طراحی الگوی توسعه سرمایه اجتماعی در فعالیت‌های داوطلبی ورزش دانش‌آموزی

حمداله الیاسی؛ مرتضی رضایی صوفی؛ ابوالفضل فراهانی؛ حمید قاسمی

دوره 13، شماره 1 ، اردیبهشت 1403، ، صفحه 1-24

https://doi.org/10.22124/jsmd.2023.21202.2643

چکیده
  هدف: هدف از انجام این تحقیق طراحی الگوی توسعه سرمایه اجتماعی در فعالیت های داوطلبی ورزش دانش‌آموزی بوده است.روش‌شناسی: پژوهش حاضر بر اساس هدف از نوع تحقیقات بنیادی و برحسب گردآوری اطلاعات اکتشافی و با استفاده از نظریه داده بنیاد انجام‌شد. جامعه آماری کلیه متخصصان و اساتید مدیریت ورزشی و فعال در ورزش دانش‌آموزی ایران بودند و از روش ...  بیشتر

تحلیل عوامل موثر بر کسب کرسی های بین المللی ورزش توسط نمایندگان ایران

لقمان کشاورز؛ ابوالفضل فراهانی؛ بهرام بهرامی پور

دوره 7، شماره 4 ، بهمن 1397، ، صفحه 2-15

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3249

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر تحلیل عوامل موثر بر کسب کرسی‏های بین‏المللی ورزشی توسط نمایندگان ایران بود.روش‏شناسی: جامعه آماری پژوهش اعضای هیئت علمی دانشگاه­ها، مدیران، ورزشکاران و نمایندگان صاحب کرسی ورزش که در زمینه کرسی‏های بین‏المللی، دانش و تجربه لازم را داشتند (495N=). در بخش کیفی پژوهش 25 نفر به طور هدفمند و در بخش کمی بر مبنای ...  بیشتر

تدوین الگوی تجاری سازی تحقیقات در مدیریت ورزش

لقمان کشاورز؛ ابوالفضل فراهانی؛ ابوالفضل علیزاده گلریزی

دوره 7، شماره 2 ، مرداد 1397، ، صفحه 1-18

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.3226

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر تدوین الگوی تجاری سازی تحقیقات مدیریت ورزشی بود.روش شناسی: جامعه آماری پژوهش اعضای هیات علمی و دانشجویان دکتری رشته مدیریت ورزشی دانشگاه های آزاد و دولتی سراسر کشور بودند که 1050 نفر تخمین زده شد که 257 نفر به طور تصادفی برای نمونه تحقیق انتخاب شدند. از پرسشنامه محقق ساخته 50 سئوالی استفاده شد که روایی صوری و محتوایی ...  بیشتر

تعیین مؤلفه‌های بالندگی حرفه‌ای اعضای هیأت علمی دانشکده‌های تربیت‌بدنی کشور و سنجش برازش آن

غلامرضا شعبانی بهار؛ ابوالفضل فراهانی؛ محمد علی قره؛ محمد سیاوشی

دوره 5، شماره 2 ، آذر 1395، ، صفحه 109-126

چکیده
  هدف: از پژوهش حاضر، تعیین مؤلفه‌های محتوای بالندگی حرفه­ای اعضای هیأت علمی دانشکده­های تربیت‌بدنی کشور است.روش شناسی: روش پژوهش توصیفی- پیمایشی بوده است. جامعه آماری تحقیق، کلیه اعضای هیأت علمی دانشکده­های تربیت‌بدنی (205 نفر) بودند. نمونه آماری برابر با جامعه در نظر گرفته شد ولی پس از توزیع پرسشنامه، 173 پرسشنامه جمع‌آوری و تجزیه ...  بیشتر

بررسی نقش بازارگرایی بر هوشمندی بازار در شرکت‌های ورزشی

مرتضی رضائی صوفی؛ ابوالفضل فراهانی؛ جلال یاراحمدی

دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، ، صفحه 51-64

چکیده
  هدف: هدف از مطالعة حاضر، تعیین تأثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب و کار شرکت‌های ورزشی است. روش تحقیق حاضر از نوع همبستگی است و نمونة آماری پژوهش حاضر را 113 نفر از مدیران و مسئولان واحدهای مختلف شرکت­های ورزشی در سراسر کشور که به روش تصادفی ساده انتخاب شدند، تشکیل می‌دهند.روش‌شناسی: به منظور گردآوری اطلاعات موردنیاز برای متغیر فرهنگ ...  بیشتر

تحلیل مدل رگرسیونی کارآفرینی سازمانی، هوش هیجانی و فرهنگی مدیران و کارشناسان وزارت ورزش ‏و ‏جوانان

فریده هادوی؛ مهدی طالب پور؛ ابوالفضل فراهانی؛ اعظم نخعی نیازی

دوره 4، شماره 2 ، آذر 1394، ، صفحه 136-151

چکیده
  هدف:پژوهش حاضر با هدف پیش‌بینی کارآفرینی سازمانی مدیران و کارشناسان وزارت ورزش و ‏جوانان‎‎‏ کشور‏ بر اساس هوش هیجانی و فرهنگی انجام ‏گرفت. روش‌شناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و جزء طرح‌های همبستگی است. تعداد273 نفر از مدیران و کارشناسان وزارت ورزش و جوانان به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. آزمودنی‌ها سه ‏پرسشنامه هوش ...  بیشتر