مدیریت و توسعه ورزش
مجتبی قاسمی سیانی؛ حسین منصوری؛ مریم وفاخواه
چکیده
هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش مصرف رسانهای بر نگرش و قصد مشارکت دانشآموزان در فعالیتهای ورزشی بود.روششناسی: پژوهش حاضر توصیفی، از نوع پیمایشی و روش اجرا به صورت میدانی بود. جامعۀ آماری پژوهش کلیۀ دانشآموزان مقطع متوسطه اول و دوم شهر اصفهان بودند. با توجه به جدول مورگان، حجم نمونه 450 نفر تعیین شد که 378 پرسشنامه سالم مورد تحلیل ...
بیشتر
هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش مصرف رسانهای بر نگرش و قصد مشارکت دانشآموزان در فعالیتهای ورزشی بود.روششناسی: پژوهش حاضر توصیفی، از نوع پیمایشی و روش اجرا به صورت میدانی بود. جامعۀ آماری پژوهش کلیۀ دانشآموزان مقطع متوسطه اول و دوم شهر اصفهان بودند. با توجه به جدول مورگان، حجم نمونه 450 نفر تعیین شد که 378 پرسشنامه سالم مورد تحلیل قرار گرفت. روش نمونهگیری به صورت خوشهای تصادفی چند مرحلهای بود. دادههای پژوهش با استفاده از پرسشنامۀ محقق ساخته جمعآوری شد که متغیرهای مصرف رسانه، نگرش و قصد مشارکت را میسنجید. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی (فراوانی، درصد فراوانی، واریانس، چولگی، کشیدگی، میانگین و انحراف استاندارد) و استنباطی (مدل معادله ساختاری) استفاده شد.یافتهها: نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که هر سه نوع رسانه بر نگرش دانشآموزان نسبت به فعالیتهای ورزشی تاثیرگذار هستند اما این میزان در هر کدام متفاوت است. بهگونهای که به ترتیب شبکههای اجتماعی، اینترنت و رسانههای داخلی بیشترین تاثیر را داشتند. همچنین یافتهها نشان داد نگرش نسبت به فعالیتهای ورزشی بر قصد مشارکت دانشآموزان در فعالیتهای ورزشی تاثیرگذار است.نتیجهگیری: به والدین، مشاوران و معلمان پیشنهاد میشود نسبت به استفاده صحیح از شبکههای اجتماعی و اینترنت دانشآموزان را راهنمایی کنند، تا در عین بهرهمندی از تاثیرات مثبت آن از جمله گرایش به فعالیت ورزشی، از مضرات آن دور باشند. همچنین به متولیان مسئول پیشنهاد میشود برنامهریزیهایی جهت جذابیت بیشتر رسانههای داخلی داشته باشند تا نوجوانان از اثرات مثبت این رسانه بیشتر بهرهمند شوند.
سعید صادقی بروجردی؛ حسین منصوری؛ سالار فاتحی
چکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر اثر شخصیسازی رسانه اجتماعی بر وفاداری با نقش میانجی ارزش درک شده و دلبستگی به برند در بین هواداران باشگاه پرسپولیس میباشد.روششناسی: روش تحقیق، توصیفی-همبستگی از نظر زمانی، مقطعی و از نظر جمع آوری داده، کمی، از لحاظ مورد مطالعه، نمونه از جامعه بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه هواداران تیم پرسپولیس بود. جهت ...
بیشتر
هدف: هدف پژوهش حاضر اثر شخصیسازی رسانه اجتماعی بر وفاداری با نقش میانجی ارزش درک شده و دلبستگی به برند در بین هواداران باشگاه پرسپولیس میباشد.روششناسی: روش تحقیق، توصیفی-همبستگی از نظر زمانی، مقطعی و از نظر جمع آوری داده، کمی، از لحاظ مورد مطالعه، نمونه از جامعه بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه هواداران تیم پرسپولیس بود. جهت برآورد حجم نمونه از نرمافزار اسپیاساس سمپلپاور بهره گرفته شد، در نهایت 348 نمونه گرداوری شد. ابزار اندازهگیری: پرسشنامه شخصیسازی رسانه از سرینیواسان و همکاران (2002)، وفاداری به برند و ارزش درکشده از یو و دانته (2001) و دلبستگی به برند توماسون و همکاران (2005) استفده شد.یافتهها: یافتهها نشان داد که شخصیسازی رسانههای اجتماعی بر وفاداری به برند، ارزش درک شده و دلبستگی به برند اثر معناداری داشت (p<0.05)، دلبستگی به برند بر وفاداری به برند اثرمعناداری داشت(p<0.05)،. ارزش درک شده بر وفاداری به برند اثرگذار بود(p<0.05)،. در نهایت اثر غیر مستقیم شخصیسازی رسانههای اجتماعی بر وفاداری به برند با نقش میانجی ارزش درکشده و دلبستگی به برند مورد تایید قرار گرفت(p<0.05).نتیجهگیری: شخصیسازی رسانه باید بخشی از یک استراتژی بازاریابی و تبلیغات موفق باشگاه-های ورزشی باشد که بر این اساس شخصیسازی رسانه نتایج مثبتی در وفاداری، ارزش درک شده و دلبستگی به برند را دارد. بنابراین شخصیسازی به باشگاهها اجازه میدهد تا تعامل خود را با کاربران تنظیم کنند تا کالایی خاص را که کاربر در آن تحقیق کرده است، برجسته کنند و همچنین باعث افزایش آگاهی از برند، وفاداری مشتری، رضایت مشتری و حفظ مشتری می شود.
حسین منصوری؛ زهره رضایی؛ سید نصرالله سجادی؛ مرتضی محمدی
چکیده
هدف: شناسایی و اولویتبندی شاخصهای فساد مالی در سازمانهای ورزشی کشور با رویکرد تحلیل سلسله مراتبی بود.روششناسی: روش تحقیق آمیخته اکتشافی (کیفی- کمی) کیفی از نوع مصاحبه آزاد انجام گرفت و کمی با استفاده از مقایسات زوجی در محیط نرمافزاری اکسپرت چویس. جامعه آماری، کلیه اساتید مدیریت ورزشی در سطح کشور بود و بهصورت نمونهگیری ...
بیشتر
هدف: شناسایی و اولویتبندی شاخصهای فساد مالی در سازمانهای ورزشی کشور با رویکرد تحلیل سلسله مراتبی بود.روششناسی: روش تحقیق آمیخته اکتشافی (کیفی- کمی) کیفی از نوع مصاحبه آزاد انجام گرفت و کمی با استفاده از مقایسات زوجی در محیط نرمافزاری اکسپرت چویس. جامعه آماری، کلیه اساتید مدیریت ورزشی در سطح کشور بود و بهصورت نمونهگیری گلولهبرفی انتخاب شدند.یافتهها: در مرحله کیفی 9 شاخص استخراج گردید که در مرحله کمی به اولویتبندی آنها پرداخته شد. یافتهها نشان داد که عدم شفافیتسازی با وزن نسبی 158/0، ضعف قوانین و مقررات 137/0، رسانه 132/0، عدم تفکر سیستمی 129/0، شرطبندی 119/0، دولتی بودن 118/0، عوامل فرهنگی 092/0، دوپینگ 063/0 و شاخص انحصارطلبی با وزن نسبی 052/0، به عنوان شاخصهای فساد مالی در ورزش کشور از دیدگاه خبرگان قرار گرفتند.نتیجهگیری: بطورکلی سازمانهای ورزشی باید شفافیتسازی را سرلوحه خود قرار دهند، زیرا این عامل خود سبب کاهش سایر شاخصهای فسادزا در سازمانهای ورزشی خواهد شد. همچنین اجرای سریع و روشن قوانین و مقررات نسبت به افراد یا سازمان خاطی کاهش فساد را در پی خواهد داشت. در این رابطه رسانه نقش کلیدی دارد و باید برای جلوگیری از فساد شخصی و فساد سازمانیافته به رسالت خود یعنی اطلاعرسانی و آگاهی دقیق دست بزند.
سعید صادقی بروجردی؛ حسین منصوری
چکیده
هدف: تدوین مدل ابعاد ارزش ویژه برند مبتنی بر مولفههای رفتار مصرفکننده پوشاک ورزشی بود.روششناسی: پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ جمعآوری دادهها در زمره پژوهشهای توصیفی- پیمایشی قرار دارد. جامعه آماری را کلیه مصرفکنندگان برندهای پوشاک ورزشی (نایک، آدیداس، ریبوک و پوما) در سطح شهر تهران تشکیل داده بودند. با ...
بیشتر
هدف: تدوین مدل ابعاد ارزش ویژه برند مبتنی بر مولفههای رفتار مصرفکننده پوشاک ورزشی بود.روششناسی: پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ جمعآوری دادهها در زمره پژوهشهای توصیفی- پیمایشی قرار دارد. جامعه آماری را کلیه مصرفکنندگان برندهای پوشاک ورزشی (نایک، آدیداس، ریبوک و پوما) در سطح شهر تهران تشکیل داده بودند. با توجه به پراکندگی جامعه و نامشخص بودن کلیه مصرفکنندگان بصورت نمونهگیری تصادفی و در دسترس 384 پرسشنامه پخش که از این تعداد 300 پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. ابزار اندازهگیری، پرسشنامه ارزش ویژه برند آکر (1991) و رفتار مصرفکننده سولومون (1393) بود. همچنین از الگوریتم PLS برای تدوین مدل، بررسی روایی و پایایی سازه استفاده شد.یافتهها: نتایج نشان داد که به ترتیب وفاداری به برند، تداعی برند، کیفیت ادراک شده و آگاهی برند بیشترین اثرگذاری را بر مولفههای رفتار مصرفکننده قبل از خرید، حین خرید و بعد از خرید دارند.نتیجهگیری: با توجه به نتایج تحقیق میتوان بیان کرد که برخورد مناسب حین خرید، ایجاد تداعی مثبت در ذهن مصرفکننده و ارائه پوشاک باکیفیت باعث تکرار خرید شده که این چرخه بصورت یک سیستم رفتار مصرفکننده قبل از خرید را تحت تأثیر قرار میدهد و مصرفکننده را در دراز مدت به برند مورد نظر وفادار میکند