مدل ساختاری-تفسیری انگیزه‌های مشارکت هواداران در صفحات مجازی باشگاه‌های فوتبال

سمیرا زمانیان یزدی؛ هادی باقری؛ رضا اندام

دوره 13، شماره 4 ، اسفند 1403، ، صفحه 1-23

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.16373.2309

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر به مطالعه عوامل انگیزاننده هواداران ورزشی برای مشارکت در صفحات مجازی باشگاه‌های فوتبال پرداخته است.روش‌شناسی: این پژوهش از نوع آمیخته اکتشافی و شامل دو بخش کیفی و کمی است. در بخش کیفی از طریق مصاحبه با 20 نفر از هواداران ورزشی فعال در صفحات اینستاگرام، کانال تلگرام و وب‌سایت باشگاه‌ها، خبرگان رسانه‌های اجتماعی و ...  بیشتر

شناسایی مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی در ورزش دانشگاهی ایران

مریم خارکن؛ رضا اندام؛ حسن بحرالعلوم؛ حسین زارعیان

دوره 12، شماره 4 ، دی 1402، ، صفحه 245-268

https://doi.org/10.22124/jsmd.2020.14501.2151

چکیده
  هدف:  هدف از پژوهش حاضر شناسایی مؤلفه‌های اقتصادمقاومتی در ورزش دانشگاهی ایران بود.روش‌شناسی: با توجه به ماهیت کیفی و اکتشافی موضوع، از روش پژوهش کیفی از نوع گراندد تئوری و به شیوه­ گلیزر (1992) استفاده شد. نخست، از طریق مطالعات اولیه، فهرست مقدماتی عوامل مؤثر شناسایی شد. سپس، مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته (تعداد= 30 نفر) با نخبگان ...  بیشتر

تدوین مدل فضیلت سازمانی در سازمان‌ های ورزشی

علیرضا نظری؛ رضا اندام؛ حسن بحرالعلوم؛ حسین عیدی

دوره 11، شماره 4 ، بهمن 1401، ، صفحه 1-24

https://doi.org/10.22124/jsmd.2022.6661

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر طراحی مدل فضیلت سازمانی در سازمان‌­های ورزشی بود.روش ­شناسی: روش تحقیق پژوهش حاضر کیفی و با ماهیت اکتشافی بنیادی بود. از طریق روش نمونه­‌گیری گلوله برفی و بر اساس مصاحبه‌­های عمیق و نیمه‌ساختاریافته با 17 نفر از خبرگان دانشگاهی و افراد صاحب­ نظر، داده­‌های تحقیق جمع‌­آوری شد و بر اساس نظریه داده بنیاد ...  بیشتر

تدوین سند استراتژیک آمایش سرزمینی ورزش استان‌فارس

محسن سالاری؛ حسن بحرالعلوم؛ رضا اندام؛ رسول نظری

دوره 11، شماره 2 ، مرداد 1401، ، صفحه 196-213

https://doi.org/10.22124/jsmd.2022.6360

چکیده
  هدف:  از آنجا که شناخت تفاوت های منطقه ای و مطالعه ساختارها و عوامل موثر بر ورزش به منظور رسیدن به توسعه پایدار اجتناب ناپذیر است، لذا هدف پژوهش حاضر تدوین استراتژیک آمایش سرزمینی بخش ورزش استان فارس بود.روش‌شناسی: جامعه‌ آماری پژوهش خبرگان ورزش استان فارس بودند. با استفاده از دو روش نمونه‌گیری نظری و گلوله‌ برفی تا رسیدن به اشباع ...  بیشتر

شناسایی و تبیین عوامل مؤثر بر استقرار "مدیریت استعداد" معلمان تربیت بدنی

علی اکبر آقائی؛ حسن بحرالعلوم؛ رضا اندام

دوره 10، شماره 3 ، مهر 1400، ، صفحه 102-120

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5067

چکیده
  هدف:  هدف از انجام این پژوهش، شناسایی و تبیین عوامل مؤثر بر استقرار "مدیریت استعداد" معلمان تربیت بدنی کشور بود.روش‌شناسی: روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی می‌باشد. جامعة آماری پژوهش را کلیة معلمان تربیت بدنی کشور تشکیل دادند. با توجه به هدف پژوهش، 384 نفر در بخش تحلیل عاملی اکتشافی و 345 نفر در بخش تحلیل عاملی تأییدی به روش تصادفی ...  بیشتر

تدوین الگوی مدیریت امنیت گردشگری ورزشی ایران با رویکرد نظریه داده بنیاد

عباس سبحانی؛ رضا اندام؛ حسن بحرالعلوم؛ رسول فرجی

دوره 10، شماره 1 ، اردیبهشت 1400، ، صفحه 2-13

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.12495.1955

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر، شناسایی و تدوین الگوی مدیریت امنیت گردشگری ورزشی در کشور بود.روش شناسی: روش پژوهش، کیفی و مبتنی بر نظریه داده بنیاد با رویکرد سیستماتیک است. جامعه آماری این پژوهش شامل صاحب‌نظران، اساتید و پژوهشگران، برگزارکنندگان ، تأمین‌کنندگان امنیت ، ورزشکاران و تماشاگران رویدادهای ورزشی بود که نمونه‌گیری با استفاده از ...  بیشتر

مسئولیت اجتماعی فوتبال

مریم نیازی تبار؛ رضا اندام؛ حسن بحرالعلوم؛ ژاله معماری؛ عباس رضایی پندری

دوره 9، شماره 3 ، مهر 1399، ، صفحه 108-124

https://doi.org/10.22124/jsmd.2020.4498

چکیده
  هدف: با توجه به اهمیت روزافزون انجام فعالیت­های اجتماعی در ورزش، هدف پژوهش حاضر واکاوی " مسئولیت اجتماعی فوتبال " بود.روش­شناسی: روش انجام پژوهش داده بنیاد با رویکرد گلیزری بود.  بدین منظور، طی نمونه­گیری به­روش هدفمند و گلوله­برفی 13 نفر از خبرگان حوزۀ مطالعات مسائل اجتماعی فوتبال در ایران مشخص شدند که 13 مصاحبه عمیق تا رسیدن ...  بیشتر

مدیریت بلیت فروشی: تحلیل عوامل مؤثر بلیت فروشی لیگ برتر فوتبال ایران

سمیرا فیضی؛ مهرزاد حمیدی؛ سید محمد حسین رضوی؛ رضا اندام

دوره 8، شماره 4 ، دی 1398، ، صفحه 88-104

https://doi.org/10.22124/jsmd.1970.3442

چکیده
  هدف: یکی از روش‌های اصلی تأمین منابع و هزینه‌ها توسط باشگاه‌های حرفه‌ای جهان، فروش بلیت است؛ به طوری‌که فروش بلیت، رگ حیات هر لیگ ورزشی است. از این‌رو، هدف از این مطالعه، شناسایی و تحلیل عوامل مؤثر بلیت فروشی لیگ برتر فوتبال ایران بود.روش‌شناسی: روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش، کلیه تماشاگران بالای 18 سال ...  بیشتر

شناسایی و تحلیل مؤلفه‌های کیفیت خدمات در اماکن ورزشی با استفاده از تکنیک دیمتل

مرضیه پارسااصل؛ سید رضا حسینی نیا؛ رضا اندام

دوره 8، شماره 1 ، خرداد 1398، ، صفحه 192-204

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3725

چکیده
  هدف:  هدف از پژوهش حاضر، شناسایی و تحلیل مؤلفه­های کیفیت خدمات در اماکن ورزشی با استفاده از تکنیک دیمتل است.روش‌شناسی: روش پژوهش از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل اساتید مدیریت ورزشی، رئیس و نایب‌رئیسان هیئت­های ورزشی و ورزشکاران تیم ملی شهر مشهد بود که از بین آنها 12 نفر به صورت گلوله برفی انتخاب شدند. جهت گردآوری ...  بیشتر

طراحی مدل معادلات ساختاری تصویر تیم و هویت تیمی هواداران در صنعت ورزش

امیر منتظری؛ مهدی طالب پور؛ رضا اندام؛ انوشیروان کاظم نژاد

دوره 7، شماره 3 ، آبان 1397، ، صفحه 1-16

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.3237

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش تصویر تیم در هویت تیمی هواداران در صنعت ورزش ایران از طریق مدل‌سازی معادلات ساختاری بود.روش‌شناسی: روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیۀ هواداران بالای 18 سال تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران در فصل 95 ـ 94 (لیگ پانزدهم) تشکیل دادند. در نهایت 640 پرسش‌نامه مورد تجزیه و تحلیل ...  بیشتر

بررسی عوامل مؤثر در ایجاد ناهنجاری‌های رفتاری هواداران مسابقات لیگ برتر هندبال ایران

رضا اندام؛ میترا سلیمی

دوره 6، شماره 1 ، مرداد 1396، ، صفحه 175-188

https://doi.org/10.22124/jsmd.2017.2452

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی عوامل مؤثر در ایجاد ناهنجاری­های رفتاری هواداران مسابقات لیگ برتر هندبال ایران بود.روش شناسی: روش تحقیق تحلیلی - کمی بود. جامعه آماری، هواداران حاضر در مسابقات لیگ برتر هندبال ایران بودند. نهایتاً 407 هوادار زن و مرد به صورت تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع ‌آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته‌ای ...  بیشتر

بررسی هوش اخلاقی مدیران و اثربخشی سازمان‌های داوطلبی در ورزش

رضا اندام؛ سهیلا روح پرور

دوره 4، شماره 2 ، آذر 1394، ، صفحه 152-164

چکیده
  هدف: هدف کلی پژوهش حاضر بررسی هوش اخلاقی مدیران و تعیین رابطة بین هوش اخلاقی مدیران با اثربخشی سازمان‌های داوطلبی ورزشی در استان خراسان‌‌شمالی بود. روش‌شناسی: پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر را مسئولان و اعضای هیأت‌های ورزشی استان خراسان‌شمالی تشکیل دادند. با توجه به محدود بودن این افراد، نمونه برابر ...  بیشتر

بازاریابی در باشگاه‌های خصوصی و دولتی آمادگی جسمانی و ایروبیک: نقش کیفیت خدمات، رضایتمندی و وفاداری مشتریان

رضا اندام؛ رحیمه مهدی‌زاده؛ مژگان علی‌آبادی

دوره 3، شماره 1 ، فروردین 1393، ، صفحه 1-13

چکیده
  چکیدههدف: با توجه به نقش حیاتی ارائۀ خدمات با کیفیت در بقا و سودآوری باشگاه‌های ورزشی، این پژوهش با هدف مقایسۀ کیفیت خدمات، رضای‌مندی و وفاداری مشتریان باشگاه‌های آمادگی جسمانی و ایروبیک خصوصی و دولتی شهرستان سبزوار انجام شد.روش‌شناسی: روش پژوهش حاضر علّی مقایسه‌ای بود و جامعۀ آماری آن کلیۀ مشتریان زن باشگاه‌های آمادگی جسمانی ...  بیشتر