طراحی مدل آمیخته بازاریابی اجتماعی جهت توسعه ورزش همگانی

علی صابری؛ قدرت الله باقری؛ حمید رضا یزدانی؛ ابراهیم علی دوست قهفرخی؛ محمد حسین قربانی

دوره 8، شماره 2 ، مرداد 1398، صفحه 1-21

https://doi.org/10.22124/jsmd.1970.3439

چکیده
  هدف:  هدف از این پژوهش طراحی مدل آمیخته بازاریابی اجتماعی جهت توسعه ورزش همگانی بود.روش‌شناسی: روش پژوهش ترکیبی از روش کمی و کیفی بود که با توجه به شیوه کیفی جمع آوری داده ها در مرحله اول؛ و اعتبار سنجی آن در مرحله بعد از نوع آمیخته اکتشافی بود. جامعه آماری پژوهش، کلیه خبرگان سطح اجرایی و دانشگاهی بودند. روش نمونه گیری در بخش کیفی ...  بیشتر

نقش ورزش در جلوگیری از واگرایی دینی، مذهبی و فرقه‌ای در استان خوزستان

سید حسین مرعشیان؛ امین خطیبی؛ اسماعیل ویسیا

دوره 8، شماره 2 ، مرداد 1398، صفحه 10-20

https://doi.org/10.22124/jsmd.1970.3465

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش بررسی نقش ورزش در واگرایی دینی، فرقه­ای و مذهبی مردم استان خوزستان بود. روش‌شناسی: این پژوهش از نوع آمیخته اکتشافی بود. در بخش کیفی، مصاحبه­های کیفی نیمه ساختارمند با خبرگان انجام شد و با استفاده از نمونه­گیری نظری، مصاحبه­ها تا مرحله اشباع نظری ادامه یافت. بر اساس نتایج بدست آمده در این مرحله، پرسشنامه­ای ...  بیشتر

مقایسه و اولویت‌بندی شاخص‌های مؤثر بر خوشنامی دانشکده‌های علوم ورزشی کشور

مینا ملائی؛ لیلا بیرامی جغناب

دوره 8، شماره 2 ، مرداد 1398، صفحه 23-39

https://doi.org/10.22124/jsmd.1970.3549

چکیده
  هدف: این پژوهش با هدف مقایسه و اولویت­بندی شاخص­های مؤثر بر خوشنامی دانشکده­های علوم ورزشی کشور انجام شده است.روش‌شناسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی- تحلیلی بود و جامعۀ آماری پژوهش را تمامی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده­های علوم ورزشی کشور تشکیل دادند که با استفاده از نمونه­گیری تصادفی ساده، تعداد 384 نفر به عنوان نمونۀ آماری ...  بیشتر

بررسی موقعیت جغرافیایی اماکن ورزشی با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) (مطالعه موردی: شهر رشت)

مهرعلی همتی نژاد؛ احمد تاجی فایندری؛ کاظم هژبری؛ ابوذر سوری

دوره 8، شماره 2 ، مرداد 1398، صفحه 41-50

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3784

چکیده
  هدف: هدف از این تحقیق بررسی اماکن ورزشی شهر رشت با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی بود.روش‌شناسی: روش پژوهش از نوع توصیفی- تحلیلی بود. نمونه آماری این تحقیق شامل کلیه مکان‌های ورزشی شهر رشت اعم از دولتی و خصوصی به تعداد 148 مکان ورزشی بود. داده‌های توصیفی با استفاده از مدارک و اسناد و داده‌های مکانی با استفاده از دستگاه GPS جمع‌آوری ...  بیشتر

بازشناسی حوزه‌های امنیت در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران

مرضیه لعل بیداری؛ ژاله معماری؛ مهسا سعادتی

دوره 8، شماره 2 ، مرداد 1398، صفحه 61-80

https://doi.org/10.22124/jsmd.1970.3452

چکیده
  هدف: هدف از انجام این تحقیق بازشناسی متغیرها و حوزه­های امنیت مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران بود.روش‌شناسی: ابزار تحقیق پرسشنامه­ای محقق ساخته با 45 گویه بود که توسط 7 نفر از خبرگان، روایی محتوایی آن تأیید و ضریب ­پایایی آن براساس آلفای کرونباخ معادل 870/0 تعیین شد. نمونه‌ها شامل 300 نفر از مسئولین سازمان لیگ برتر فوتبال، مسئولین و ...  بیشتر

چالش‌های مدیریت جمعیت لیگ برتر فوتبال ایران

محمد احسانی؛ هاشم کوزه چیان؛ محمد خبیری؛ مهدی آزادان

دوره 8، شماره 2 ، مرداد 1398، صفحه 82-95

https://doi.org/10.22124/jsmd.1970.3451

چکیده
  هدف:  مدیریت جمعیت به دلیل کثرت و تنوع حضور تماشاگران در رویدادهای ورزشی، به بخشی جدایی‌ناپذیر در مدیریت رویدادها تبدیل شده است. عدم مدیریت صحیح جمعیت می‌تواند باعث خسارات جبران‌ناپذیری شود. هدف از انجام این تحقیق، شناسایی چالش‌های مدیریت جمعیت لیگ برتر فوتبال ایران بود تا از این طریق به برنامه‌ریزی در این خصوص اقدام شود.روش‌شناسی: ...  بیشتر

ارائه مدلی از تاثیر تجربه و آگاهی از برند بر عشق به برند و قصد مشتریان

مسعود فریدونی؛ معصومه کلاته سیفری

دوره 8، شماره 2 ، مرداد 1398، صفحه 91-100

https://doi.org/10.22124/jsmd.1970.3444

چکیده
  هدف: هدف اصلی از پژوهش حاضر، ارائه مدلی از تاثیر تجربه و آگاهی از برند بر عشق به برند و قصد مشتریان باشگاه­های بدنسازی شهر تهران بود.روش‌شناسی: پژوهش حاضر از نظر روش گردآوری داده­ها توصیفی و از نظر هدف کاربردی بود که به شکل میدانی اجرا شد. جامعة آماری پژوهش شامل مشتریان باشگاه­های بدنسازی شهر تهران بودند که براساس نمونه­گیری ...  بیشتر

اثر ارزش‌های درک شده از رویداد و تصویر از رویداد بر تمایل به بازگشت تماشاگران مسابقات اسب‌دوانی گنبدکاووس

فاطمه دنکوب؛ اکرم اصفهانی‌نیا؛ ناصر بای؛ حبیب اصغر پور

دوره 8، شماره 2 ، مرداد 1398، صفحه 98-115

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3719

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی اثر ارزش‌های درک شده از رویداد و تصویر از رویداد بر تمایل به بازگشت تماشاگران مسابقات اسب‌دوانی گنبدکاووس بود.روش‌شناسی: روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است و جامعه آماری آن شامل کلیه تماشاگران مسابقات اسب‌دوانی دوره بهاره گنبدکاووس در هفته هشتم این مسابقات (3480 تماشاگر)  در سال 1397 بود که بر حسب فرمول ...  بیشتر

تحلیل تماتیک الگوی فرهنگ ورزش در ایران

عباس قشمی میمند؛ محمد پورکیانی؛ محمدمهدی رحمتی

دوره 8، شماره 2 ، مرداد 1398، صفحه 118-128

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3723

چکیده
  هدف: هدف از نگارش این مقاله، تعریف فرهنگ ورزش و ارائه الگویی بومی از مولفه‌های مرتبط با آن طبق تعریف انسان شناختی از فرهنگ، با استفاده از نظریه های متخصصان است.روش‌شناسی: این مقاله در چارچوب استراتژی تحقیق کیفی و براساس روش تحلیل تماتیک و مصاحبه با 10 نفر از مدیران تربیت بدنی و فرهنگی و 5 نفر از کارشناسان فرهنگی فدراسیون‌ها به صورت ...  بیشتر

توسعه مدل مدیریت برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران

مهدی رسولی؛ علیرضا الهی؛ محسن اسمعیلی

دوره 8، شماره 2 ، مرداد 1398، صفحه 130-141

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.3781

چکیده
  هدف: هدف اصلی این پژوهش، شناسایی عوامل و چالش‌های بیرونی مؤثر بر برند باشگاه­های لیگ برتر فوتبال ایران و توسعه "مدل برندینگ باشگاه های فوتبال رسولی (2014)" می­باشد.روش‌شناسی: پژوهش حاضر، کیفی از نوع تحقیقات بنیادی می باشد که با استفاده از روش تحقیق کیفی داده بنیان و با ابزار مصاحبه های عمیق با صاحبنظران انجام گرفت. تجزیه و تحلیل داده ...  بیشتر

بررسی مهارت‌ها و نگرش‌های شغلی دانش‌آموختگان رشته تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دانشگاه گیلان

رحیم رمضانی نژاد؛ محمدرضا برومند؛ سهیلا نتاج؛ محسن لقمانی

دوره 8، شماره 2 ، مرداد 1398، صفحه 160-174

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3724

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی وضعیت اشتغال، نگرش و مهارت­های شغلی دانش­آموختگان سال های 1386-1382 رشته تربیت بدنی دانشگاه گیلان است.روش ­شناسی: نمونه آماری برابر با جامعه آماری ( ۳۴۰ نفر) بودند ، اما تعداد 271 نفر به پرسشنامه­های ویژگی­های فردی، نگرش شغلی جاکو (Jacko, 2004) و میزان تناسب محتوای دروس با نیازهای بازار کار پاسخ دادند. روایی این ...  بیشتر

طراحی الگوی آمیخته بازاریابی لیگ برتر فوتسال بانوان با تأکید بر عوامل محیطی و راهبردهای عمومی پورتر

معصومه زارع؛ نوشین بنار؛ سید عماد حسینی

دوره 8، شماره 2 ، مرداد 1398، صفحه 176-189

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3726

چکیده
  هدف: هدف از این پژوهش طراحی الگوی بازاریابی لیگ برتر فوتسال بانوان ایران می‌باشد.روش­شناسی: این تحقیق از انواع تحقیقات کاربردی و از نوع توصیفی- همبستگی است که اطلاعات مورد نیاز آن از طریق مطالعات کتابخانه­ای و پرسشنامه­ی ‌محقق ساخته با 88 سوال پنج­گزینه­ای لیکرتی در سه بعد عوامل محیطی، استراتژی و آمیخته و  با 12 متغیر بدست ...  بیشتر