بررسی نقش عرضه داشت های ورزشی بومی محلی در توسعه گردشگری استان گیلان بر اساس مدل تلفیقی A’WOT

حمیده بیگی

دوره 10، شماره 2 ، مرداد 1400، صفحه 1-20

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5058

چکیده
  هدف: بهره­‌گیری از سرمایه­‌ها و مواریث بومی محلی استان گیلان به عنوان عامل مؤثر در تنوع­‌بخشی جاذبه­‌های گردشگری ورزشی، رونق اقتصادی و اشتغا‌ل­‌زایی و تعیین اولویت­‌های راهبردی توسعه گردشگری ورزشی است.روش‌شناسی: در پژوهشی کاربردی و به روش توصیفی تحلیلی، عرضه­‌داشت‌های ورزشی بومی محلی استان گیلان شناسایی و سپس ...  بیشتر

ارائه مدلی برای تحلیل ساز و کار فرهنگ‌سازی رفتار هواداری در استادیوم‌های فوتبال ایران

میثاق حسینی کشتان؛ مهدی تقی زاده؛ شهرام عبدی

دوره 10، شماره 2 ، مرداد 1400، صفحه 22-38

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5051

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر ارائه مدلی برای تحلیل ساز و کار فرهنگ‌سازی رفتار هواداری در استادیوم­‌های فوتبال ایران بود.روش‌شناسی: روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی- همبستگی، از نظر هدف کاربردی و از نظر روش جمع­‌آوری داده‌ها میدانی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر کارکنان معاونت فرهنگی و توسعه اداره کل ورزش و جوانان استان‌های کشور و همچنین ...  بیشتر

نقش ورزش در تحقق ارزش‌های استراتژیک اسلامی

محمد گلچین؛ مرتضی رضایی صوفی؛ لقمان کشاورز

دوره 10، شماره 2 ، مرداد 1400، صفحه 40-54

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5059

چکیده
  هدف: هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش ورزش در تحقق ارزش­­­­‌های استراتژیک اسلامی بود.روش‌شناسی: پژوهش از نوع کیفی و با رویکردهای هرمنوتیک و پدیدارشناسی انجام شد. داده­‌ها با بررسی آیات قرآن، احادیث معتبر و اسناد استراتژیک ورزش کشور گردآوری شدند. سپس به روش نمونه‌گیری نظری با 46 نفر از متخصصان حوزه، دانشگاه و مدیران ورزش مصاحبه ...  بیشتر

طراحی مدل سیستم توسعه استعداد‌ ورزشی در ایران

مریم رهبر؛ فریبا عسکریان؛ حسین راغفر؛ مرجان صفاری

دوره 10، شماره 2 ، مرداد 1400، صفحه 56-73

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5060

چکیده
  هدف: هدف تحقیق حاضر طراحی مدل سیستم توسعه استعداد ورزشی در ایران بود.روش‌شناسی: در این پژوهش از روش تحقیق کیفی و مبتنی بر تئوری داده بنیاد استفاده شد. برای گردآوری اطلاعات از نمونه‌گیری گلوله‌‌برفی و مصاحبه­‌های نیمه ساختاریافته با 16 نفر از نخبگان آگاه به موضوع استفاده شد. داده‌های به دست آمده، به روش کدگذاری نظریه مبنایی با رویکرد ...  بیشتر

برآورد تقاضای ورزش خانوارهای ایرانی

سید عبدالمجید جلائی؛ محمد حسین امجدی

دوره 10، شماره 2 ، مرداد 1400، صفحه 76-86

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5052

چکیده
  هدف: هدف از این تحقیق بررسی جایگاه هزینه‌های ورزشی در سبد مصرفی خانوارهای ایرانی، برآورد تقاضای ورزش و محاسبه کشش درآمدی است.روش‌شناسی: برای این منظور با استفاده از اطلاعات هزینه-درآمد خانوار سال 1396، ابتدا وضعیت هزینه‌های ورزشی بر اساس ویژگی‌های اقتصادی اجتماعی خانوار بررسی و سپس با استفاده از مدل توبیت، تقاضای ورزش برآورد گردید.یافته‌ها: ...  بیشتر

طراحی مدل قیمت‌شکنی و راهبرد ضد قیمت‌شکنی در بازار ورزش ایران

رحمان محمدی؛ شهاب بهرامی؛ حسین عیدی

دوره 10، شماره 2 ، مرداد 1400، صفحه 88-101

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5055

چکیده
  مقدمه: هدف این پژوهش طراحی مدل دامپینگ و استراتژی ضد دامپینگ در بازار ورزش ایران بود.روش‌­شناسی: روش آن از نظر هدف کاربردی، از نظر ماهیت توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران و کارشناسان تولیدکننده ورزشی، واردکنندگان محصولات ورزشی، اساتید اقتصاد، مدیریت و بازاریابی ورزشی بودند که نمونه آماری (229 نفر) به صورت دردسترس ...  بیشتر

بررسی عوامل اثرگذار بر کیفیت فرایند ساخت استادیوم‌های فوتبال ایران

حمیدرضا گوهررستمی؛ مهدی محمدزادگان؛ سمانه نظری

دوره 10، شماره 2 ، مرداد 1400، صفحه 102-122

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5054

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش بررسی عوامل اثرگذار بر کیفیت فرایند ساخت استادیوم‌های فوتبال کشور است. روش شناسی: روش تحقیق؛ توصیفی– پیمایشی با هدف کاربردی بود. جامعه آماری الف) مدیران و کارشناسان شرکت نگهداری و توسعه اماکن و فضاهای ورزشی ب) پیمانکاران و مهندسان پروژه­‌های عمرانی ورزشی، ج) مدیران هیأت­‌های فوتبال استان­‌ها و د) مدیران ...  بیشتر

شناسایی و اولویت بندی نیازهای توسعه لجستیک معکوس در رویدادهای ورزشی

پورشات جعفری؛ علی فهیمی نژاد؛ باقر مرسل؛ سید مصطفی طیبی ثانی

دوره 10، شماره 2 ، مرداد 1400، صفحه 124-139

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5070

چکیده
  هدف:  تحقیق حاضر با هدف شناسایی و اولویت بندی نیازهای توسعه لجستیک معکوس در رویدادهای ورزشی انجام گرفته است.روش‌شناسی: تحقیق حاضر از نوع، تحقیقات امیخته بود. جامعه آماری تحقیق حاضر در بخش کیفی شامل خبرگان حوزه مدیریت ورزشی بودند که در خصوص موضوع پژوهش تحقیق تجربه و آگاهی لازم مشخص گردیدند. همچنین جامعه آماری در بخش کمی تحقیق شامل ...  بیشتر

طراحی مدل ارتباط تفکر استراتژیک با پیچیدگی ساختار سازمانی کارشناسان وزارت ورزش و جوانان

پوریا عنایتی؛ سعید تابش؛ حسین زارعیان

دوره 10، شماره 2 ، مرداد 1400، صفحه 142-163

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5071

چکیده
  هدف: هدف از این پژوهش ارائه مدل ارتباط تفکر استراتژیک با پیچیدگی ساختار سازمانی کارشناسان وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران در سال 1397 می‌باشد.روش‌شناسی: تحقیق حاضر توصیفی از نوع همبستگی است و ازلحاظ هدف کاربردی می‌باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر کارشناسان وزارت ورزش و جوانان (320=N) بوده که از این تعداد (175=n) نفر بر اساس جدول مورگان ...  بیشتر

تدوین الگوی معانی ذهنی زنان از زیبایی اندام در باشگاه‌های ورزشی

ناهیده جباری کوچمشکی؛ سید مهدی آقاپور؛ رحیم رمضانی نژاد

دوره 10، شماره 2 ، مرداد 1400، صفحه 164-179

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5056

چکیده
  هدف:  هدف تحقیق حاضر تدوین الگوی معانی ذهنی زنان از زیبایی اندام در باشگاه‌های ورزشی بود.روش‌شناسی: روش تحقیق به صورت کیفی و مبتنی بر نظریه­‌پردازی داده بنیاد بود. برای گردآوری اطلاعات از مصاحبه­‌های نیمه ساختاریافته استفاده شد. با استفاده از نظریه­‌ی داده­‌بنیاد (رویکرد کدگذاری استراوس و کوربین) مورد تحلیل قرار گرفت ...  بیشتر

خلق دورحضوری و تجربه غرقه از طریق تکنولوژی واقعیت مجازی و اثر آن بر نگرش به برند و قصد خرید مشتریان محصولات ورزشی

محمدرضا برومند؛ محمد پورکیانی؛ علی افروزه

دوره 10، شماره 2 ، مرداد 1400، صفحه 182-197

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5053

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش شناسایی اثر تکنولوژی واقعیت مجازی بر خلق دورحضوری و تجربه غرقه و اثر آنان بر نگرش به برند و قصد خرید مشتریان محصولات ورزشی بود.روش­ شناسی: پژوهش حاضر کاربردی و از نوع پژوهش­‌های نیمه تجربی و مبتنی بر مدل معادلات ساختاری بود. حجم نمونه با نرم‌افزار جی پاور، ۳۶ نمونه تعیین شد که به صورت در دسترس و تصادفی از دانشجویان ...  بیشتر

ارائه چارچوب مفهومی برای تحلیل بازاریابی اخلاقی در صنعت تولیدی ورزش کشور

مهران سرداری؛ هاشم کوزه چیان؛ محمد احسانی؛ مجتبی امیری

دوره 10، شماره 2 ، مرداد 1400، صفحه 199-218

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5066

چکیده
  هدف:  هدف از این پژوهش طراحی مفهومی برای تحلیل بازاریابی اخلاقی در صنعت تولیدی ورزش کشور بود.روش‌شناسی: روش تحقیق از نوع تحقیقات کیفی با رویکرد نظریه داده­ بنیاد بود. جامعه آماری شامل دو بخش جامعه انسانی (مدیران شرکت­ ها، اساتید دانشگاه و ...) و جامعه اطلاعاتی (کتاب ­ها، مقالات، اسناد، صفحات رسانه ­ای و ...) بود. نمونه گیری به ...  بیشتر