بررسی ارزش ویژه برند ورزشی در باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران

مجتبی قربانی آسیابر؛ مهدی نادری نسب؛ احمد راه چمنی

دوره 10، شماره 1 ، اردیبهشت 1400، ، صفحه 98-109

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5035

چکیده
  هدف: هدف اصلی در این مطالعه بررسی ارزش ویژه برند ورزشی در تیم‌های لیگ برتر فوتبال ایران بود.روش‌شناسی: هدف تحقیق کاربردی و روش آن توصیفی- پیمایشی بود. محدوده مطالعاتی پژوهش، هواداران باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران در استادیوم‌ های آزادی تهران، امام رضا(ع) مشهد، یادگار امام(ره) تبریز، نقش جهان اصفهان، غدیر اهواز بر روی باشگاه های ...  بیشتر

برندسازی از طریق شبکه‌های اجتماعی (مورد مطالعه: صفحه اینستاگرام باشگاه استقلال تهران)

شهرزاد نیری؛ وجیهه جوانی؛ حمید قاسمی

دوره 10، شماره 1 ، اردیبهشت 1400، ، صفحه 112-127

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5049

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش بررسی این موضوع بود که تیم‌های ورزشی چگونه از ابزار شبکه اجتماعی اینستاگرام برای اهداف برندسازی خود استفاده می‌کنند و طرفداران این تیم‌ها به چه میزان نسبت به این برند از خود واکنش نشان می‌دهند.روش‌شناسی: ابتدا به حساب رسمی باشگاه استقلال تهران در صفحه اینستاگرام مراجعه شد و تعداد 500 پست مورد تحلیل محتوای کیفی ...  بیشتر

ارائه مدل عناصر سازنده برند باشگاه‏های حرفه‏ای فوتبال براساس ارزش ویژه‏ی برند از دیدگاه مشتریان

رسول نظری؛ مریم مختاری

دوره 7، شماره 4 ، بهمن 1397، ، صفحه 106-117

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3255

چکیده
  هدف:هدف از انجام این پژوهش ارائه مدل عناصر سازنده برند باشگاه‏های فوتبال براساس ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتریان (CBBE) بود.روش‏شناسی: پژوهش از نوع کاربردی و به روش توصیفی-همبستگی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی مدیران، معاونین، پرسنل باشگاه‏ها، بازیکنان و هواداران و مشتریان چهار باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان، ...  بیشتر

مطالعه اثربخشی برند انسانی در ورزش استان اردبیل (مطالعه موردی: علی دایی و حسین رضازاده)

مسعود ایمان زاده؛ مهرداد محرم زاده؛ مهدی پاشائی

دوره 7، شماره 4 ، بهمن 1397، ، صفحه 158-169

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3258

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی برند انسانی علی دایی و حسین رضازاده در ورزش استان اردبیل بود.روش‌شناسی: جامعه آماری پژوهش تمامی مربیان، ورزشکاران، و داوران دارای بیمه ورزشی در استان اردبیل بودند که تعداد کل حجم نمونه (25000) نفر بودند و نمونه آماری بر اساس جدول نمونه­گیری مورگان به صورت تصادفی، تعداد 375 نفر در نظر گرفته شد. از پرسشنامه ...  بیشتر

طراحی مدل معادلات ساختاری تصویر تیم و هویت تیمی هواداران در صنعت ورزش

امیر منتظری؛ مهدی طالب پور؛ رضا اندام؛ انوشیروان کاظم نژاد

دوره 7، شماره 3 ، آبان 1397، ، صفحه 1-16

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.3237

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش تصویر تیم در هویت تیمی هواداران در صنعت ورزش ایران از طریق مدل‌سازی معادلات ساختاری بود.روش‌شناسی: روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیۀ هواداران بالای 18 سال تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران در فصل 95 ـ 94 (لیگ پانزدهم) تشکیل دادند. در نهایت 640 پرسش‌نامه مورد تجزیه و تحلیل ...  بیشتر

تحلیل رفتار خرید مصرف‌کننده نسبت به برندهای خارجی پوشاک ورزشی

یاسر احمدی؛ زهراسادات میرزازاده؛ مرتضی عظیم زاده

دوره 7، شماره 3 ، آبان 1397، ، صفحه 88-97

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.3244

چکیده
  هدف: هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر خصوصیات فردی و خصوصیات مختص به برند بر قصد خرید مصرف‌کنندگان و درنهایت طراحی مدل رفتار خرید مصرف‌کننده نسبت به برندهای خارجی پوشاک ورزشی موجود در بازار ایران است.روش‌شناسی: پژوهش حاضر، به روش توصیفی- همبستگی است که از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی است. جامعه آماری در این تحقیق، خبرگان ورزشی می‌باشند ...  بیشتر