جذابیت های سازمانی گروه ها و دانشکده های علوم ورزشی از دیدگاه دانشجویان کارشناسی

محبوبه سورانی؛ سعید صادقی بروجردی؛ بهرام یوسفی؛ محمد سلطان حسینی

دوره 14، شماره 1 ، فروردین 1404، ، صفحه 143-168

https://doi.org/10.22124/jsmd.2024.27423.2893

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر، شناسایی و تبین ابعاد جذابیت‌­های سازمانی گروه‌ها و دانشکده‌­های علوم‌­ورزشی دانشگاه­های دولتی ایران از دیدگاه دانشجویان کارشناسی بود.روش‌شناسی: روش پژوهش از نوع کیفی و به صورت تحلیل مضمون و جامعه آماری شامل دانشجویان مقطع کارشناسی در گروه­ها و دانشکده­های علوم­ورزشی دانشگاه‌­های دولتی می­باشند. ...  بیشتر

بررسی سناریوحضور بانوان در مسابقات لیگ برتر فوتبال بر توسعه اقتصاد لیگ با تکنیک پویا سازی سیستمی

اکرم قبادی یگانه؛ بهرام یوسفی؛ حسین عیدی؛ فرزاد امیری

دوره 12، شماره 2 ، تیر 1402، ، صفحه 210-227

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.17599.2404

چکیده
  هدف: بررسی آثار اقتصادی و تدوین سناریو حضور بانوان بر توسعه اقتصاد فوتبال لیگ برتر برای افق سال 1416 بود.روش‌شناسی: با انجام 25 مصاحبه با خبرگان و متخصصان ، عوامل مؤثر بر توان مالی لیگ شناسایی شد. براساس نمودار های حلقه علی بر مبنای مصاحبه ‌ ها و پیشینه پژوهش، ترسیم و توان مالی لیگ به عنوان متغیر حالت در نظر گرفته شد. یافته‌ها : مدل پویا ...  بیشتر

نقش مدیریت خانواده و مدرسه در توسعه استعدادهای ورزشی

ولی ناصری پلنگرد؛ شهاب بهرامی؛ شیرین زردشتیان؛ بهرام یوسفی

دوره 9، شماره 3 ، مهر 1399، ، صفحه 94-106

https://doi.org/10.22124/jsmd.2020.4553

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش خانواده و مدرسه در رشد و توسعه استعدادهای ورزشی دانش آموزان بود.روش‌شناسی: پژوهش حاضر کیفی بوده و با استفاده از رویکرد تحلیل تماتیک (مضمون) انجام شد. نمونه پژوهش شامل 20 نفر از خبرگان حوزه ورزشی و مسئولین درگیر در بحث استعدادیابی بود که به روش نمونه‌گیری هدفمند آغاز و تا رسیدن به اشباع نظری داده‌ها ادامه ...  بیشتر

تحلیل راهبردی نیازهای هواداران تیم های فوتبال لیگ برتر ایران

نگار قلی پور؛ حسین عیدی؛ بهرام یوسفی؛ فرزاد امیری

دوره 9، شماره 2 ، تیر 1399، ، صفحه 102-120

https://doi.org/10.22124/jsmd.2020.4370

چکیده
  هدف:  تماشـاچیان بـرای باشـگاه‌هـا، مهم ترین گروه برای کسب درآمد به حساب می‌آیند. در نتیجه شناسایی نیازهای موردنظر تماشاگر ورزشی و درک مثبت او از کیفیت خدمات ارائه شده برای پشتیبانی تیم، حضور و درآمد تیم بسیار حیاتی است. بر همین اساس تحقیق حاضر به تحلیل راهبردی نیازهای هواداران تیم های فوتبال لیگ برتر ایران پرداخت.روش‌شناسی: جامعه ...  بیشتر

شناسایی پیامدهای اجتماعی ملی و بین المللی موفقیت زنان ورزشکار مسلمان در رویدادهای ورزشی بین المللی

منا فرزادفر؛ بهرام یوسفی؛ شهاب بهرامی

دوره 8، شماره 3 ، آبان 1398، ، صفحه 182-195

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3878

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف شناسایی پیامدهای اجتماعی ملی و بین المللی موفقیت زنان ورزشکار مسلمان در رویدادهای ورزشی بین المللی انجام شد.روش‌شناسی: برای این منظور از روش پژوهش کیفی با رویکرد پدیدارشناسی استفاده شد. جامعه تحقیق حاضر شامل ورزشکاران زن مسلمان است که سابقه و تجربه (زیسته) در رویدادهای بزرگ برون مرزی را داشتند. روش نمونه گیری ...  بیشتر

بررسی مشکلات حرفه‌ای‌گرایی در لیگ برتر فوتبال ایران

اکرم قبادی یگانه؛ بهرام یوسفی؛ حسین عیدی

دوره 8، شماره 1 ، خرداد 1398، ، صفحه 206-217

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3949

چکیده
  هدف:­ حرفه­ای­گرایی در ورزش از مهم­ترین و کاربردی­ترین مفاهیم بازاریابی ورزش است و به یکی از مفاهیم پایه در ورزش کشورهای توسعه یافته تبدیل شده­است. بنابراین، هدف این پژوهش، ارائه مدلی برای سنجش مشکلات موجود در زمینه حرفه­ای­گرایی در لیگ برتر فوتبال ایران بود.روش‌شناسی: جامعه آماری شامل کلیه شرکت­کنندگان در پنجمین ...  بیشتر

رابطه عدم تعادل تلاش - پاداش با دلبستگی شغلی دبیران تربیت بدنی استان لرستان

بهرام یوسفی؛ حامد فرزی؛ کامران عیدی‌پور

دوره 6، شماره 1 ، مرداد 1396، ، صفحه 205-219

https://doi.org/10.22124/jsmd.2017.2454

چکیده
  مقدمه: هدفاینتحقیق،بررسیارتباطعدمتعادلتلاش- پاداشبادلبستگیشغلیمعلمانتربیتبدنیاستان لرستانبود.روش­شناسی: روش تحقیقاینپژوهش،توصیفی - همبستگیاست.جامعۀآماریتحقیقشاملدبیرانتربیتبدنیآموزشوپرورشاستانلرستان می­باشد. کهبااستفادهازجدولکرجسیومورگان (1970)، 186 نفر(102 دبیر مرد و 84 دبیر زن) بهعنواننمونۀآماری نمونه­ی آماری انتخاب ...  بیشتر

مقایسه و تعیین اولویت عوامل ارزیابی کیفیت سیستم توسعه استعدادیابی ورزشی از منظر ذینفعان

فرهاد نظری؛ بهرام یوسفی؛ حسین عیدی

دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، ، صفحه 19-35

چکیده
  هدف: مقایسه و تعیین اولویت عوامل ارزیابی کیفیت سیستم توسعه استعدادیابی ورزشی در جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.روش‌شناسی: روش پژوهش توصیفی و از نوع مطالعات پیمایشی است که از لحاظ هدف در دستة پژوهش‌های کاربردی قرار می‌گیرد. جامعه آماری پژوهش، شامل مربیان، ورزشکاران، کارشناسان فدراسیون‌ها و هیات‌ها و اساتید متخصص تربیت بدنی بود که ...  بیشتر

مقایسه ابعاد ارزش ویژه برند در بین مشتریان پوشاک ورزشی (مطالعه موردی : برند آدیداس)

بهرام یوسفی؛ شیوا صفری تکیه

دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، ، صفحه 201-216

چکیده
  هدف: هدف از این مطالعه مقایسه ابعاد ارزش ویژه برند در بین مشتریان ورزشکار و غیر ورزشکار پوشاک ورزشی آدیداس بود. روش‌شناسی: روش پژوهش توصیفی- پیمایشی بود. آدیداس جزء برندهای ورزشی محبوب و شناخته‌شده در جهان است  و در ایران نیز نمایندگی رسمی دارد. جامعه هدف مشتریانی تعریف شد که به نمایندگی رسمی آدیداس در تهران (پایتخت ایران) مراجعه ...  بیشتر