نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشیارمدیریت ورزشی دانشگاه محقق اردبیلی

2 دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه ارومیه

چکیده

هدف: هدف اصلی پژوهش، تعیین رتبه سطوح تکنولوژیک دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه ارومیه و مقایسه آن با سایر دانشکده‌های تربیت‌بدنی دانشگاه‌های کشور است.
روش‌شناسی: روش این پژوهش از نوع پیمایشی ـ توصیفی است. از روش مشاهده و اطلس تکنولوژی برای تعیین رتبه سطوح تکنولوژیکی و از ابزار پرسشنامه و از نوع پنج گزینه لیکرت جهت گردآوری داده­ها استفاده‌شده است. جامعه آماری این پژوهش دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه ارومیه می‌باشد. روش نمونه‌گیری نیز به ‌صورت سرشماری است. در این پژوهش تعداد183 نفر از دانشجویان مقطع دکتری و کارشناسی ارشد دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه به عنوان نمونه انتخاب شده‌اند. برای تجزیه و تحلیل داده‌های پژوهش از  مدل اطلس تکنولوژی و آزمون تی یک نمونه­ای استفاده کرده­ایم.
یافته‌ها: یافته‌های حاصل از پژوهش نشان می‌دهد که رتبه سطوح تکنولوژیکی و ضریب کمک تکنولوژی دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه ارومیه در مقایسه با سایر دانشکده‌های تربیت‌بدنی کشور پایین‌تر از حد متوسط است.
نتیجه‌گیری: با توجه به اهمیت بالای اجزای سطوح تکنولوژی (فن­افزار، انسان­افزار، اطلاعات­افزار، سازمان‌افزار) به عنوان مهمترین شاخص­های تکنولوژی در دانشکده تربیت بدنی ارومیه باید در اولویت قرار گیرند.
 

کلیدواژه‌ها

عنوان مقاله [English]

Evaluation and comparison of the technological level of the Urmia university physiological faculty of all other faculties in country

نویسندگان [English]

  • Mehrdad Moharramzade 1
  • Omid Mohammadi saleh 2

1

2

چکیده [English]

Objective: The main purpose of this research is to determine the ranking of the technological level of physical education faculty of Urmia and to compare it with other physical education faculty of Iran.
Methodology: The research method used in this study is descriptive and survey. Observation and Atlantic Technology were used to determine the rate of technological levels and five-value likert questionnaire have been used to collect data. The statistical society of this research was MS and PhD students of urmia’s physical education faculty and the sampling method was cluster sampling. Finally, 183 MS and PhD students were selected as the sample of the present research. To analyze the research data Atlantic Technology Model and one sample T-test were applied.
Results: Results of this research show that the rate of technological level of physiological and coefficient technological faculty of urmia is lower than the average value of all other physiological faculties in this country.
Conclusion: Due to the priority of the most important levels of the technology components (Technology ware, Human ware, Information ware, organization ware) in Urumia’s faculty  of phisycal education should be a priority.
 

 

کلیدواژه‌ها [English]

  • Technology components
  • Technology ware
  • Human ware
  • Information ware
  • Organization ware