تحلیل حذف برنامه نود، بر روی لیگ برتر فوتبال ایران

علی محسنی فر؛ مرتضی دوستی؛ سید رضا حسینی نیا؛ سعید تابش

دوره 11، شماره 2 ، مرداد 1401، ، صفحه 145-173

https://doi.org/10.22124/jsmd.2022.6327

چکیده
  هدف: تلویزیون مهم ­ترین و تأثیرگذارترین رسانه در توسعه ابعاد مختلف ورزش می‌باشد و برنامه نود نیز یکی از مهم‌ترین، پرمخاطب‌ترین، پر حاشیه‌ترین و جنجالی‌ترین برنامه تلویزیونی می باشد و هر هفته میلیون‌ها بیننده را پای تلویزیون می‌نشاند. از این‌روریال هدف  پژوهش حاضر تحلیل حذف برنامه نود بر  لیگ برتر فوتبال ایران می‌باشد.روش‌شناسی: ...  بیشتر

مدیریت بلیت فروشی: تحلیل عوامل مؤثر بلیت فروشی لیگ برتر فوتبال ایران

سمیرا فیضی؛ مهرزاد حمیدی؛ سید محمد حسین رضوی؛ رضا اندام

دوره 8، شماره 4 ، دی 1398، ، صفحه 88-104

https://doi.org/10.22124/jsmd.1970.3442

چکیده
  هدف: یکی از روش‌های اصلی تأمین منابع و هزینه‌ها توسط باشگاه‌های حرفه‌ای جهان، فروش بلیت است؛ به طوری‌که فروش بلیت، رگ حیات هر لیگ ورزشی است. از این‌رو، هدف از این مطالعه، شناسایی و تحلیل عوامل مؤثر بلیت فروشی لیگ برتر فوتبال ایران بود.روش‌شناسی: روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش، کلیه تماشاگران بالای 18 سال ...  بیشتر

بازشناسی حوزه‌های امنیت در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران

مرضیه لعل بیداری؛ ژاله معماری؛ مهسا سعادتی

دوره 8، شماره 2 ، مرداد 1398، ، صفحه 61-80

https://doi.org/10.22124/jsmd.1970.3452

چکیده
  هدف: هدف از انجام این تحقیق بازشناسی متغیرها و حوزه­های امنیت مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران بود.روش‌شناسی: ابزار تحقیق پرسشنامه­ای محقق ساخته با 45 گویه بود که توسط 7 نفر از خبرگان، روایی محتوایی آن تأیید و ضریب ­پایایی آن براساس آلفای کرونباخ معادل 870/0 تعیین شد. نمونه‌ها شامل 300 نفر از مسئولین سازمان لیگ برتر فوتبال، مسئولین و ...  بیشتر

بررسی مشکلات حرفه‌ای‌گرایی در لیگ برتر فوتبال ایران

اکرم قبادی یگانه؛ بهرام یوسفی؛ حسین عیدی

دوره 8، شماره 1 ، خرداد 1398، ، صفحه 206-217

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3949

چکیده
  هدف:­ حرفه­ای­گرایی در ورزش از مهم­ترین و کاربردی­ترین مفاهیم بازاریابی ورزش است و به یکی از مفاهیم پایه در ورزش کشورهای توسعه یافته تبدیل شده­است. بنابراین، هدف این پژوهش، ارائه مدلی برای سنجش مشکلات موجود در زمینه حرفه­ای­گرایی در لیگ برتر فوتبال ایران بود.روش‌شناسی: جامعه آماری شامل کلیه شرکت­کنندگان در پنجمین ...  بیشتر

طراحی مدل معادلات ساختاری تصویر تیم و هویت تیمی هواداران در صنعت ورزش

امیر منتظری؛ مهدی طالب پور؛ رضا اندام؛ انوشیروان کاظم نژاد

دوره 7، شماره 3 ، آبان 1397، ، صفحه 1-16

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.3237

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش تصویر تیم در هویت تیمی هواداران در صنعت ورزش ایران از طریق مدل‌سازی معادلات ساختاری بود.روش‌شناسی: روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیۀ هواداران بالای 18 سال تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران در فصل 95 ـ 94 (لیگ پانزدهم) تشکیل دادند. در نهایت 640 پرسش‌نامه مورد تجزیه و تحلیل ...  بیشتر

طراحی و تدوین مدل قابلیت های بازاریابی باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران

کریم زهره وندیان؛ هاشم کوزه چیان؛ محمد احسانی؛ مجتبی امیری

دوره 7، شماره 1 ، خرداد 1397، ، صفحه 68-85

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.3213

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر طراحی و تدوین مدل شناسایی قابلیت های بازاریابی باشگاه‌های فوتبال لیگ برتر ایران است.روش‌شناسی: این تحقیق از نوع تحقیقات اکتشافی و دارای ماهیت کیفی است که از روش نظریه داده‌بنیاد استفاده شده است. جامعه تحقیق شامل مدیران باشگاه‌های فوتبال و اساتید مدیریت ورزشی دانشگاه‌ها است که نمونه به روش نمونه‌گیری نظری و ...  بیشتر

بررسی عوامل مؤثر در ایجاد ناهنجاری‌های رفتاری هواداران مسابقات لیگ برتر هندبال ایران

رضا اندام؛ میترا سلیمی

دوره 6، شماره 1 ، مرداد 1396، ، صفحه 175-188

https://doi.org/10.22124/jsmd.2017.2452

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی عوامل مؤثر در ایجاد ناهنجاری­های رفتاری هواداران مسابقات لیگ برتر هندبال ایران بود.روش شناسی: روش تحقیق تحلیلی - کمی بود. جامعه آماری، هواداران حاضر در مسابقات لیگ برتر هندبال ایران بودند. نهایتاً 407 هوادار زن و مرد به صورت تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع ‌آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته‌ای ...  بیشتر

بررسی موانع اقتصادی خصوصی‌سازی باشگاه‌های لیگ حرفه‌ای فوتبال کشور

ابراهیم دلدار؛ غلامعلی کارگر؛ فرزاد غفوری

دوره 5، شماره 2 ، آذر 1395، ، صفحه 53-68

چکیده
  هدف: شناسایی و رتبه‌بندی موانع اقتصادی خصوصی­سازی باشگاه­های حرفه­ای فوتبال کشور در سال 91-1390 هدف اصلی این تحقیق بود.روش‌شناسی:جامعة آماری شامل مدیران عامل باشگاه­های فوتبال لیگ برتر و دسته یک، رئیسان کارگروه­های مختلف فدراسیون فوتبال و مسئولان هیأت‌های فوتبال استان­ها، مدرسان مدیریت ورزشی و برخی مدرسان اقتصاد و مدیریت ...  بیشتر

بررسی وضعیت موجود و مطلوب لیگ‌ برتر فوتبال ایران بر اساس معیارهای حرفه‌ای AFC

سید عماد حسینی؛ سید محمدحسین رضوی؛ مسعود یمینی فیروز؛ سید مالک اشتر هاشمی کوچکسرایی

دوره 4، شماره 1 ، خرداد 1394، ، صفحه 49-63

چکیده
  چکیدههدف: امروزه لیگ­های معتبر جهانی سعی می­کنند استانداردهای خود را ارتقا ببخشند تا راه رو به رشد خود را به سمت حرفه­ای شدن برای سال­های آینده حفظ کنند. هدف از این پژوهش بررسی وضعیت لیگ­ برتر فوتبال ایران بر اساس معیارهای حرفه‌ای AFC می‌باشد.روش‌شناسی: پژوهش حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی می­باشد. از نظر هدف، کاربردی و به ...  بیشتر