مدیریت و توسعه ورزش
الگوی پارادایمی جمع‌سپاری در ورزش همگانی ایران

مهدی شوروزی؛ حسین اکبری یزدی؛ علیرضا الهی

دوره 13، شماره 3 ، آبان 1403، ، صفحه 157-179

https://doi.org/10.22124/jsmd.2022.20988.2626

چکیده
  هدف: هدف اصلی این پژوهش، ارائه الگوی جمع‌سپاری در ورزش همگانی ایران بود. روش‌شناسی: روش پژوهش از نوع مطالعه کیفی اکتشافی نظام‌مند بر مبنای تئوری داده­بنیاد با رویکرد گلیزر بود. به‌منظور جمع‌آوری اطلاعات، مصاحبه‌های عمیق با نخبگان در حیطه موضوع پژوهش صورت گرفت. نمونه‌گیری به‌صورت هدفمند و به روش گلوله برفی دنبال شد و 17 مصاحبه ...  بیشتر

تعامل ورزش‌های الکترونیک و بازاریابی ورزشی: مفاهیم نظری و کاربردهای پژوهشی

زهرا عسگری گندمانی؛ علیرضا الهی؛ حسین اکبری یزدی؛ علی مطیع نصرآبادی

دوره 12، شماره 3 ، مهر 1402، ، صفحه 85-110

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.18939.2518

چکیده
  هدف: هدف این مقاله بررسی مفاهیم نظری و کاربردهای ورزش‌های الکترونیک در بازاریابی ورزشی است.روش‌شناسی: روش انجام پژوهش حاضر، مروری بر مطالعات انجام شده در حوزه ورزش‌های الکترونیک به منظور ارائه پیوستار کامل در مورد این حوزه تازه وارد به دنیای ورزش است.یافته‌ها: با ورود اینترنت به دنیای امروزی، ورزش‌های الکترونیک یکی پس از دیگری ...  بیشتر

تاثیرجذابیت، تخصص و اعتماد شخصیت های مشهور ورزشی در ایجاد تمایل به خرید کالای ورزشی: نتایج یک مطالعه تجربی

روح الله فتحیان؛ علیرضا الهی؛ حسین اکبری یزدی

دوره 10، شماره 3 ، مهر 1400، ، صفحه 64-79

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5062

چکیده
  هدف: هدف تحقیق حاضر، تاثیر ابعاد جذابیت، تخصص و اعتماد شخصیت های مشهور ورزشی در ایجاد تمایل به خرید کالای ورزشی می باشدروش‌شناسی: روش انجام این تحقیق، شبه تجربی و به صورت پیش آزمون و پس آزمون، در یک نمونه داوطلب 60 نفره از دانشجویان رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد کرمانشاه می باشد. به همین منظور  داوطلبان به مدت یک ماه تحت تاثیر تبلیغات ...  بیشتر

موانع و راهکارهای استقرار مدیریت کیفیت در فدراسیون های ورزشی

سارا بوژمهرانی؛ سید محمد حسین رضوی؛ مرتضی دوستی؛ حسین اکبری یزدی؛ علیرضا الهی

دوره 10، شماره 1 ، اردیبهشت 1400، ، صفحه 142-160

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5032

چکیده
  هدف: تحقیق حاضر با هدف شناخت موانع و راهکارهای استقرار مدیریت کیفیت در فدراسیون‌های ورزشی ایران انجام شد.روش‌شناسی: روش انجام تحقیق به صورت آمیخته (کیفی- کمی) بود؛ بدین صورت که در بخش کیفی از طریق مصاحبه‌های عمیق و انفرادی و نیمه ساختار یافته و همینطور تحلیل محتوای مطالعات کتابخانه ای؛ موانع و راهکارها در فرایند کدگذاری های باز و ...  بیشتر

مدیریت ایمنی در سالن دوازده هزار نفری آزادی با رویکرد تجزیه و تحلیل حالات شکست

سیدامیر اجاق؛ حسین اکبری یزدی

دوره 8، شماره 4 ، دی 1398، ، صفحه 106-125

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3882

چکیده
  هدف: سالن ۱۲ هزار نفری آزادی محل اصلی برگزاری مسابقات لیگ جهانی والیبال به شمار می­رود و توجه به مسائل ایمنی و امنیتی این سالن حائز اهمیت می­باشد. هدف کلی پژوهش مدیریت ایمنی در سالن داوزده هزار نفری آزادی با رویکرد تجزیه و تحلیل حالات شکست بود.روش شناسی: پژوهش از نوع توصیفی-پیمایشی و جزء مطالعات آمیخته (کیفی-کمی) محسوب شده و از نظر ...  بیشتر

ارزیابی کیفیت وب سایت های ورزشی با استفاده از رویکرد WEBQUAL و QFD

مریم طاهری کیا؛ رضا خورشیدی؛ حسین اکبری یزدی

دوره 8، شماره 1 ، خرداد 1398، ، صفحه 48-62

https://doi.org/10.22124/jsmd.1970.3438

چکیده
  هدف: تحقیق حاضر به منظور ارزیابی کیفیت وب سایت های ورزشی ایران و ارائه راهکارهایی برای بهبود کیفیت آن ها صورت گرفت.روش‌شناسی: جامعه آماری تحقیق دانشجویان رشته تربیت بدنی دانشگاه های تهران بودند که تعداد 168نفر به عنوان نمونه آماری در نظر گرفته شدند. از پرسشنامه وب کوال لوسیانو، واتسون و گودهو (2007) پس از گرفتن روایی و پایایی آن توسط متخصصین ...  بیشتر

ساخت، روایی و پایایی سنجی ابزار سنجش اثربخشی تبلیغات از طریق ورزش بر اساس مدل AIDA

نسیم کشمیری؛ علیرضا الهی؛ حسین اکبری یزدی

دوره 7، شماره 3 ، آبان 1397، ، صفحه 116-138

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.3246

چکیده
  هدف: یکی از بخش­های مهم برنامه تبلیغاتی ارزیابی آثار تبلیغ است که این موضوع در تبلیغات از طریق ورزش نیازمند وجود ابزاری استاندارد­شده و مخصوص به­خود، در این زمینه بود. هدف از این پژوهش طراحی پرسشنامة اثربخشی تبلیغات از طریق ورزش بر اساس مدل AIDA و سپس تعیین روایی و پایایی آن بود.روش‌شناسی: به منظور تعیین اعتبار محتوایی و صوری از ...  بیشتر

تعیین روایی و پایایی پرسشنامه موانع بازاریابی رابطه‌مند در مدیریت هواداران

عاطفه اسدزاده؛ علیرضا الهی؛ حسین اکبری یزدی

دوره 7، شماره 1 ، خرداد 1397، ، صفحه 192-201

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.3216

چکیده
  هدف:‌ شناسایی موانع بازاریابی رابطه‌مند منجر به سهولت در رسیدن به هدف اصلی بازاریابی رابطه‌مند خواهد شد، به منظور شناسایی این موانع پژوهشگران به دنبال ابزار معتبر و پایا هستند. از این رو در مطالعه حاضر به تعیین روایی و پایایی پرسشنامه محقق ساخته موانع  بازاریابی رابطه‌مند در مدیریت هواداران پرداخته شد.روش‌شناسی: بدین‌منظور ...  بیشتر