• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
مدیریت و توسعه ورزش
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 7 (1397)
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 6 (1396)
دوره دوره 5 (1395)
دوره دوره 4 (1394)
دوره دوره 3 (1393)
دوره دوره 2 (1392)
دوره دوره 1 (1391)
کشاورز, لقمان, فراهانی, ابوالفضل, علیزاده گلریزی, ابوالفضل. (1397). تدوین الگوی تجاری سازی تحقیقات در مدیریت ورزش. مدیریت و توسعه ورزش, 7(2), 101-110. doi: 10.22124/jsmd.2018.3226
لقمان کشاورز; ابوالفضل فراهانی; ابوالفضل علیزاده گلریزی. "تدوین الگوی تجاری سازی تحقیقات در مدیریت ورزش". مدیریت و توسعه ورزش, 7, 2, 1397, 101-110. doi: 10.22124/jsmd.2018.3226
کشاورز, لقمان, فراهانی, ابوالفضل, علیزاده گلریزی, ابوالفضل. (1397). 'تدوین الگوی تجاری سازی تحقیقات در مدیریت ورزش', مدیریت و توسعه ورزش, 7(2), pp. 101-110. doi: 10.22124/jsmd.2018.3226
کشاورز, لقمان, فراهانی, ابوالفضل, علیزاده گلریزی, ابوالفضل. تدوین الگوی تجاری سازی تحقیقات در مدیریت ورزش. مدیریت و توسعه ورزش, 1397; 7(2): 101-110. doi: 10.22124/jsmd.2018.3226

تدوین الگوی تجاری سازی تحقیقات در مدیریت ورزش

مقاله 1، دوره 7، شماره 2 - شماره پیاپی 14، تابستان 1397، صفحه 101-110  XML
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22124/jsmd.2018.3226
نویسندگان
لقمان کشاورز1؛ ابوالفضل فراهانی2؛ ابوالفضل علیزاده گلریزی 3
1دانشیار مدیریت ورزشی، عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور
2استاد مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور
3دانشجوی دکتری دانشگاه پیام نور
چکیده
هدف: هدف از پژوهش حاضر تدوین الگوی تجاری سازی تحقیقات مدیریت ورزشی بود.
روش شناسی: جامعه آماری پژوهش اعضای هیات علمی و دانشجویان دکتری رشته مدیریت ورزشی دانشگاه های آزاد و دولتی سراسر کشور بودند که 1050 نفر تخمین زده شد که 257 نفر به طور تصادفی برای نمونه تحقیق انتخاب شدند. از پرسشنامه محقق ساخته 50 سئوالی استفاده شد که روایی صوری و محتوایی آن از نظر متخصصین مدیریت ورزشی و روایی سازه آن با تحلیل عاملی تایید شد. پایایی آن با آلفای کرونباخ 0.76 بدست آمد. برای تحلیل داده ها از روش های آماری توصیفی و استنباطی از جمله کلموگروف – اسمیرنوف، ضریب همبستگی و تحلیل عاملی تاییدی با کمک دو نرم افزار SPSS 21 و AMOS 22 استفاده شد.
یافته‌ها: نتایج نشان داد که هفت عامل راهبردهای آموزشی و تحقیقاتی، زیرساخت ها، شبکه سازی، شخصیتی و فرهنگی، توانمندی های محقق،سیاست ها و مالی بر تجاری سازی تحقیقات مدیریت ورزشی تاثیر گذارند.
نتیجه گیری: برای تجاری سازی تحقیقات مدیریت ورزشی باید ارتباط بین سازمان های ورزشی و دانشکده های علوم ورزشی گسترش پیدا کند و تحقیقات دانشگاهی باید بر اساس نیازهای این سازمان ها انجام پذیرد. همچنین در دانشکده های علوم ورزشی باید محیط و شرایطی فراهم شود که تجاری سازی تحقیقات بخشی از فرهنگ این دانشکده ها شود.
کلیدواژه‌ها
تدوین الگو؛ تجاری سازی؛ تحقیقات مدیریت ورزشی؛ راهبردهای آموزشی و تحقیقاتی؛ شبکه سازی
عنوان مقاله [English]
The pattern design of research commercialization in sport management
نویسندگان [English]
loghman keshavarz1؛ abolfazl farahani2؛ abolfazl alizadehgolrizi3
چکیده [English]
Objective: The aim of this study was to develop a pattern of research commercialization in sport management research.
Methodology: The participants were professors and Ph.D. candidates of sport management in State and Azad universities in Iran including 1050 individuals. 257 individuals were randomly selected as the sample. To accomplish the purposes of this study a survey of 50 questions was used. Sport management experts confirmed its face and content validity, which was established by factor analysis. The questionnaire reliability was established 0.763 using Cronbach's alpha. To analyse the data, descriptive and inferential statistics including Kolmogorov - Smirnoff, correlation coefficients and confirmatory factor analysis using SPSS 21 and AMOS 22 software were used.
Result: The results showed that seven factors: strategies of educational and research, infrastructure, networking, personality and culture, researcher capabilities, financial and policies affect the commercialization of sport management research.
Conclusion: To commercialize sport management researches, the relationship between sports organizations and sports science faculties should be spread and academic research should be done based on the needs of these organizations. Also some conditions should be provided in sports science faculties in order to add research commercialization to their culture
کلیدواژه‌ها [English]
model development, commercialization, sport management research, strategies of educational and research, networking
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 48
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.