مدیریت و توسعه ورزش
راهبردهای برندسازی فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی

مهدی رسولی؛ محسن اسمعیلی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 12 خرداد 1404

https://doi.org/10.22124/jsmd.2025.30242.2974

چکیده
  هدف: ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، به‌عنوان یکی از میراث‌های آیینی و فرهنگی ایران، علیرغم برخورداری از قدمت چند هزار ساله و ارزش‌های اخلاقی-حماسی، در سال‌های اخیر با چالش‌های متعددی نظیر ضعف تبلیغات، تک‌جنسی بودن، ذهنیت منفی عمومی و نبود منابع مالی مواجه شده است. در نتیجه هدف این پژوهش تدوین راهبردهای برندسازی فدراسیون ورزش‌های ...  بیشتر

طراحی الگوی پارادایمی تجاری سازی محصولات مراکز علمی ورزشی (مطالعه موردی: پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی)

محسن اسمعیلی؛ طهماسب شیروانی؛ مصطفی افشاری؛ شمس الدین رضایی

دوره 10، شماره 3 ، مهر 1400، ، صفحه 206-221

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5083

چکیده
  هدف:  هدف پژوهش طراحی مدل تجاری سازی محصولات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی بود.روش‌شناسی: نوع تحقیق اکتشافی و دارای ماهیت کیفی بود که از روش نظریه داده ‌بنیاد با رویکرد سیستماتیک بهره گرفته شد. جامعه آماری، کارشناسان، اساتید دانشگاه، در حیطه های علمی و اجرایی  ورزش از داخل و خارج از پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی بودند. تعداد ...  بیشتر

توسعه مدل مدیریت برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران

مهدی رسولی؛ علیرضا الهی؛ محسن اسمعیلی

دوره 8، شماره 2 ، مرداد 1398، ، صفحه 130-141

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.3781

چکیده
  هدف: هدف اصلی این پژوهش، شناسایی عوامل و چالش‌های بیرونی مؤثر بر برند باشگاه­های لیگ برتر فوتبال ایران و توسعه "مدل برندینگ باشگاه های فوتبال رسولی (2014)" می­باشد.روش‌شناسی: پژوهش حاضر، کیفی از نوع تحقیقات بنیادی می باشد که با استفاده از روش تحقیق کیفی داده بنیان و با ابزار مصاحبه های عمیق با صاحبنظران انجام گرفت. تجزیه و تحلیل داده ...  بیشتر

حق پخش تلویزیونی در صنعت فوتبال ایران

شمس الدین رضایی؛ محسن اسمعیلی

دوره 8، شماره 1 ، خرداد 1398، ، صفحه 86-101

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3722

چکیده
  هدف: مهمترین منبع درآمدزایی صنعت فوتبال در جهان، حق پخش تلویزیونی می‌باشد. هدف از انجام این پژوهش، بررسی حق پخش تلویزیونی در صنعت فوتبال ایران است.روش‌شناسی: این پژوهش دارای رویکردی کیفی بوده و از روش نظریه داده بنیاد به‌عنوان روش تحقیق استفاده شده است. روش گردآوری داده‌ها، مطالعة اسناد بالادستی و مصاحبه‌های عمیق و باز با 31 نفر ...  بیشتر

طراحی مدل تاثیر بازارگرایی بر رفتار آتی مشتریان در مجموعه‌های تفریحی‌ورزشی آبی با توجه به کیفیت خدمات

محسن اسمعیلی؛ محمد احسانی؛ هاشم کوزه‌چیان؛ حبیب هنری

دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، ، صفحه 137-152

چکیده
  هدف: هدف از انجام تحقیق طراحی مدل تأثیر بازارگرایی مراکز ورزشی تفریحی آبی بر رفتار مشتریان با توجه به متغیر میانجی کیفیت خدمات می‌باشد. روش‌شناسی: نوع تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش گردآوری داده‌ها توصیفی و پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش مراکز تفریحی‌ورزشی آبی کشور بوده که 5 مرکز بزرگ به‌صورت هدفمند به‌عنوان نمونه انتخاب ...  بیشتر