شناسایی مصادیق استثمار در ورزش حرفه‌ای

محمد صادق افروزه

دوره 13، شماره 1 ، اردیبهشت 1403، ، صفحه 212-189

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.19944.2577

چکیده
  هدف: ورزش حرفه­ای با رویکردی بازارگرایانه علاوه بر مزایای اجتماعی گاهی در برخی جنبه­ها به استثمار ورزشکاران پرداخته­ است. هدف این تحقیق شناسایی مصادیق استثمار ورزشکاران توسط باشگاه­ها و فضای کلی ورزش حرفه­ای بود.روش‌شناسی: روش تحقیق کیفی بود که با استفاده از نمونه‌گیری هدفمند 12 ورزشکار، کارشناس  و مدیر به ‌عنوان مشارکت‌کننده ...  بیشتر

شناسایی راهبردها و پیامدهای ورود ورزشکاران به دنیای سیاست

مهدی علی‌یاری؛ غلامرضا شعبانی بهار؛ حبیب هنری؛ غلامعلی کارگر

دوره 12، شماره 1 ، اردیبهشت 1402، ، صفحه 75-95

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.20237.2591

چکیده
  هدف: هدف از تحقیق حاضر شناسایی راهبردها و پیامدهای ورود ورزشکاران به دنیای سیاست بود. روش‌شناسی: تحقیق حاضر توصیفی و به شیوه کیفی بود که با رویکرد تحلیل تماتیک (تحلیل مضمون) انجام شد. شرکت‌کنندگان در مصاحبه از طریق نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند (12 نفر). صاحبه‌شوندگان متشکل مصاحبه‌شوندگان متشکل از کلیه صاحب‌نظران با سابقه علمی (اساتید ...  بیشتر

شناسایی راهبردها و پیامدهای ورود ورزشکاران به دنیای سیاست

مهدی علی‌یاری؛ غلامرضا شعبانی بهار؛ حبیب هنری؛ غلامعلی کارگر

دوره 11، شماره 3 ، آبان 1401، ، صفحه 1-21

https://doi.org/10.22124/jsmd.2023.6694

چکیده
  هدف:  هدف از تحقیق حاضر شناسایی راهبردها و پیامدهای ورود ورزشکاران به دنیای سیاست بود.روش‌شناسی: تحقیق حاضر به شیوه کیفی و با رویکرد تحلیل تماتیک انجام شد. شرکت­‌کنندگان در مصاحبه از طریق نمونه­‌گیری هدفمند انتخاب شدند (12 نفر). مصاحبه­‌شوندگان متشکل از کلیه صاحب ­نظران با سابقه علمی (اساتید رشته مدیریت ورزشی)، اجرایی (مدیران ...  بیشتر

تدوین مدل ترغیب ورزشکاران به خرید کالای ورزشی تولید داخل

مهرداد نمازی؛ مسعود ایمان زاده؛ مهرداد محرم زاده

دوره 9، شماره 1 ، اردیبهشت 1399، ، صفحه 1-10

https://doi.org/10.22124/jsmd.2020.4095

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر طراحی و تدوین مدل ترغیب ورزشکاران به خرید کالای ورزشی تولید داخل بود.روش‌شناسی: این تحقیق از نوع تحقیقات اکتشافی با ماهیت کیفی است که به شیوه داده بنیاد انجام گرفت. جامعه آماری این پژوهش را کلیه ورزشکاران شاخص و نخبه استان اردبیل تشکیل داده بودند که از بین آنها 22 نفر بعنوان نمونه آماری(نمونه گیری هدفمند) انتخاب گردید. ...  بیشتر

ارزیابی عوامل مؤثر بر پذیرش ورزشکاران صحه‌گذار محصولات از دیدگاه مشتریان

مهدی بشیری؛ رسول فرجی؛ فریده اعلاباف یوسفی

دوره 7، شماره 4 ، بهمن 1397، ، صفحه 90-104

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3254

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر، ارزیابی عوامل مؤثر بر پذیرش ورزشکاران مشهور در تبلیغات از دیدگاه مشتریان می‌باشد.روش‌شناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی و از نظر روش از نوع تحقیقات توصیفی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مشتریان فروشگاه‌های ورزشی شهر تبریز بودند که 350 پرسشنامه به صورت در دسترس بین پاسخ‏دهندگان توزیع شد که ...  بیشتر

بررسی عوامل استرس‌زای ورزشکاران تیم‌های منتخب ملی ایران

رحیم رمضانی‌نژاد؛ سید موسی کافی؛ نرگس جهانی راد؛ محمد ریحانی

دوره 5، شماره 2 ، آذر 1395، ، صفحه 127-145

چکیده
  هدف: هدف تحقیق حاضر، بررسی عوامل استرس­زای ورزشکاران تیم­های منتخب ملی ایران بود.روش­شناسی پژوهش: جامعه آماری تحقیق را 85 نفر از ورزشکاران تیم­های ملی ایران در رشته­های گروهی بسکتبال، والیبال، فوتبال، فوتسال و هندبال تشکیل می­داد. نمونه آماری برابر با جامعه آماری در نظر گرفته شد که در مجموع 71 ورزشکار (83 درصد) در تحقیق شرکت ...  بیشتر

مقایسه ابعاد ارزش ویژه برند در بین مشتریان پوشاک ورزشی (مطالعه موردی : برند آدیداس)

بهرام یوسفی؛ شیوا صفری تکیه

دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، ، صفحه 201-216

چکیده
  هدف: هدف از این مطالعه مقایسه ابعاد ارزش ویژه برند در بین مشتریان ورزشکار و غیر ورزشکار پوشاک ورزشی آدیداس بود. روش‌شناسی: روش پژوهش توصیفی- پیمایشی بود. آدیداس جزء برندهای ورزشی محبوب و شناخته‌شده در جهان است  و در ایران نیز نمایندگی رسمی دارد. جامعه هدف مشتریانی تعریف شد که به نمایندگی رسمی آدیداس در تهران (پایتخت ایران) مراجعه ...  بیشتر