نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران
2 استادیارگروه مدیریت ورزشی،واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه،ایران
3 استادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران
4 دانشیار مدیریت ورزشی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران.
چکیده
هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش خانواده و مدرسه در رشد و توسعه استعدادهای ورزشی دانش آموزان بود.
روششناسی: پژوهش حاضر کیفی بوده و با استفاده از رویکرد تحلیل تماتیک (مضمون) انجام شد. نمونه پژوهش شامل 20 نفر از خبرگان حوزه ورزشی و مسئولین درگیر در بحث استعدادیابی بود که به روش نمونهگیری هدفمند آغاز و تا رسیدن به اشباع نظری دادهها ادامه یافت. به منظور جمعآوری دادهها از مصاحبههای نیمه ساختار یافته استفاده گردید. بعد از جمع آوری دادهها به منظور تجزیه و تحلیل آنها از روش تحلیل تماتیک استفاده شد.
یافتهها: بر مبنای مصاحبههای انجام شده با استفاده از نظر خبرگان، حمایتهای مالی خانوادهها و مدارس، حمایتهای عمومی و خیریه ای، عوامل انگیزشی، بهداشتی، تعلق اجتماعی و تایید و همراهی به عنوان عوامل اثر گذار در توسعه استعدادهای ورزشی دانشآموزان شناسایی شد.
نتیجهگیری: بر مبنای نتایج، نقش حمایتی خانواده ها در قالب حمایت های مالی و انگیزشی و اجتماعی کلیدی می باشد و همچنین همراهی های لازم از جانب مدارس نیز می توان به توسعه استعدادهای ورزشی کمک شایانی داشته باشد.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
The role of management, family and school in the development of sports talents
نویسندگان [English]
- vali naseri palangard 1
- shahab bahrami 2
- shirin zardoshtean 3
- bahram yousefi 4
1 phd student Department of Sport Management, Kermanshah Branch, Islamic Azad University, Kermanshah, Iran
2 Assistant Professor, Department of Sport Management, Kermanshah Branch, Islamic Azad University, Kermanshah, Iran.
3 Assistant Professor, Department of Sport Management, Kermanshah Branch,Razi University, Kermanshah, Iran.
4 Professor, Department of Sport Management, Kermanshah Branch,razi University, Kermanshah, Iran.
چکیده [English]
Purpose: The aim of this study was to investigate the role of family and school in the development and development of students' sporting talent.
Methodology: The present study was qualitative and was carried out using a thematic approach. sample consisted of 16 sports experts and officials involved in the talent debate, which began by targeted sampling and continued to reach the theoretical saturation of data. Semi-structured interviews were used to collect data. After data collection, the method of analysis was used to analyze the data.
Results: Based on interviews conducted using expert opinion, family and school financial support, public and charity support, motivational, health, social affiliation, and affiliation were identified as factors influencing the development of students' sporting talents.
Conclusion: Based on the results, the support role of families is key in terms of financial and motivational and social support, as well as the necessary support from schools can helped development of sports talents.
کلیدواژهها [English]
- Tematial Analysis
- Qualitative Study
- Sports Talents
- Family
- School