بررسی ارزش ویژه برند ورزشی در باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران

مجتبی قربانی آسیابر؛ مهدی نادری نسب؛ احمد راه چمنی

دوره 10، شماره 1 ، اردیبهشت 1400، ، صفحه 98-109

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5035

چکیده
  هدف: هدف اصلی در این مطالعه بررسی ارزش ویژه برند ورزشی در تیم‌های لیگ برتر فوتبال ایران بود.روش‌شناسی: هدف تحقیق کاربردی و روش آن توصیفی- پیمایشی بود. محدوده مطالعاتی پژوهش، هواداران باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران در استادیوم‌ های آزادی تهران، امام رضا(ع) مشهد، یادگار امام(ره) تبریز، نقش جهان اصفهان، غدیر اهواز بر روی باشگاه های ...  بیشتر

تأثیر موقعیت عدم اطمینان برند بر ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری در هواداران باشگاه پرسپولیس(مطالعه دانشجویان دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد)

احمد نظری ترشیزی؛ علی بنسبردی؛ محمدرضا معین فرد

دوره 9، شماره 3 ، مهر 1399، ، صفحه 18-33

https://doi.org/10.22124/jsmd.2020.4507

چکیده
  هدف:  پژوهش حاضر با هدف تأثیر موقعیت عدم اطمینان برند بر ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری در هواداران باشگاه پرسپولیس به انجام رسید.روش‌شناسی: روش پژوهش شبه تجربی و شامل یک گروه کنترل و 4 گروه آزمایشی بود. جامعه آماری پژوهش 461 دانشجوی دانشکده علوم ورزشی فردوسی مشهد بودند که از این تعداد 100 هوادار تیم پرسپولیس  و به‌عنوان نمونه آماری ...  بیشتر

تدوین مدل ابعاد ارزش ویژه برند مبتنی بر مولفه‌های رفتار مصرف‌کننده پوشاک ورزشی

سعید صادقی بروجردی؛ حسین منصوری

دوره 7، شماره 2 ، مرداد 1397، ، صفحه 37-51

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.3217

چکیده
  هدف: تدوین مدل ابعاد ارزش ویژه برند مبتنی بر مولفه­های رفتار مصرف­کننده پوشاک ورزشی بود.روش­شناسی: پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ جمع­آوری داده­ها در زمره پژوهش­های توصیفی- پیمایشی قرار دارد. جامعه آماری را کلیه مصرف­کنندگان برندهای پوشاک ورزشی (نایک، آدیداس، ریبوک و پوما) در سطح شهر تهران تشکیل داده بودند. با ...  بیشتر

اثر تبلیغات اینترنتی بر ارزش ویژه برند ورزشی : مطالعه موردی: برند مجید

فاطمه عبدوی؛ زهرا عبدالعلی نژاد

دوره 7، شماره 2 ، مرداد 1397، ، صفحه 73-86

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.3220

چکیده
  هدف: هدف از این مقاله بررسی چگونگی تأثیرگذاری تبلیغات اینترنتی بر روی ارزش ویژه برند ورزشی و ابعاد مختلف آن می‌باشد.روش شناسی: پژوهش حاضر ازلحاظ روش پیمایشی و تحقیقی کاربردی است. جامعه‌ی آماری مشتریان کالای ورزشی برند مجید در  شهر تبریز می‌باشد که نمونه تحقیق به دلیل نامحدود بودن جامعه مشتمل بر 384نفر از مشتریان و به‌صورت نمونه‌گیری ...  بیشتر

مقایسه ابعاد ارزش ویژه برند در بین مشتریان پوشاک ورزشی (مطالعه موردی : برند آدیداس)

بهرام یوسفی؛ شیوا صفری تکیه

دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، ، صفحه 201-216

چکیده
  هدف: هدف از این مطالعه مقایسه ابعاد ارزش ویژه برند در بین مشتریان ورزشکار و غیر ورزشکار پوشاک ورزشی آدیداس بود. روش‌شناسی: روش پژوهش توصیفی- پیمایشی بود. آدیداس جزء برندهای ورزشی محبوب و شناخته‌شده در جهان است  و در ایران نیز نمایندگی رسمی دارد. جامعه هدف مشتریانی تعریف شد که به نمایندگی رسمی آدیداس در تهران (پایتخت ایران) مراجعه ...  بیشتر