مدیریت و توسعه ورزش
نقش مصرف رسانه ای بر نگرش و قصد مشارکت دانش آموزان در فعالیت های ورزشی

مجتبی قاسمی سیانی؛ حسین منصوری؛ مریم وفاخواه

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 11 اردیبهشت 1404

https://doi.org/10.22124/jsmd.2025.29402.2946

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش مصرف رسانه‌ای بر نگرش و قصد مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های ورزشی بود.روش‌شناسی: پژوهش حاضر توصیفی، از نوع پیمایشی و روش اجرا به صورت میدانی بود. جامعۀ آماری پژوهش کلیۀ دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم شهر اصفهان بودند. با توجه به جدول مورگان، حجم نمونه 450 نفر تعیین شد که 378 پرسشنامه سالم مورد تحلیل ...  بیشتر

اثر شخصی‌سازی رسانه‌های اجتماعی بر وفاداری به برند: نقش میانجی ارزش درک شده و دلبستگی به برند در بین هواداران فوتبال

سعید صادقی بروجردی؛ حسین منصوری؛ سالار فاتحی

دوره 12، شماره 2 ، تیر 1402، ، صفحه 54-76

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.20367.2600

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر اثر شخصی‌سازی رسانه اجتماعی بر وفاداری با نقش میانجی ارزش درک شده و دلبستگی به برند در بین هواداران باشگاه پرسپولیس می‌باشد.روش‌شناسی: روش تحقیق، توصیفی-همبستگی از نظر زمانی، مقطعی و از نظر جمع آوری داده، کمی، از لحاظ مورد مطالعه، نمونه از جامعه بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه هواداران تیم پرسپولیس بود. جهت ...  بیشتر

شناسایی و اولویت‌بندی شاخص‌های فساد مالی در سازمان‌های ورزشی کشور با رویکرد تحلیل سلسله مراتبی

حسین منصوری؛ زهره رضایی؛ سید نصرالله سجادی؛ مرتضی محمدی

دوره 8، شماره 3 ، آبان 1398، ، صفحه 58-70

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3798

چکیده
  هدف: شناسایی و اولویت­بندی شاخص‌های فساد مالی در سازمان‌های ورزشی کشور با رویکرد تحلیل سلسله مراتبی بود.روش­شناسی: روش تحقیق آمیخته اکتشافی (کیفی- کمی) کیفی از نوع مصاحبه آزاد انجام گرفت و کمی با استفاده از مقایسات زوجی در محیط نرم­افزاری اکسپرت چویس. جامعه آماری، کلیه اساتید مدیریت ورزشی در سطح کشور بود و به‌صورت نمونه­گیری ...  بیشتر

تدوین مدل ابعاد ارزش ویژه برند مبتنی بر مولفه‌های رفتار مصرف‌کننده پوشاک ورزشی

سعید صادقی بروجردی؛ حسین منصوری

دوره 7، شماره 2 ، مرداد 1397، ، صفحه 37-51

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.3217

چکیده
  هدف: تدوین مدل ابعاد ارزش ویژه برند مبتنی بر مولفه­های رفتار مصرف­کننده پوشاک ورزشی بود.روش­شناسی: پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ جمع­آوری داده­ها در زمره پژوهش­های توصیفی- پیمایشی قرار دارد. جامعه آماری را کلیه مصرف­کنندگان برندهای پوشاک ورزشی (نایک، آدیداس، ریبوک و پوما) در سطح شهر تهران تشکیل داده بودند. با ...  بیشتر