هاشم کوزهچیان؛ بهمن عسگری؛ علی ضیائی؛ موسی علیزاده؛ ناهید پیرجمادی
دوره 4، شماره 1 ، خرداد 1394، صفحه 1-17
چکیده
هدف: هدف از این مطالعه شناسایی و رتبهبندی عوامل نوسان عملکرد کشتی ایران در بازیهای المپیک است. روششناسی: با استفاده از نمونهگیری هدفمند و در دسترس 110 نفر از جمله مدیران فدراسیون کشتی و هیأتهای استانی (25 نفر)، دانشگاهیان صاحبنظر (15 نفر)، مربیان درجهیک کشور (30 نفر) و کشتی گیران نخبه در سطح ملی (40 نفر) به عنوان نمونه انتخاب شدند. ...
بیشتر
هدف: هدف از این مطالعه شناسایی و رتبهبندی عوامل نوسان عملکرد کشتی ایران در بازیهای المپیک است. روششناسی: با استفاده از نمونهگیری هدفمند و در دسترس 110 نفر از جمله مدیران فدراسیون کشتی و هیأتهای استانی (25 نفر)، دانشگاهیان صاحبنظر (15 نفر)، مربیان درجهیک کشور (30 نفر) و کشتی گیران نخبه در سطح ملی (40 نفر) به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش یک پرسشنامه محقق ساخته با 42 گویه و شش مؤلفه بود که روایی محتوایی و سازه آن مورد تأیید قرار گرفت. همچنین، پایایی آن با آلفای کرونباخ 92/0 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل یافتهها از روشهای آماری توصیفی و آمار استنباطی (آزمون فریدمن و تحلیل عاملی اکتشافی) استفاده شد. همۀ محاسبات با نرمافزار SPSS18 در سطح معنیداری 05/0P≤ انجام گرفته است. یافتهها: یافتهها نشان داد که حیطه مدیریت و برنامهریزی به عنوان مهمترین حیطه در نوسان نتایج کشتی ایران در بازیهای المپیک نقش دارد و مؤلفههای مسائل علمی و آموزشی، روابط عمومی و رسانه، کشف و پرورش استعداد، شایستگی مدیریت و رویدادهای ورزشی در اولویتهای بعدی قرار دارند. نتیجهگیری: در نهایت پیشنهاد میشود که مسئولان با در نظر گرفتن این عوامل و درجه اهمیت هر یک از آنها، تلاش خود را برای برطرف کردن این موانع به کار گیرند تا شاهد توسعه پایدار و عدم نوسان کشتی ایران در عرصههای بینالمللی از جمله المپیک باشیم.
مهر علی همتی نژاد؛ بهمن شهریاری سجهرودی؛ اسماعیل ملک اخلاق
دوره 4، شماره 1 ، خرداد 1394، صفحه 19-33
چکیده
هدف: شناسایی و اولویتبندی منابع موجود اولین گام در توسعه و مدیریت مقاصد گردشگری ورزشی است. هدف این تحقیق اولویتبندی جاذبههای گردشگری ورزشی در توسعهی توریسم ورزشی استانهای شمالی ایران بود. روششناسی: بدین منظور 112 آزمودنی (20 متخصص مدیریت ورزشی، 92 نفر از رئیسان، معاونان و کارشناسان دانشگاهها، ادارات کل تربیتبدنی، میراث ...
بیشتر
هدف: شناسایی و اولویتبندی منابع موجود اولین گام در توسعه و مدیریت مقاصد گردشگری ورزشی است. هدف این تحقیق اولویتبندی جاذبههای گردشگری ورزشی در توسعهی توریسم ورزشی استانهای شمالی ایران بود. روششناسی: بدین منظور 112 آزمودنی (20 متخصص مدیریت ورزشی، 92 نفر از رئیسان، معاونان و کارشناسان دانشگاهها، ادارات کل تربیتبدنی، میراث فرهنگی و شهرداری سه استان مازندران، گیلان، گلستان به عنوان نمونهی پژوهش انتخاب و به پرسشنامه محقق ساخته پاسخ دادند. روایی صوری و محتوایی این پرسشنامه مورد تأیید متخصصان قرار گرفت و در یک مطالعه راهنما ضریب آلفای کرونباخ برابر با 88/0 برای پایایی آن محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمونهای کروسکال والیس، یومن ویتنی، تحلیل واریانس و توکی در سطح معنیداری 05/0 α=استفاده شد. یافتهها: یافتهها نشان داد، جاذبههای مربوط به برگزاری مسابقات، ورزشهای آبی، تپهنوردی و طبیعتگردی،کوهنوردی و غارنوردی، گردش در جنگل، آبگرم و طبیعتدرمانی، شکار و صید و ورزشهای زمستانی به ترتیب از بالاترین اهمیت در توسعهی گردشگری ورزشی استانهای مورد مطالعه برخوردار هستند. نتیجهگیری: با عنایت به یافتههای تحقیق ،مسئولان سازمانهای مربوطه باید اهمیت بیشتری به برگزاری مسابقات برای جذب بیشتر گردشگران ورزشی بدهند و مدیران بخش ورزشی با همکاری سایر بخشهای مربوطه سرمایهگذاری بیشتری برای جاذبههایی از قبیل ورزشهای ساحلی و طبیعتگردی انجام دهند.
سیده عذرا میرکاظمی؛ محمدحسن قلیزاده؛ سحر سهیلی پیشکناری
دوره 4، شماره 1 ، خرداد 1394، صفحه 35-48
چکیده
چکیده هدف: هدف از پژوهش حاضر، رتبهبندی باشگاههای بدنسازی شهر رشت از نظر ایمنی با استفاده از روشهای تصمیمگیری چندمعیاره میباشد. روششناسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی ـ مقایسهای و جمعآوری اطلاعات با استفاده از چکلیست محقق ساخته شامل 123 معیار ایمنی به صورت میدانی انجام شد. جامعه آماری کلیهی باشگاههای بدنسازی ...
بیشتر
چکیده هدف: هدف از پژوهش حاضر، رتبهبندی باشگاههای بدنسازی شهر رشت از نظر ایمنی با استفاده از روشهای تصمیمگیری چندمعیاره میباشد. روششناسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی ـ مقایسهای و جمعآوری اطلاعات با استفاده از چکلیست محقق ساخته شامل 123 معیار ایمنی به صورت میدانی انجام شد. جامعه آماری کلیهی باشگاههای بدنسازی شهر رشت بود که به دلیل محدودیت جامعه حجم نمونه با جامعه برابر در نظر گرفته شد و در نهایت اطلاعات چهل و چهار باشگاه که بهطور کامل در دسترس محقق قرار گرفته بود مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از روشهای آنتروپیشانون و تاپسیس به وسیله نرم افزار EXCEL انجام شد. یافتهها: در معیار ایمنی باشگاه 5A با مقدار 86/0Ci= در رتبه اول و باشگاه 27A با مقدار 06/0 Ci= در رتبه آخر قرار دارد. نتیجهگیری: با رتبهبندی اماکن ورزشی به عنوان یک محصول ورزشی با استفاده از روشهای تصمیمگیری چندمعیاره، این امکان برای مشتریان و استفادهکنندگان این محصول فراهم میشود که با توجه به امتیاز به دست آمده توسط این مدل بهترین تصمیم را در انتخاب محصول مورد نظر خود بگیرند و همچنین این امکان برای ارائهکنندگان این محصول فراهم میشود که بتوانند با رتبهای که محصولشان به دست میآورند، جهت بهبود یا تثبیت موقعیت محصول خود اقدام نمایند.
سید عماد حسینی؛ سید محمدحسین رضوی؛ مسعود یمینی فیروز؛ سید مالک اشتر هاشمی کوچکسرایی
دوره 4، شماره 1 ، خرداد 1394، صفحه 49-63
چکیده
چکیدههدف: امروزه لیگهای معتبر جهانی سعی میکنند استانداردهای خود را ارتقا ببخشند تا راه رو به رشد خود را به سمت حرفهای شدن برای سالهای آینده حفظ کنند. هدف از این پژوهش بررسی وضعیت لیگ برتر فوتبال ایران بر اساس معیارهای حرفهای AFC میباشد.روششناسی: پژوهش حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی میباشد. از نظر هدف، کاربردی و به ...
بیشتر
چکیدههدف: امروزه لیگهای معتبر جهانی سعی میکنند استانداردهای خود را ارتقا ببخشند تا راه رو به رشد خود را به سمت حرفهای شدن برای سالهای آینده حفظ کنند. هدف از این پژوهش بررسی وضعیت لیگ برتر فوتبال ایران بر اساس معیارهای حرفهای AFC میباشد.روششناسی: پژوهش حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی میباشد. از نظر هدف، کاربردی و به شکل میدانی انجامگرفته است. جامعه آماری این پژوهش را تمام مدیران فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، مدیران باشگاهها، سرمربیان، مربیان و سرپرستان حاضر در لیگ برتر و استادان مطلع فوتبال ایران تشکیل دادند(102 نفر) که با توجه به محدود بودن جامعۀ آماری از نمونهگیری تمام شمار استفاده شد. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته مرتبط با موضوع تحقیق استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و آزمون کالموگراف اسمیرنوف و آزمون بایونومیال در سطح معناداری(05/0α=) استفاده شد.یافتهها: نتایج نشان داد که در وضعیت مطلوب، ورزشگاه (0329/4) و در وضعیت موجود، سازمان لیگ(8511/2)، دارای بالاترین میانگین نسبت به دیگر متغیرها بودند. همچنین یافتهها حاکی از آن بود که پنج مؤلفهی مورد مطالعه در وضعیت موجود کمتر از وضعیت متوسط و میانگین(عدد 3) قرار داشته و نسبت به معیار AFC در حد مطلوبی قرار نداشتهاند.نتیجهگیری: نتایج پژوهش در پنج معیار مورد مطالعه، مطابقت آن را با معیار AFC رد کرد بنابراین پیشنهاد میگردد مسئولین با تلاشهای روز افزون و مدیریت صحیح گامی اساسی در پیشبرد و رساندن اهداف فوتبال ایران با معیارهای بینالمللی بردارند.
حسین پورسلطانی زرندی؛ بهشته اقبالی؛ حسین زارعیان زارعیان
دوره 4، شماره 1 ، خرداد 1394، صفحه 65-84
چکیده
هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر، طراحی و تدوین نظامنامهی اخلاقی اعضاء هیأت علمی تربیتبدنی و علوم ورزشی ایران از دیدگاه دانشجویان بود. روششناسی: جامعه آماری تحقیق را دانشجویان رشته تربیتبدنی سراسر ایران به تعداد 15 هزار نفر تشکیل دادهاند. به منظور استفاده از نظر همهی اقشار دانشجویی کشور، تصمیم گرفته شد تا تعداد نمونه بیشترین ...
بیشتر
هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر، طراحی و تدوین نظامنامهی اخلاقی اعضاء هیأت علمی تربیتبدنی و علوم ورزشی ایران از دیدگاه دانشجویان بود. روششناسی: جامعه آماری تحقیق را دانشجویان رشته تربیتبدنی سراسر ایران به تعداد 15 هزار نفر تشکیل دادهاند. به منظور استفاده از نظر همهی اقشار دانشجویی کشور، تصمیم گرفته شد تا تعداد نمونه بیشترین حد ممکن در نظر گرفته شود و محققان (1018=n) پرسشنامه را بر اساس روش نمونهگیری تصادفی ساده جمعآوری نمودند. ابزار اندازهگیری پرسشنامه محقق ساخته 41 سؤالی بود که دارای مقیاس پنج ارزشی لیکرتی بود. به منظور توصیف آماری دادهها از شاخصهای توصیفی همچون میانگین و انحراف استاندارد استفاده شد. برای تعیین عاملها از روش تحلیل عاملی اکتشافی، برای تأیید مدل ارتباط سؤالات با عاملها و عاملها با مفهوم نظامنامه اخلاقی از تحلیل عاملی تأییدی، تحلیل وضعیت سؤالات از آزمون t تک نمونهای و در نهایت برای اولویتبندی سؤالات و عاملها از آزمون فریدمن استفاده گردید. یافتهها: با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی 32 سؤال از طریق مؤلفههای اصلی همراه با چرخش واریماکس مورد تأیید قرار گرفت. این سؤالات در 6 عامل فعالیتهای گروهی 131/13، صداقت گفتاری و رفتاری 793/12، وظیفهشناسی 577/11، رفتار حرفهای 576/9، تعهد علمی- پژوهشی 779/8 و مسئولیت مالی 699/7 قرار گرفتند که توان پیشگویی سؤالات بر اساس مجموع واریانسها، برابر با 555/63 درصد میباشد. پایایی عاملهای پرسشنامه بین 73/0 تا 88/0 و پایایی کل پرسشنامه 84/0به دست آمد. در خصوص رابطه سؤالات با عاملها، تمامی سؤالات دارای رابطه معناداری (96/1±T value) با عامل خود داشتند. در خصوص آزمون خوبی (نیکویی) برازش، نسبت2x به df برابر 84/3 و ریشه میانگین مجذور خطای تقریبی RMSEA برابر با 053/0 به دست آمد. همچنین تمامی عاملها با مفهوم نظامنامه اخلاقی رابطه معناداری (96/1±T value) داشتند. نتیجهگیری: تدوین ایننظامنامه اخلاقی که برخاسته از آموزههای دینی و فرهنگ ملی است میتواند راهگشای جامعه علمی ورزش ایران باشد.
مریم موسیوند؛ محمد امرایی؛ محمد سیاوشی
دوره 4، شماره 1 ، خرداد 1394، صفحه 85-101
چکیده
هدف: هدف این تحقیق، ارزیابی سطح «سیستم مدیریت دانش» و رابطه آن با «کیفیت زندگی شغلی» کارکنان وزارت ورزش و جوانان بود.روششناسی: تعداد 245 نفر از کارکنان رسمی و پیمانی وزارت ورزش به روش نمونهگیری تصادفی ساده به عنوان نمونه آماری انتخاب گردید. به منظور جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه مدیریت دانش سالیس و جونز و کیفیت زندگی ...
بیشتر
هدف: هدف این تحقیق، ارزیابی سطح «سیستم مدیریت دانش» و رابطه آن با «کیفیت زندگی شغلی» کارکنان وزارت ورزش و جوانان بود.روششناسی: تعداد 245 نفر از کارکنان رسمی و پیمانی وزارت ورزش به روش نمونهگیری تصادفی ساده به عنوان نمونه آماری انتخاب گردید. به منظور جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه مدیریت دانش سالیس و جونز و کیفیت زندگی شغلی والتون استفاده شد. با استفاده از روش آلفای کرونباخ، اعتبار پرسشنامه مدیریت دانش(88/0) و کیفیت زندگی شغلی(91/0) محاسبه شد. تحلیل دادهها با استفاده از آزمونهای t تکنمونهای، همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی چندگانه و ANOVA صورت گرفت.یافتهها: سطح «مدیریت دانش» و «کیفیت زندگی شغلی» در وزارت ورزش به ترتیب «ضعیف رو به متوسط» و «متوسط» ارزیابی شد. نتایج تحقیق همچنین حاکی از وجود رابطه مثبت و معنیدار(766/0) بین سیستم مدیریت دانش و کیفیت زندگی شغلی در وزارت ورزش بود (001/0=p). متغیرهای «بکارگیری دانش»، «مدیریت دانش»، «تولید دانش» و «ذخیرهسازی و ساماندهی دانش» به ترتیب بالاترین تاثیر رگرسیونی را روی متغیر کیفیت زندگی شغلی داشتهاند، بیانگر این که ابعاد سیستم مدیریت دانش، پیشبینی کنندههای معنیداری برای کیفیت زندگی شغلی هستند (01/0>p).نتیجهگیری: ارتقای سطح دانش کارکنان وزارت ورزش، میتواند ضمن بهرهمند ساختن آنها از دانش روز و لذا ارتقای عملکرد شغلیشان، زمینه بهبود بیش از پیش کیفیت زندگی شغلی آنها را فراهم سازد.
حامد رشیدزاده؛ فهیمه لطفینژاد؛ علی حجتی؛ حسین وحیدی
دوره 4، شماره 1 ، خرداد 1394، صفحه 103-118
چکیده
مقدمه: همواره رابطه متقابلی بین تیم های ورزشی و حامیان مالی وجود داشته است. تیم ها برای بالا بردن سرمایه خود و حامیان با استفاده از تبلیغات، پوشش رسانه ای و امتیازات دیگر، این تقابل را ادامه می دهند. البته مهم ترین سوال این است که حامیان مالی با توجه به چه عوامل و شرایطی تیم مورد نظر را انتخاب کنند.روش شناسی: با استفاده از نظرات 26 آزمودنی ...
بیشتر
مقدمه: همواره رابطه متقابلی بین تیم های ورزشی و حامیان مالی وجود داشته است. تیم ها برای بالا بردن سرمایه خود و حامیان با استفاده از تبلیغات، پوشش رسانه ای و امتیازات دیگر، این تقابل را ادامه می دهند. البته مهم ترین سوال این است که حامیان مالی با توجه به چه عوامل و شرایطی تیم مورد نظر را انتخاب کنند.روش شناسی: با استفاده از نظرات 26 آزمودنی خبره در حوزه حمایت مالی ، تحلیل سلسله مراتبی شخصی مقایسات زوجی انجام و وزن هر یک مشخص شد. از این رو، 14 معیار در سه دسته شرایط تیمی، کشوری و اقتصادی شناسایی و پیشنهاد شدند. در نهایت از میانگین این داده ها برای ترسیم مدل استفاده گردید.یافته ها: تحلیل یافته ها نشان داد شرایط تیمی بیشترین تعداد عوامل را به خود اختصاص داد که با توجه به قانون تبادل قابل قبول است. همچنین، وزن معیار های اقتصادی نیز نسبتا مهم ارزیابی شد که با توجه به شرایط کنونی کشور منطقی است. در نهایت، زیر معیار های ارزیابی شده بر حسب وزن نهایشان رده بندی و توضیح داده شدند. از دیگر دست آورد های این مطالعه ضریب ناسازگاری کمتر آن نسبت به مطالعات پیشین است که نشان می دهد مقایسات انجام شده در این مطالعه نسبت به سایرین از دقت بالاتری برخوردار است. با توجه به نتایج تحقیق حاضر عواملی همچون تناسب حمایت مالی(144/0)، میزان تعهدات مالی حامیان نسبت به تیمها (141/0) و عملکرد تیم در زمین (126/0) به عنوان سه عامل اول در تصمیم گیری و انتخاب حامیان مالی در کشورمان شناسایی شدند. که این موضوع می تواند به عنوان عاملی اثر گذار در جذب و انتخاب حامیان مالی معرفی شود.
مریم رهبر؛ ژاله معماری؛ محمد اصغری جعفرآبادی
دوره 4، شماره 1 ، خرداد 1394، صفحه 119-146
چکیده
هدف: هدف از انجام این پژوهش شناسایی عوامل و مدلسازی روابط میان ادراک تا توجه انحصاری مشتریان وفادار مجموعه ورزشی انقلاب تهران بود.
روششناسی: پژوهش بهروش توصیفی- پیمایشی انجام شد. نمونهها شامل 354 تن از مشتریان مجموعههای ورزشی انقلاب تهران در سال 91 بودند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساختهای با 55 سؤال بود. پایایی پرسشنامه بر اساس ...
بیشتر
هدف: هدف از انجام این پژوهش شناسایی عوامل و مدلسازی روابط میان ادراک تا توجه انحصاری مشتریان وفادار مجموعه ورزشی انقلاب تهران بود.
روششناسی: پژوهش بهروش توصیفی- پیمایشی انجام شد. نمونهها شامل 354 تن از مشتریان مجموعههای ورزشی انقلاب تهران در سال 91 بودند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساختهای با 55 سؤال بود. پایایی پرسشنامه بر اساس آلفای کرونباخ معادل 95/0 به دست آمد (01/0 P<). برای تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزارهای LISREL برای تعیین معادلات ساختاری وspss برای آزمونهای ANOVA و همبستگی، در سطح معنیداری 05/0 استفاده شد.
یافتهها: در مدل پیشنهادی، کیفیت خدمات، عدالت ادراکشده و ریسک ادراکشده با ضرایب تأثیر (31/0)، (0068/0) و (0068/0) بهطور مستقیم بر وفاداری تأثیر میگذارند. همچنین کیفیت خدمات بهطور غیرمستقیم و به ترتیب با ضرایب تأثیر (70/0) بر رضایت و (52/0) بر ارزش تأثیر میگذارد. رضایت با ضریب تأثیر (44/0) بر وفاداری، ارزش با ضرایب تأثیر (39/0) بر اعتماد و (028/0) بر وفاداری، و اعتماد با ضریب تأثیر (11/0) بر وفاداری اثر میگذارند. همچنین عدالت ادراکشده بهطور غیرمستقیم با ضرایب تأثیر (52/0) بر اعتماد و (17/0) بر رضایت و (24/0) بر ارزش اثر دارد. رضایت و اعتماد به ترتیب با ضرایب تأثیر (25/0) و (13/0) بر فاکتورهای موقعیتی نقش دارند. فاکتورهای موقعیتی با ضریب تأثیر (057/0) بر وفاداری اثرگذار است. ریسک ادراکشده رابطه معناداری با وفاداری نشان نداد.
نتیجهگیری: کیفیت خدمات و عدالت ادراکشده نقش پررنگی در شکلگیری وفاداری و بهرهمندی سازمان از نتایج آن دارد؛ لیکن توجه کافی بر ارزش به عنوان یک عامل میانجی از موارد پیشنهادی مدل بود.
مهرداد محرمزاده؛ امید محمدی ثالث
دوره 4، شماره 1 ، خرداد 1394، صفحه 147-160
چکیده
هدف: هدف اصلی پژوهش، تعیین رتبه سطوح تکنولوژیک دانشکده تربیتبدنی دانشگاه ارومیه و مقایسه آن با سایر دانشکدههای تربیتبدنی دانشگاههای کشور است. روششناسی: روش این پژوهش از نوع پیمایشی ـ توصیفی است. از روش مشاهده و اطلس تکنولوژی برای تعیین رتبه سطوح تکنولوژیکی و از ابزار پرسشنامه و از نوع پنج گزینه لیکرت جهت گردآوری دادهها ...
بیشتر
هدف: هدف اصلی پژوهش، تعیین رتبه سطوح تکنولوژیک دانشکده تربیتبدنی دانشگاه ارومیه و مقایسه آن با سایر دانشکدههای تربیتبدنی دانشگاههای کشور است. روششناسی: روش این پژوهش از نوع پیمایشی ـ توصیفی است. از روش مشاهده و اطلس تکنولوژی برای تعیین رتبه سطوح تکنولوژیکی و از ابزار پرسشنامه و از نوع پنج گزینه لیکرت جهت گردآوری دادهها استفادهشده است. جامعه آماری این پژوهش دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی دانشکده تربیتبدنی دانشگاه ارومیه میباشد. روش نمونهگیری نیز به صورت سرشماری است. در این پژوهش تعداد183 نفر از دانشجویان مقطع دکتری و کارشناسی ارشد دانشکده تربیتبدنی دانشگاه به عنوان نمونه انتخاب شدهاند. برای تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش از مدل اطلس تکنولوژی و آزمون تی یک نمونهای استفاده کردهایم. یافتهها: یافتههای حاصل از پژوهش نشان میدهد که رتبه سطوح تکنولوژیکی و ضریب کمک تکنولوژی دانشکده تربیتبدنی دانشگاه ارومیه در مقایسه با سایر دانشکدههای تربیتبدنی کشور پایینتر از حد متوسط است. نتیجهگیری: با توجه به اهمیت بالای اجزای سطوح تکنولوژی (فنافزار، انسانافزار، اطلاعاتافزار، سازمانافزار) به عنوان مهمترین شاخصهای تکنولوژی در دانشکده تربیت بدنی ارومیه باید در اولویت قرار گیرند.
سید مسلم علوی؛ مهدی نجفی سیاهرودی
دوره 4، شماره 1 ، خرداد 1394، صفحه 161-179
چکیده
هدف: هدف این پژوهش بررسی اثر آمیخته بازاریابی بر رضایتمندی و تابآوری قیمتی مشتریان مجموعه ورزشی است.روششناسی: تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش تحقیقی توصیفی/ پیمایشی است. جامعه آماری، کلیه مشتریان زن «مجموعه ورزشی حجاب» در شیراز میباشد که از این تعداد 400 نفر به روش نمونهگیری غیر احتمالی در دسترس از طریق پرسشنامهای ...
بیشتر
هدف: هدف این پژوهش بررسی اثر آمیخته بازاریابی بر رضایتمندی و تابآوری قیمتی مشتریان مجموعه ورزشی است.روششناسی: تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش تحقیقی توصیفی/ پیمایشی است. جامعه آماری، کلیه مشتریان زن «مجموعه ورزشی حجاب» در شیراز میباشد که از این تعداد 400 نفر به روش نمونهگیری غیر احتمالی در دسترس از طریق پرسشنامهای محقق ساخته بررسی شدند. روایی پرسشنامه به روش محتوایی و پایایی آن به روش آلفای کرونباخ (79 درصد) و روش دو نیم کردن (77 درصد) به تأیید رسید.یافتهها: بر اساس روش معادلات ساختاریافته مشخص گردید، رضایتمندی مشتریان رابطه میان آمیخته بازاریابی خدمات ورزشی و تابآوری قیمتی را میانجیگری میکند. بر اساس آزمون فریدمن مکان مجموعه ورزشی بالاترین و ترفیعات مجموعه ورزشی پایینترین اثر را در رضایتمندی مشتریان داشته است. از طرفی آزمون کروسکال والیس نشان داد که اهمیت عناصر آمیخته بازاریابی خدمات در گروههای مختلف مشتریان متفاوت است.نتیجهگیری: در شرایط شدیداً تورمی امروز کشور که بسیاری از مجموعههای ورزشی برای بقا نیاز به داشتن مشتریانی با تابآوری قیمتی بالا را احساس میکنند، میبایست آمیخته بازاریابی خود را به طرز هوشمندانهای تغییر داده و سعی کنند عواملی که بر رضایتمندی مشتریانشان بیشترین تأثیر دارد را بیشتر مورد توجه قرار دهند.