامل 362 نفر از خبرگان و کارشناسان و صاحب‌نظران در زمینه ...  بیشتر

بررسی تداوم قهرمانی مدال‌آوران نوجوان و جوان کشتی ایران در رده سنی بزرگ‌سالان از دیدگاه مدیران و مربیان

عباس خدایاری؛ حمید قاسمی؛ مهدی بابایی جعفری؛ بهمن عسگری؛ علی بابایی جعفری

دوره 3، شماره 2 ، آذر 1393، صفحه 49-61

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تداوم قهرمانی مدال‌آوران نوجوان و جوان کشتی ایران در ردۀ سنی بزرگ‌سالان از دیدگاه مدیران و مربیان این رشته است. روش‌شناسی: نمونۀ آماری پژوهش حاضر شامل190 نفر از رئیسان هیأت­های کشتی استان‌ها و مربیان فعال درجۀ یک و دو ایران می‌باشد. ابزار اندازه‌گیری تحقیق پرسشنامۀ محقق ساخته بود که شامل 34 سؤال در 5 حیطۀ ...  بیشتر

تحلیل عوامل مؤثر بر رضایت و حضور تماشاگران در ورزشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران

مهدی عمادی؛ مهتاب ناصح

دوره 3، شماره 2 ، آذر 1393، صفحه 63-75

چکیده
  هدف: توجه به تماشاگران و جلب رضایت آنان فواید بی‌شماری برای باشگاه‌های ورزشی در سراسر جهان در پی دارد. لذا در این پژوهش عوامل مؤثر بر رضایت و حضور تماشاگران در ورزشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران مورد بررسی قرار گرفت. روش‌شناسی: روش پژوهش حاضر پیمایشی و جامعۀ آماری این تحقیق تمامی تماشاگران لیگ برتر فوتبال ایران است که به‌صورت نمونه ...  بیشتر

رابطۀ بین کیفیت خدمات استخرهای شنا با رضایت‌مندی و وفاداری مشتریان به قصد حضور آتی آنان (مطالعه موردی استان مازندران)

اسماعیل شریفیان؛ وحید ساعت‌چیان؛ مسعود یمینی فیروز؛ منصور فیروزی؛ زینب محمدعلی نسب

دوره 3، شماره 2 ، آذر 1393، صفحه 77-90

چکیده
  هدف: امروزه کیفیت خدمات اماکن ورزشی برای کسب رضایت مشتری و تداوم حضور آنان از اهمیت بالایی برخوردار است. هدف از پژوهش حاضر، تعیین رابطۀ بین کیفیت خدمات استخرهای شنا با رضایت­مندی و وفاداری مشتریان به‌قصد حضور آتی آن‌ها است. روش‌شناسی: پژوهش حاضر از نوع همبستگی و به شکل میدانی صورت گرفته است. جامعۀ آماری این پژوهش را تمامی مشتریان ...  بیشتر

رابطۀ مهارت ارتباطی با روابط بین فردی مدیران ورزشی استان گیلان

جواد حسین پور؛ سید عماد حسینی؛ مرتضی دوستی

دوره 3، شماره 2 ، آذر 1393، صفحه 91-104

چکیده
  هدف: موقعیت شغلی به شکل چشمگیری تحت تأثیر روابط بین فردی قرار می­گیرد، به طوری که حدود 90 درصد شکست‌های شغلی، به دلیل ناتوانی فرد در برقراری روابط بین فردی اتفاق می­افتد؛ لذا هدف از این پژوهش بررسی ارتباط بین مهارت‌های ارتباطی با روابط بین فردی مدیران ورزشی استان گیلان ‌بود. روش‌شناسی: جامعۀ آماری این پژوهش را مدیران اداره کل، ...  بیشتر

تعیین معیارهای اساسی گزینش مربی به روش دلفی فازی و گزینش بهترین مربی با استفاده از تکنیک تاپسیس توسعه‌یافته (مطالعه موردی: باشگاه ورزشی داماش گیلان)

اسماعیل ملک‌اخلاق؛ ناهید درستکار احمدی؛ مهران مهدی‌زاده؛ ناصر اخوان توکلی

دوره 3، شماره 2 ، آذر 1393، صفحه 105-128

چکیده
  هدف: انتخاب مربیان زبده مستلزم شناسایی معیارهای اساسی مربیگری است تا با استفاده از آن‌ها مناسب‌ترین فرد برای هدایت یک تیم برگزیده شود. لذا هدف پژوهش حاضر حول دو محور یعنی تعیین معیارهای اساسی گزینش مربی و انتخاب بهترین مربی برای تیم‌های ورزشی قرار گرفت. روش­شناسی: جهت دستیابی به اهداف پژوهش؛ ابتدا با مطالعات کتابخانه­ای، بیست ...  بیشتر

بررسی نقش نیازهای خود تعریفی طرفداران بر قصد خرید آن‌ها از محصولات و خدمات شرکت‌های حامی باشگاه‌های ورزشی (مطالعه موردی: طرفداران باشگاه والیبال پیکان)

اصغر مشبکی اصفهانی؛ علی یاراحمدی؛ عاطفه کاشی‌پزان جوان؛ علی ناصری

دوره 3، شماره 2 ، آذر 1393، صفحه 129-150

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر نیازهای خود تعریفی طرفداران باشگاه‌های ورزشی بر قصد خرید آن­ها از محصولات و خدمات شرکت­های حامی باشگاه بود. روش­شناسی: این پژوهش با توجه به هدف، کاربردی و از جنبه روش، توصیفی- پیمایشی است. ابزار تحقیق شامل پرسشنامۀ سنجش نیازهای خود تعریفی طرفداران از مطالعۀ استوکبرگر و همکاران (2009) با 9 سؤال و سنجش ...  بیشتر

بررسی میزان رضایت‌مندی از عملکرد کمیته‌های آمادگی جسمانی استان گیلان

علی محمد صفانیا؛ نوشین بنار؛ میترا پورسهراب

دوره 3، شماره 2 ، آذر 1393، صفحه 151-165

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان رضایت‌مندی از عملکرد کمیته‌های آمادگی جسمانی استان گیلان انجام‌شده است. روش‌شناسی: روش پژوهش از نوع توصیفی، پیمایشی است. جامعۀ آماری شامل رئیس اداره ورزش و جوانان، کلیۀ کارکنان کمیته‌ها، مربیان، داوران و ورزشکاران فعال (درمجموع175 نفر) از پانزده شهرستان استان گیلان بودند. پرسشنامه بین همه آن‌ها ...  بیشتر