مدل‌یابی رابطه باورپذیری تبلیغ محصولات غیرورزشی توسط صحه‌گذاران ورزشی با اعتماد به محصول، خرید مجدد و وفاداری مشتریان

جواد ادبی فیروزجاه؛ حسین علی محمدی؛ عاطفه عادلی؛ هادی باقری

دوره 10، شماره 1 ، اردیبهشت 1400، ، صفحه 162-174

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5061

چکیده
  هدف: هدف از این پژوهش خرید مجدد و وفاداری مشتریان بر اساس نقش صحه گذاران ورزشی بود. این مطالعه از نوع علت و معلولی است و یک پژوهش‌ کاربردی به شمار می‌آید که به‌صورت پیمایشی انجام شد.روش‌شناسی: نمونه آماری پژوهش شامل 400 نفر از مشتریان محصولات غیرورزشی در مراکز خرید و فروشگاه‌های شهر اصفهان بود که به‌صورت دردسترس انتخاب شدند. ابزار ...  بیشتر

رابطه بین شخصیت برند با وفاداری طرفداران تیم‌های فوتبال

طاهره ابراهیمی پور؛ رحیم رمضانی نژاد؛ مازیار کلاشی

دوره 8، شماره 4 ، دی 1398، ، صفحه 20-31

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3880

چکیده
  هدف: هدف از تحقیق حاضر بررسی رایطه بین شخصیت برند با وفاداری طرفداران تیم­های استقلال و پرسپولیس در استان مازندران است.روش­شناسی: روش انجام تحقیق حاضراز نوع توصیفی و همبستگی و جامعه آماری آن طرفداران دو تیم استقلال و پرسپولیس در استان مازندران است که تعداد نمونه 385 نفر به صورت خوشه­ای تصادفی در سه منطقه محلی غرب، مرکز و شرق استان ...  بیشتر

تبیین اثر هویت‌پذیری و وفاداری هواداران بر نوید برند باشگاه فوتبال استقلال تهران

حسن غلامی قاجاری؛ معصومه کلاته سیفری

دوره 8، شماره 4 ، دی 1398، ، صفحه 70-85

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3810

چکیده
  هدف: هدف پژوهش تبیین اثر هویت‌پذیری و وفاداری هواداران بر نوید برند باشگاه فوتبال استقلال تهران بود.روش‌شناسی: این تحقیق از نوع همبستگی و کاربردی و مبتنی بر مدلسازی معادلات ساختاری بود که به شیوه میدانی اجرا شد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه هواداران باشگاه استقلال تهران بود که در هفته سوم لیگ برتر 96-97 به ورزشگاه آزادی آمده بودند. حجم ...  بیشتر

تاثیر مدیریت دانش مشتری بر ارزش ادارک شده و وفاداری مشتریان در باشگاه‌های ورزشی شهر مشهد

جواد فسنقری؛ علی بنسبردی؛ مرضیه رحیمی

دوره 7، شماره 4 ، بهمن 1397، ، صفحه 142-155

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3257

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر مدیریت دانش مشتری بر ارزش ادارک شده و وفاداری مشتریان در باشگاه­ های ورزشی شهر مشهد می­ باشد.روش‌شناسی: این پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری تحقیق شامل افرادی بود که در باشگاه­ های ورزشی شهر مشهد مشغول به ورزش بودند. روش نمونه­ گیری به صورت خوشه­ ای بوده و جمع­ آوری اطلاعات از ...  بیشتر

طراحی الگوی وفاداری حامیان ورزشی با تأکید بر بازاریابی رابطه‌مند و کیفیت ارتباط

نوشین بنار؛ ابوالفضل کریمی؛ حمیدرضا گوهررستمی

دوره 7، شماره 1 ، خرداد 1397، ، صفحه 15-28

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.3083

چکیده
  هدف: هدف از این پژوهش، طراحی الگوی وفاداری حامیان ورزشی با تأکید بر بازاریابی رابطه‌مند و کیفیت ارتباط است.روش شناسی: این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بوده که به شکل میدانی انجام شده است. نمونه آماری این پژوهش، شامل مدیران شرکت‌های صنعتی و رؤسای هیئت‌های ورزشی شهرستان کاشان است. ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامه‌ محقق ساخته‌ای ...  بیشتر

تاثیر ابعاد هویت برند تیمی بر وفاداری رفتاری هواداران فوتبال در لیگ برتر ایران

اکبر جابری؛ حسن اسدی دستجردی؛ فرزانه مظلومی سوینی؛ جواد خزائی پول

دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، ، صفحه 1-18

چکیده
  هدف: هدف تحقیق حاضر تحلیل سهم نسبی ابعاد هویت برندِ تیمی بر وفاداری هواداران فوتبال لیگ برتر ایران و ارائه مدلی در راستای توسعه وفاداری به تیم‌های لیگ برتر فوتبال بود. روش‌شناسی: تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت از نوع تحقیقات توصیفی-پیمایشی بود که به صورت میدانی انجام گرفت. جامعه آماری این تحقیق را هواداران تیم‌های لیگ ...  بیشتر

مقایسه نگرش و رفتار مشتریان نسبت به خدمات مراکز آمادگی جسمانی شهر رشت

نوشین بنار؛ حمیدرضا گوهررستمی؛ حکیمه مهرعلی تبار

دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، ، صفحه 153-168

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر مقایسه نگرش و رفتار مشتریان نسبت به خدمات مراکز آمادگی جسمانی شهر رشت است. روش‌شناسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی- پیمایشی است که به شکل میدانی انجام شد. جامعه آماری آن شامل کلیۀ مشتریان مراکز آمادگی جسمانی شهر رشت بود که 400نفر از آن‌ها به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، پنج پرسشنامۀ ...  بیشتر

شناسایی عوامل و مدل‌سازی روابط میان ادراکات تا توجه انحصاری مشتریان وفادار (مطالعه موردی مدیریت خدمات مجموعه‌ ورزشی انقلاب تهران)

مریم رهبر؛ ژاله معماری؛ محمد اصغری جعفرآبادی

دوره 4، شماره 1 ، خرداد 1394، ، صفحه 119-146

چکیده
  هدف: هدف از انجام این پژوهش شناسایی عوامل و مدل‌سازی روابط میان ادراک تا توجه انحصاری مشتریان وفادار مجموعه ورزشی انقلاب تهران بود. روش‌شناسی: پژوهش به‌روش توصیفی- پیمایشی انجام شد. نمونه‌ها شامل 354 تن از مشتریان مجموعه‌های ورزشی انقلاب تهران در سال 91 بودند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته‌ای با 55 سؤال بود. پایایی پرسشنامه بر اساس ...  بیشتر

رابطۀ بین کیفیت خدمات استخرهای شنا با رضایت‌مندی و وفاداری مشتریان به قصد حضور آتی آنان (مطالعه موردی استان مازندران)

اسماعیل شریفیان؛ وحید ساعت‌چیان؛ مسعود یمینی فیروز؛ منصور فیروزی؛ زینب محمدعلی نسب

دوره 3، شماره 2 ، آذر 1393، ، صفحه 77-90

چکیده
  هدف: امروزه کیفیت خدمات اماکن ورزشی برای کسب رضایت مشتری و تداوم حضور آنان از اهمیت بالایی برخوردار است. هدف از پژوهش حاضر، تعیین رابطۀ بین کیفیت خدمات استخرهای شنا با رضایت­مندی و وفاداری مشتریان به‌قصد حضور آتی آن‌ها است. روش‌شناسی: پژوهش حاضر از نوع همبستگی و به شکل میدانی صورت گرفته است. جامعۀ آماری این پژوهش را تمامی مشتریان ...  بیشتر