سردار محمدی؛ فرهاد حیدری
چکیده
هدف: هدف این پژوهش بررسی جامعه ضد برند در فوتبال حرفهای کشور با مطالعه هواداران تیمهای استقلال و پرسپولیس در شبکههای اجتماعی بود.روششناسی: روش تحقیق از نوع کیفی (نظریهپردازی دادهبنیاد) بود. جامعه آماری تحقیق خبرگان و اساتید بازاریابی ورزشی و مدیران شبکههای اجتماعی و هواداران بودند. نمونه آماری برمبنای اشباع ...
بیشتر
هدف: هدف این پژوهش بررسی جامعه ضد برند در فوتبال حرفهای کشور با مطالعه هواداران تیمهای استقلال و پرسپولیس در شبکههای اجتماعی بود.روششناسی: روش تحقیق از نوع کیفی (نظریهپردازی دادهبنیاد) بود. جامعه آماری تحقیق خبرگان و اساتید بازاریابی ورزشی و مدیران شبکههای اجتماعی و هواداران بودند. نمونه آماری برمبنای اشباع نظری (17نفر و 63سند) به روش هدفمند و دردسترس انتخاب گردید. جهت گردآوری دادهها از مصاحبه عمیق و جهت تحلیل دادهها از سه مرحله کدگذاری با استفاده از افزار مکسکیودا استفاده شد.یافتهها: منظرهای اصلی تحلیل رفتار ضد برند هوداران استقلال و پرسپولیس شامل چهار رویکرد انواع رفتار، علل، استراتژی و پیامد بود که تشکیل یک مدل ساختاری دادند. نتایج نشان داد رفتارهای ضدبرند شامل دو نوع رفتار مثبت و منفی است. شرایط علّی بروز رفتار مشتمل بر ابعاد فرهنگی-اجتماعی، ورزشی، فردی و ساختاری؛ استراتژیهای مقابله شامل دو رویکرد بازاریابی و برندینگ و آموزش و فرهنگسازی و پیامدهای احتمالی نیز شامل دو منظر رفتاری-فرهنگی و تجاری و مدیریتی میباشد.نتیجهگیری: براساس یافتهها میتوان گفت رفتار ضدبرند هواداران تیمهای مطرح کشور در شبکههای اجتماعی دارای انواع متنوع و علل گوناگون است که پیامدهای مختلفی را به دنبال دارد. از این رو نیازمند اتخاذ راهبردها و راهکارهای متنوعی و متناسبی است.
سردار محمدی؛ محمد سلطان حسینی؛ مجتبی قاسمی سیانی
چکیده
هدف: هدف از پژوهش حاضر، شناسایی مولفههای مبلمان ورزشی پارکهای شهر اصفهان بود.روششناسی: روش تحقیق به صورت کیفی انجام شد. جامعۀ آماری پژوهش را کلیۀ استفادهکنندگان از پارکهای ورزشی شهر اصفهان که حداقل 2 سال و هفتهای 3 مرتبه از این پارکها برای ورزش استفاده میکردند، تشکیل میدادند. از 15 منطقۀ شهر اصفهان، 6 منطقه (1، ...
بیشتر
هدف: هدف از پژوهش حاضر، شناسایی مولفههای مبلمان ورزشی پارکهای شهر اصفهان بود.روششناسی: روش تحقیق به صورت کیفی انجام شد. جامعۀ آماری پژوهش را کلیۀ استفادهکنندگان از پارکهای ورزشی شهر اصفهان که حداقل 2 سال و هفتهای 3 مرتبه از این پارکها برای ورزش استفاده میکردند، تشکیل میدادند. از 15 منطقۀ شهر اصفهان، 6 منطقه (1، 4، 5، 9، 10، 12) با توجه به موقعیت جغرافیایی مناطق، و از هر منطقه 2 پارک (در مجموع 12 پارک) انتخاب شد و از طریق روش نمونهگیری گلولهبرفی با 46 نفر از استفادهکنندگان از پارکها (با توجه به جنسیت و سن آنها) مصاحبه صورت گرفت. بعد از سه مرحله کدگذاری باز، محوری، و گزینشی مقولهها استخراج گردید. جهت تجزیه و تحلیل دادههای حاصل از مصاحبه از نرم افزار NVIVO10 استفاده شد.یافتهها: مولفههای استخراج شده به 5 عامل فرهنگی- آموزشی، عامل اماکن، تاسیسات و تجهیزات ورزشی، عامل زیرساختی و مالی، عامل انگیزشی و عامل اجتماعی طبقهبندی گردید.نتیجهگیری: متولیان امر ورزش در شهر اصفهان میتوانند با بهبود وضعیت اماکن رفاهی، ورزشی در پارکها، نهادینهسازی ورزش در بین زنان و مردان، آگاهسازی مردم و ... زمینۀ حضور تمام اقشار را برای فعالیت ورزشی در پارکها فراهم کنند.
سردار محمدی
چکیده
هدف: هدف از تحقیق حاضر ارزیابی یک دوره آموزش رایانه و تأثیر آن بر خودکارآمدی و نگرش آنان نسبت به فنآوری اطلاعات و ارتباطات در دانشجویان تربیتبدنی بود.روششناسی: تحقیق از نظر روش شناسی کمی که به صورت تحقیق آزمایشی و در قالب یک طرح نیمه تجربی پیش آزمون – پس آزمون سه گروهی انجام گرفته است. جامعه آماری این تحقیق، شامل تمامی دانشجویان ...
بیشتر
هدف: هدف از تحقیق حاضر ارزیابی یک دوره آموزش رایانه و تأثیر آن بر خودکارآمدی و نگرش آنان نسبت به فنآوری اطلاعات و ارتباطات در دانشجویان تربیتبدنی بود.روششناسی: تحقیق از نظر روش شناسی کمی که به صورت تحقیق آزمایشی و در قالب یک طرح نیمه تجربی پیش آزمون – پس آزمون سه گروهی انجام گرفته است. جامعه آماری این تحقیق، شامل تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی تربیتبدنی دانشگاه کردستان به تعداد 80 نفر بود (80N=). نمونه ای در دسترس به حجم ۶۹ نفر شناسایی و به طور تصادفی در سه گروه ۲۳ نفری(آزمایشی نوین- آزمایشی سنتی-کنترل) جایگزین شده اند. دوره شامل یک بخش تئوری به مدت 2 جلسه و 13 هفته جلسه عملی(۲ساعت) بود. از پرسشنامههای محقق ساخته(تجربه فنآوری اطلاعات) و استاندارد (خودکارآمدی رایانه و اینترنت، نگرش نسبت به رایانه و اینترنت، اضطراب رایانه) در پیش آزمون، پس آزمون و پرسشنامه بازخوردی در پس آزمون استفاده شد. چون پیش فرضهای تحلیل کواریانس برقرار نشد، میزان تغییرات متغیرهای وابسته از طریق تفاضل پیشآزمون و پسآزمون محاسبه شد و برای مقایسه هر کدام از متغیرهای وابسته در بین سه گروه متغیر، از آزمون ANOVA بین گروهی و آزمون تعقیبی توکی استفاده شد.یافتهها: یافتهها نشان دادند که تفاوت نگرش نسبت به کامپیوتر (sig: 0/001)، اینترنت (sig: 0/001)، خودکارآمدی رایانه (Sig = 0.023)، و اینترنت (Sig = 0.041) و اضطراب رایانه (sig: 0/001) در گروه گواه و آزمایش و کنترل معنی دار بود. آزمون تعقیبی توکی نشان داد که تفاوت در متغیرهای نگرش نسبت به کامپیوتر و اینترنت، خودکارآمدی اینترنت و اضطراب رایانه در سه گروه ناشی از تفاوت در گروه آزمایشی نوین با آزمایشی سنتی و گروه کنترل بوده است. اما این تفاوت در متغیر خودکارآمدی رایانه صرفا با گروه سنتی معنی دار بوده است.نتیجهگیری: در نهایت میتوان گفت دانشجویان آگاهی کاملی از فراگیر شدن فناوری اطلاعات و ارتباطات در حرفههای تربیتبدنی دارند. از این رو، اعتقاد راسخ در بین دانشجویان تربیتبدنی در مورد مفید و ضروری بودن دانش و مهارتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات وجود دارد.
سردار محمدی؛ عابد محمودیان
چکیده
هدف: شبکههای اجتماعی، فناوری در حال رشدی برای ارتباط هواداران با تیمهای ورزشی و ورزشکاران هستند. تحقیق حاضر با هدف شناسایی تأثیر استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام در تصویر برند ورزشکاران انجام شد.روششناسی: تعداد نمونه 368 نفر از دانشجویان دانشگاه کردستان بر اساس جدول کرجسی و مورگان و با توجه به نسبت جامعه بهعنوان نمونه انتخاب ...
بیشتر
هدف: شبکههای اجتماعی، فناوری در حال رشدی برای ارتباط هواداران با تیمهای ورزشی و ورزشکاران هستند. تحقیق حاضر با هدف شناسایی تأثیر استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام در تصویر برند ورزشکاران انجام شد.روششناسی: تعداد نمونه 368 نفر از دانشجویان دانشگاه کردستان بر اساس جدول کرجسی و مورگان و با توجه به نسبت جامعه بهعنوان نمونه انتخاب شدند. پژوهش حاضر با روش تحقیق توصیفی - همبستگی انجام شد. از پرسشنامههای استاندارد، خود ارتباطی تاری و همکاران (2013)، رابطه فلتچر و همکاران (2000)، اصالت چانبرا و همکاران (2003)، وابستگی میل و آشفورس (1992) و تصویر برند ورزشکار آرائی و همکاران (2013) استفاده شد که روایی صوری و محتوایی آن به وسیله متخصصان و همسانی درونی آنها از طریق آلفای کرونباخ (بهترتیب، 75/0، 83/0، 74/0، 75/0، 87/0) تأیید و برای تحلیل دادهها از مدل معادلات ساختاری استفاده گردید.یافتهها: یافتهها نشان میدهند، متغیرهای خودارتباطی و رابطه بر وابستگی اثر معنادار دارند. همچنین متغیرهای وابستگی و اصالت با تصویر برند ورزشکار نیز رابطه معناداری داشته و مدل ارائه شده دارای برازش مناسبی است.نتیجهگیری: در صورتیکه ورزشکاران نحوه استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام خود را مدیریت کنند، میتوانند تصویر برند خود را توسعه داده و از مزیتهای آن برخوردار شوند. بنابراین متغیرهای خودارتباطی، رابطه، اصالت و وابستگی تبیینکننده مناسبی در جهت نقش استفاده از اینستاگرام در توسعه تصویر برند ورزشکار هستند.
سردار محمدی؛ مجتبی قاسمی سیانی
چکیده
هدف: هدفاز تحقیق حاضر بررسی رابطه بین موفقیت تیم و درگیرشدن در ورزش با قصد خرید به همراه متغیرهای میانجی تصویر حامی، وابستگی به تیم و آگاهی از حامی در تیم فوتبال استقلال بود.روش شناسی: روش تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی بود. جامعۀ آماری تحقیق کلیۀ هواداران تیم فوتبال استقلال بودند که حداقل یکبار بازیهای این تیم را از ورزشگاه تماشا ...
بیشتر
هدف: هدفاز تحقیق حاضر بررسی رابطه بین موفقیت تیم و درگیرشدن در ورزش با قصد خرید به همراه متغیرهای میانجی تصویر حامی، وابستگی به تیم و آگاهی از حامی در تیم فوتبال استقلال بود.روش شناسی: روش تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی بود. جامعۀ آماری تحقیق کلیۀ هواداران تیم فوتبال استقلال بودند که حداقل یکبار بازیهای این تیم را از ورزشگاه تماشا کردهاند و حجم نمونه 420 نفر تعیین شد. دادههای تحقیق با استفاده از پرسشنامۀ محقق ساخته جمعآوری شد. برای تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی (فراوانی، درصد) و استنباطی (تحلیل عاملی تائیدی، مدل معادلات ساختاری) استفاده شد.یافتهها: یافتههای تحقیق نشان داد که به جز مسیرهای موفقیت تیم به تصویر حامی، آگاهی از حامی به قصد خرید و تناسب حامی-تیم به قصد خرید بقیۀ مسیرها معنیدار بودند که از بین مسیرهای معنیدار، مسیر بین درگیر شدن در ورزش در وابستگی به تیم و وابستگی به تیم در قصد خرید دارای بیشترین میزان تاثیر را داشت.نتیجه گیری: مدیران تیمها و شرکتها میتوانند با همکاری هم و با ایجاد تصویر مثبت از حامی و همچنین با افزایش وابستگی هواداران به تیم محبوبشان، قصد خرید محصولات حامی مالی را در هواداران افزایش دهند
سردار محمدی؛ پیمان سلیمی؛ نسیم صالحی
دوره 2، شماره 1 ، فروردین 1392، ، صفحه 97-110
چکیده
چکیدههدف: هدف از این مطالعه اعتباریابی و رواسازی پرسشنامه نگرش نسبت به رایانه (لوید و گرساد) در میان دبیران تربیتبدنی استان کردستان است.روششناسی: تعداد 269 نفر از دبیران تربیتبدنی استان کردستان با استفاده از نمونهگیری تصادفی و جدول کرجسای و مورگان به عنوان نمونه انتخاب شدند (900N=). ابزار مورد استفاده در این پژوهش، پرسشنامه استاندارد ...
بیشتر
چکیدههدف: هدف از این مطالعه اعتباریابی و رواسازی پرسشنامه نگرش نسبت به رایانه (لوید و گرساد) در میان دبیران تربیتبدنی استان کردستان است.روششناسی: تعداد 269 نفر از دبیران تربیتبدنی استان کردستان با استفاده از نمونهگیری تصادفی و جدول کرجسای و مورگان به عنوان نمونه انتخاب شدند (900N=). ابزار مورد استفاده در این پژوهش، پرسشنامه استاندارد نگرشسنج رایانه CAS (لوید و گرساد) است، این مقیاس شامل سه خرده مقیاس اضطراب، علاقهمندی و اطمینان و شامل سی گویه با اظهارات سازگار و ناسازگار درباره نگرش نسبت به رایانه است. برای رواسازی پرسشنامه از روایی صوری محتوایی (نظرات متخصصین) و سازه (تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی) و پایایی از روش آلفای کرونباخ (خرده مقیاسهای اضطراب، اطمینان و علاقهمندی نسبت به رایانه به ترتیب 77/0، 71/0 و 77/0 و کل مقیاس 82/0) استفاده شد.یافتهها: در نتایج تحلیل عاملی چهار عامل شناسایی شد، ولی با توجه به تفاوت معنیدار واریانس تبیین شده به وسیله عامل اول میتوان فرم فارسی را تکعاملی دانست. گویههای مبین این عامل، همگی نگرشهای منفی و اضطراب نسبت به رایانه را در بین دبیران تربیتبدنی نشان میدهد. همچنین با توجه به ضرایب آلفای کرونباخ یاد شده میتوان فرم فارسی مقیاس CAS را دارای پایایی مطلوبی قلمداد کرد. همبستگی بالا بین خردهمقیاسها با نمرۀ کل مقیاس نشان میدهد که همۀ آنها بر روی هم حوزۀ رفتاری واحدی را اندازه میگیرند (69/0r=).نتیجهگیری: امروزه رایانه به یک جزء مکمل آموزشی در همه سطوح آموزش تبدیل شده است؛ بنابراین فهمیدن اینکه چگونه عوامل مختلف در تعامل با محیط و ویژگیهای کاربر قرار دارند برای تاثیر تدریس و فرایند یادگیری که سبب اهداف خوشایند میشود، اهمیت دارد که این موضوع تا حد زیادی از نگرش نسبت به رایانه تاثیر میپذیرد. تحقیقات در این زمینه نشان داد که همواره هنگام ورود فناوریهای جدید به عرصۀ تعلیم و تربیت، مقاومتهایی از سوی اشخاص، به ویژه دبیران و مدیران به عمل میآید و دبیران معمولاً نگرش مثبتی نسبت به فناوریهای نو ندارند و از مواجهۀ با آن دچار هراس میشوند.واژههای کلیدی: اعتباریابی، رواسازی، نگرش نسبت به رایانه.