سمیرا زمانیان یزدی؛ هادی باقری؛ رضا اندام
چکیده
هدف: پژوهش حاضر به مطالعه عوامل انگیزاننده هواداران ورزشی برای مشارکت در صفحات مجازی باشگاههای فوتبال پرداخته است.روششناسی: این پژوهش از نوع آمیخته اکتشافی و شامل دو بخش کیفی و کمی است. در بخش کیفی از طریق مصاحبه با 20 نفر از هواداران ورزشی فعال در صفحات اینستاگرام، کانال تلگرام و وبسایت باشگاهها، خبرگان رسانههای اجتماعی و ...
بیشتر
هدف: پژوهش حاضر به مطالعه عوامل انگیزاننده هواداران ورزشی برای مشارکت در صفحات مجازی باشگاههای فوتبال پرداخته است.روششناسی: این پژوهش از نوع آمیخته اکتشافی و شامل دو بخش کیفی و کمی است. در بخش کیفی از طریق مصاحبه با 20 نفر از هواداران ورزشی فعال در صفحات اینستاگرام، کانال تلگرام و وبسایت باشگاهها، خبرگان رسانههای اجتماعی و بازاریابی ورزشی و تحلیل ادبیات موجود، نُه عامل انگیزاننده شناسایی شد. در بخش کمّی، با استفاده از روش تحلیلی مدلسازی ساختاری تفسیری، سطوح و روابط بین این عوامل تعیین و به صورت یکپارچه تحلیل شد. در این بخش، از پرسشنامه زوجی برای گردآوری دادهها استفاده شد. بدین منظور، 14 نفر از فعالان صفحات مذکور، به صورت هدفمند انتخاب و نظرات آنها گردآوری شد.یافتهها: با تحلیل پرسشنامهها، انگیزههای مشارکت هواداران در صفحات مجازی باشگاهها در شش سطح دستهبندی شد که عبارت از: 1) سرگرمی؛ 2) درآمد و پاداش؛ 3) توانمندسازی؛ 4) همهویتی، همبستگی و تعامل اجتماعی و حمایت از باشگاه؛ 5) علاقه به برند و مطالبهگری؛ و 6) کسب اطلاعات بودند.نتیجهگیری: مطالعه حاضر با تمرکز بر رفتار هواداران در فضای مجازی، مسیر دیگری را برای توسعه ارتباط باشگاهها با هوادارانشان و گسترش پایگاه هواداری آنها نشان میدهد که مبتنی بر اهمیت و جایگاه انگیزههای مشارکت در صفحات مجازی است.
حمیدرضا قزلسفلو؛ دانیال آتابائی؛ ناصر بای
چکیده
هدف: شناسایی عوامل اثرگذار بر موفقیت آکادمیهای ورزشی تخصصی مهمترین خواسته مدیران اجرایی ورزش قهرمانی میباشد. لذا هدف از پژوهش حاضر طراحی الگوی نظام مدیریت باشگاهداری موفق در آکادمیهای والیبال استان گلستان بود.روششناسی: این پژوهش از نوع کاربردی بود که به روش آمیخته اکتشافی عملیاتی گردید. در مرحله کیفی تعداد 15 نفر از افراد ...
بیشتر
هدف: شناسایی عوامل اثرگذار بر موفقیت آکادمیهای ورزشی تخصصی مهمترین خواسته مدیران اجرایی ورزش قهرمانی میباشد. لذا هدف از پژوهش حاضر طراحی الگوی نظام مدیریت باشگاهداری موفق در آکادمیهای والیبال استان گلستان بود.روششناسی: این پژوهش از نوع کاربردی بود که به روش آمیخته اکتشافی عملیاتی گردید. در مرحله کیفی تعداد 15 نفر از افراد آگاه به روش نمونهگیری گلوله برفی در مصاحبههای نیمهساختار یافته تا دستیابی به اشباع نظری مشارکت داشتند. با استفاده از نرم افزار MaxQDa سه کد گزینشی شایستگی اجرایی، منابع درآمدی و زیرساختها استخراج گردید. در مرحله کمی پژوهش، پرسشنامه مستخرج از بخش کیفی پژوهش که به صورت مقیاس لیکرت 5 ارزشی تنظیم شده بود، بین 243 نفر از مدیران، مربیان، حامیان مالی و بازیکنان ملی پوش سابق توزیع گردید. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از نرم افزار PLS 3 استفاده گردید (05/0≥P).یافتهها: نتایج تحلیل عاملی دادهها نشان داد که متغیر شایستگی اجرایی باشگاهها، توسعه زیرساختها و توانایی کسب منابع مالی تأثیر معناداری بر مدیریت موفق آکادمیهای والیبال استان گلستان دارند.نتیجهگیری: بنابراین استقرار ساختارهای کارا در بدنه باشگاههای ورزشی، تأسیس آکادمیهای تخصصی در کنار فراهم نمودن تجهیزات تخصصی تمرینی و خدمات ریکاوری و پزشکی و توجه به کانالهای جذب منابع مالی از قبیل فروش و انتقال ورزشکاران بسترساز موفقیت آکادمیهای والیبال میباشند.