مسئولیت اجتماعی فوتبال

مریم نیازی تبار؛ رضا اندام؛ حسن بحرالعلوم؛ ژاله معماری؛ عباس رضایی پندری

دوره 9، شماره 3 ، مهر 1399، ، صفحه 108-124

https://doi.org/10.22124/jsmd.2020.4498

چکیده
  هدف: با توجه به اهمیت روزافزون انجام فعالیت­های اجتماعی در ورزش، هدف پژوهش حاضر واکاوی " مسئولیت اجتماعی فوتبال " بود.روش­شناسی: روش انجام پژوهش داده بنیاد با رویکرد گلیزری بود.  بدین منظور، طی نمونه­گیری به­روش هدفمند و گلوله­برفی 13 نفر از خبرگان حوزۀ مطالعات مسائل اجتماعی فوتبال در ایران مشخص شدند که 13 مصاحبه عمیق تا رسیدن ...  بیشتر

بازشناسی حوزه‌های امنیت در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران

مرضیه لعل بیداری؛ ژاله معماری؛ مهسا سعادتی

دوره 8، شماره 2 ، مرداد 1398، ، صفحه 61-80

https://doi.org/10.22124/jsmd.1970.3452

چکیده
  هدف: هدف از انجام این تحقیق بازشناسی متغیرها و حوزه­های امنیت مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران بود.روش‌شناسی: ابزار تحقیق پرسشنامه­ای محقق ساخته با 45 گویه بود که توسط 7 نفر از خبرگان، روایی محتوایی آن تأیید و ضریب ­پایایی آن براساس آلفای کرونباخ معادل 870/0 تعیین شد. نمونه‌ها شامل 300 نفر از مسئولین سازمان لیگ برتر فوتبال، مسئولین و ...  بیشتر

شخصیت برند تیم‌های منتخب لیگ برتر فوتبال ایران تبیین ابعاد و ارائه مدل مسیری

لیلا شفایی؛ ژاله معماری؛ محمد اصغری جعفرآبادی

دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، ، صفحه 117-136

چکیده
  هدف: هدف از انجام این تحقیق  تبیین ابعاد و مدل‌سازی شخصیت برند تیم­های منتخب لیگ برتر فوتبالبود. تحقیق به‌روش توصیفی- پیمایشی انجام شد.. روش‌شناسی: نمونه‌ها شامل 673 تن از هواداران تیم­های منتخب لیگ برتر فصل 91-92 (پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و سپاهان ) بود که در لیگ دوازدهم برای تماشای بازی در استادیوم مجموعه آزادی تهران حضور ...  بیشتر

شناسایی عوامل و مدل‌سازی روابط میان ادراکات تا توجه انحصاری مشتریان وفادار (مطالعه موردی مدیریت خدمات مجموعه‌ ورزشی انقلاب تهران)

مریم رهبر؛ ژاله معماری؛ محمد اصغری جعفرآبادی

دوره 4، شماره 1 ، خرداد 1394، ، صفحه 119-146

چکیده
  هدف: هدف از انجام این پژوهش شناسایی عوامل و مدل‌سازی روابط میان ادراک تا توجه انحصاری مشتریان وفادار مجموعه ورزشی انقلاب تهران بود. روش‌شناسی: پژوهش به‌روش توصیفی- پیمایشی انجام شد. نمونه‌ها شامل 354 تن از مشتریان مجموعه‌های ورزشی انقلاب تهران در سال 91 بودند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته‌ای با 55 سؤال بود. پایایی پرسشنامه بر اساس ...  بیشتر

مطالعۀ نقش کیفیت تعاملی و ارزش ادراک‌شده در توسعۀ توجهات رفتاری مشتریان مجموعه‌های ورزشی خصوصی

ژاله معماری؛ محمد اصغری جعفرآبادی؛ طاهره سیفی سلمی

دوره 2، شماره 2 ، تیر 1392، ، صفحه 91-121

چکیده
  چکیدههدف: هدف از پژوهش حاضر مطالعه نقش کیفیت تعاملی و ارزش ادراک‌شده در توسعۀ نیات رفتاری مشتریان بود.روش‌شناسی: روش پژوهش توصیفی پیمایشی بود. نمونه‌ها شامل 177 تن از مشتریان مجموعه‌های شرکت گاز در سال 91 بودند. ابزار تحقیق پرسشنامۀ محقق‌ساخته‌ای با 72 سوال بود. پایایی پرسشنامه بر اساس آلفای کرونباخ بیشتر از 7/0 به‌دست آمد (01/0p<).یافته‌ها: ...  بیشتر

ابعاد ‌و معیارهای انتخاب مربیان ملی کشور

مهرزاد حمیدی؛ ژاله معماری؛ محمّد اصغری‌جعفرآبادی

دوره 1، شماره 1 ، فروردین 1391، ، صفحه 55-74

چکیده
  چکیدههدف: هدف از انجام این تحقیق تبیین مدل تاییدی و ارائه مقیاس انتخاب مربیان ملی کشور بوده است.روش شناسی: روش انجام پژوهش توصیفی پیمایشی است. این مقیاس که برای انتخاب مربیان ملی کشور طراحی شده، از طریق گردآوری فهرستی از متغیرهای اثرگذار بر انتخاب مربیان و انجام یک مطالعه تاییدی تهیه شد. ابزار تحقیق شامل پرسشنامه‌ای با 25 سوال بسته‌پاسخ ...  بیشتر