طراحی الگوی هویتی و تاریخی ورزش‌های بومی، ملی و آیینی

سیده طاهره عظیم زاده؛ مرتضی دوستی؛ سید محمد حسین رضوی؛ معصومه کلاته سیفری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 اسفند 1403

https://doi.org/10.22124/jsmd.2024.25510.2836

چکیده
  هدف پژوهش طراحی الگوی هویتی و تاریخی ورزش‌های بومی، ملی و آیینی بود.روش پژوهش حاضر کیفی (اشتراس و کوربین) و از نوع اکتشافی بود. جامعه آماری شامل متخصصین ورزش بومی محلی دارای سابقه تدریس دانشگاهی یا فعالان حوزه ورزش همگانی، صاحبنظران و صاحب منصبان ورزش، سیاستگذاران و مشاوران ورزشی بودند. روش نمونه‌گیری به صورت نمونه‌گیری غیر احتمالی، ...  بیشتر

شناسایی و تحلیل کلان روندهای مؤثر بر شایستگی مدیران ورزشی با مدیریت کلاس جهانی در صنعت ورزش ایران با رویکرد آینده پژوهی

سید محمد حسین رضوی؛ محسن طاهری؛ فروغ محمدی

دوره 12، شماره 3 ، مهر 1402، ، صفحه 111-143

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.18910.2517

چکیده
  یکی از مهمترین گام های آینده پژوهی، شناسایی و تحلیل روندهای مؤثر بر آن است بر این اساس هدف اصلی پژوهش حاضر، شناسایی کلان روندهای مؤثر بر آینده ی شایستگی مدیران ورزشی با مدیریت کلاس جهانی در صنعت ورزش ایران است. بنابراین پس از انجام مطالعات کتابخانه‌ای و بررسی اسناد و منابع معتبر و مصاحبه با 23 نفر از خبرگان، فهرسـتی از رونـدهای کلیدی ...  بیشتر

طراحی مدل برابری جنسیتی در ورزش ایران(با تاکید بر ورزش قهرمانی و حرفه‌ای)

سیده عاصفه حسینی؛ سید محمد حسین رضوی؛ سعید امیرنژاد؛ سید عماد حسینی

دوره 11، شماره 1 ، اردیبهشت 1401، ، صفحه 185-207

https://doi.org/10.22124/jsmd.2022.6295

چکیده
  هدف: هدف از انجام این پژوهش، طراحی مدل برابری جنسیتی در ورزش ایران (با تاکید بر ورزش قهرمانی و حرفه ای) بود.روش‌شناسی: روش تحقیق حاضر از نوع کیفی با رویکرد گراندد تئوری (نظریه داده ­بنیاد) بود.گردآوری داده‌ها از طریق بررسی مبانی نظری و پیشینه های تحقیق و مصاحبه نیمه ساختاریافته با 11 خبره آگاه به موضوع انجام گرفت. جامعه آماری شامل اعضای ...  بیشتر

شناسایی و سطح بندی قابلیت های عملکرد صادراتی با رویکرد کلاس جهانی با تاکید بر راهبردهای صادرات تولیدات ورزشی

فروغ محمدی؛ معصومه کلاته سیفری؛ سید محمد حسین رضوی؛ حسن فارسیجانی

دوره 10، شماره 3 ، مهر 1400، ، صفحه 164-188

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5064

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر، شناسایی و سطح بندی روابط توانمندسازی عملکرد صادراتی با رویکرد کلاس جهانی با تاکید بر راهبردهای صادرات تولیدات ورزشی با به کارگیری مدل سازی تفسیری-  ساختاری بود.روش‌شناسی: پژوهش حاضر آمیخته، توسعه ای– کاربردی است. بر اساس رهیافت گلیزری و مصاحبه عمیق با 15 نفر ازخبرگان (اقتصاددانان، مدیران بازاریابی ورزشی، ...  بیشتر

موانع و راهکارهای استقرار مدیریت کیفیت در فدراسیون های ورزشی

سارا بوژمهرانی؛ سید محمد حسین رضوی؛ مرتضی دوستی؛ حسین اکبری یزدی؛ علیرضا الهی

دوره 10، شماره 1 ، اردیبهشت 1400، ، صفحه 142-160

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5032

چکیده
  هدف: تحقیق حاضر با هدف شناخت موانع و راهکارهای استقرار مدیریت کیفیت در فدراسیون‌های ورزشی ایران انجام شد.روش‌شناسی: روش انجام تحقیق به صورت آمیخته (کیفی- کمی) بود؛ بدین صورت که در بخش کیفی از طریق مصاحبه‌های عمیق و انفرادی و نیمه ساختار یافته و همینطور تحلیل محتوای مطالعات کتابخانه ای؛ موانع و راهکارها در فرایند کدگذاری های باز و ...  بیشتر

مدیریت بلیت فروشی: تحلیل عوامل مؤثر بلیت فروشی لیگ برتر فوتبال ایران

سمیرا فیضی؛ مهرزاد حمیدی؛ سید محمد حسین رضوی؛ رضا اندام

دوره 8، شماره 4 ، دی 1398، ، صفحه 88-104

https://doi.org/10.22124/jsmd.1970.3442

چکیده
  هدف: یکی از روش‌های اصلی تأمین منابع و هزینه‌ها توسط باشگاه‌های حرفه‌ای جهان، فروش بلیت است؛ به طوری‌که فروش بلیت، رگ حیات هر لیگ ورزشی است. از این‌رو، هدف از این مطالعه، شناسایی و تحلیل عوامل مؤثر بلیت فروشی لیگ برتر فوتبال ایران بود.روش‌شناسی: روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش، کلیه تماشاگران بالای 18 سال ...  بیشتر

شناسایی عوامل زمینه‏ای تاثیرگذار بر استقرار کارآفرینی استراتژیک در کسب و کارهای ورزشی

عادله عظیمی دلارستاقی؛ سید محمد حسین رضوی؛ محمدرضا برومند

دوره 7، شماره 4 ، بهمن 1397، ، صفحه 70-87

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3253

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر شناسایی عوامل زمینه‏ای تاثیرگذار بر استقرار کارآفرینی استراتژیک در کسب و کارهای ورزشی بود.روش‌شناسی: روش تحقیق حاضر از نوع کیفی (به روش گراندد تئوری) بوده و گردآوری داده‌ها از طریق مصاحبه و بررسی پیشینه‏های تحقیق انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل اعضای هیات‏ علمی دانشکده‏های مدیریت کارآفرینی و ...  بیشتر