محبوبه سورانی؛ سعید صادقی بروجردی؛ بهرام یوسفی؛ محمد سلطان حسینی
چکیده
هدف: هدف از پژوهش حاضر، شناسایی و تبین ابعاد جذابیتهای سازمانی گروهها و دانشکدههای علومورزشی دانشگاههای دولتی ایران از دیدگاه دانشجویان کارشناسی بود.روششناسی: روش پژوهش از نوع کیفی و به صورت تحلیل مضمون و جامعه آماری شامل دانشجویان مقطع کارشناسی در گروهها و دانشکدههای علومورزشی دانشگاههای دولتی میباشند. ...
بیشتر
هدف: هدف از پژوهش حاضر، شناسایی و تبین ابعاد جذابیتهای سازمانی گروهها و دانشکدههای علومورزشی دانشگاههای دولتی ایران از دیدگاه دانشجویان کارشناسی بود.روششناسی: روش پژوهش از نوع کیفی و به صورت تحلیل مضمون و جامعه آماری شامل دانشجویان مقطع کارشناسی در گروهها و دانشکدههای علومورزشی دانشگاههای دولتی میباشند. روش نمونهگیری بهصورت هدفمند بود و مصاحبه نیمهساختاریافته با 14 مشارکتکننده تا اشباع نظری صورت گرفت. تجزیه و تحلیل دادهها از تکنیک کدگذاری استفاده شد.یافتهها: نتایج نشان داد که جذابیتهای سازمانی گروهها و دانشکدههای علومورزشی شامل سه مضمون اصلی ساختاری، مفهومی، فناوری و نوآوری بود که 16 مضمون فرعی و 65 مفهوم را در بر میگیرند.نتیجهگیری: این پژوهش به مدیران و مسئولان دانشکدهها و دانشگاهها برای شناخت ادراکات دانشجویان کارشناسی به عنوان ذینفعان خارجی کمک میکند تا بتوانند شرایط بهتری را برای جذب آنها و ایجاد، ارتقاء و حفظ جذابیتهای سازمانی شناخته شده فراهم کنند.
رقیه آقایی؛ سعید صادقی بروجردی؛ اناهیتا ملک محمدی
چکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر شناسایی فرصتها و چالشهای بازاریابی رسانههای اجتماعی باشگاههای لیگ برتر فوتبال ایران بود.روششناسی: روش پژوهش حاضر کیفی بود و با استفاده از روش تحلیل مضمون انجام شد. دادهها از طریق مصاحبه نیمهساختاریافته بدست آمد. جامعه آماری شامل 14 نفر از اساتید حوزه بازاریابی ورزشی و مدیرانورزشی و کارشناسان رسانه ...
بیشتر
هدف: هدف پژوهش حاضر شناسایی فرصتها و چالشهای بازاریابی رسانههای اجتماعی باشگاههای لیگ برتر فوتبال ایران بود.روششناسی: روش پژوهش حاضر کیفی بود و با استفاده از روش تحلیل مضمون انجام شد. دادهها از طریق مصاحبه نیمهساختاریافته بدست آمد. جامعه آماری شامل 14 نفر از اساتید حوزه بازاریابی ورزشی و مدیرانورزشی و کارشناسان رسانه اجتماعی بودند. روش نمونهگیری به صورت هدفمند بود و مصاحبهها تا زمان رسیدن به اشباع نظری ادامه پیدا کرد. از روش تحلیل مضمون برای استخراج مضامین پایه، سازنده و فراگیر استفاده شد.یافتهها: تجزیه و تحلیل مصاحبهها نشان داد باشگاههای فوتبال ایران میتوانند از قابلیتهای بالقوه رسانههای اجتماعی به عنوان فرصتهای ارتباطی و بازاریابی با هواداران خود استفاده کنند. فرصتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی شامل ویژگیهای منحصربه فرد رسانههای اجتماعی، آگاهی و ترویج برند باشگاه، تجارت رسانه اجتماعی، تعامل با هواداران، حمایت و پشتیبانی آنلاین هواداران میباشند. علاوه بر فرصتهای موجود باشگاههای فوتبال با چالشهایی در رسانههای اجتماعی به عنوان ابزار بازاریابی مواجه هستند.نتیجهگیری: با توجه به نتایج، به مدیران باشگاههای فوتبال پیشنهاد میشود با استفاده از ویژگی تعاملی بودن رسانههای اجتماعی بسترهای افزایش فعالیت هواداران را فراهم کنند. با افزایش درگیرسازی هواداران در رسانههای اجتماعی دستیابی به درآمدهای تجاری و تبلیغاتی باشگاه تسهیل میشود.
سعید صادقی بروجردی؛ حسین منصوری؛ سالار فاتحی
چکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر اثر شخصیسازی رسانه اجتماعی بر وفاداری با نقش میانجی ارزش درک شده و دلبستگی به برند در بین هواداران باشگاه پرسپولیس میباشد.روششناسی: روش تحقیق، توصیفی-همبستگی از نظر زمانی، مقطعی و از نظر جمع آوری داده، کمی، از لحاظ مورد مطالعه، نمونه از جامعه بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه هواداران تیم پرسپولیس بود. جهت ...
بیشتر
هدف: هدف پژوهش حاضر اثر شخصیسازی رسانه اجتماعی بر وفاداری با نقش میانجی ارزش درک شده و دلبستگی به برند در بین هواداران باشگاه پرسپولیس میباشد.روششناسی: روش تحقیق، توصیفی-همبستگی از نظر زمانی، مقطعی و از نظر جمع آوری داده، کمی، از لحاظ مورد مطالعه، نمونه از جامعه بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه هواداران تیم پرسپولیس بود. جهت برآورد حجم نمونه از نرمافزار اسپیاساس سمپلپاور بهره گرفته شد، در نهایت 348 نمونه گرداوری شد. ابزار اندازهگیری: پرسشنامه شخصیسازی رسانه از سرینیواسان و همکاران (2002)، وفاداری به برند و ارزش درکشده از یو و دانته (2001) و دلبستگی به برند توماسون و همکاران (2005) استفده شد.یافتهها: یافتهها نشان داد که شخصیسازی رسانههای اجتماعی بر وفاداری به برند، ارزش درک شده و دلبستگی به برند اثر معناداری داشت (p<0.05)، دلبستگی به برند بر وفاداری به برند اثرمعناداری داشت(p<0.05)،. ارزش درک شده بر وفاداری به برند اثرگذار بود(p<0.05)،. در نهایت اثر غیر مستقیم شخصیسازی رسانههای اجتماعی بر وفاداری به برند با نقش میانجی ارزش درکشده و دلبستگی به برند مورد تایید قرار گرفت(p<0.05).نتیجهگیری: شخصیسازی رسانه باید بخشی از یک استراتژی بازاریابی و تبلیغات موفق باشگاه-های ورزشی باشد که بر این اساس شخصیسازی رسانه نتایج مثبتی در وفاداری، ارزش درک شده و دلبستگی به برند را دارد. بنابراین شخصیسازی به باشگاهها اجازه میدهد تا تعامل خود را با کاربران تنظیم کنند تا کالایی خاص را که کاربر در آن تحقیق کرده است، برجسته کنند و همچنین باعث افزایش آگاهی از برند، وفاداری مشتری، رضایت مشتری و حفظ مشتری می شود.
سیروس جعفری ظفرابادی؛ سعید صادقی بروجردی؛ رضا صابونچی
چکیده
هدف: تبیین بهرهوری باشگاههای خصوصی استان لرستان مبتنی بر تمایز خدمات بود. روش تحقیق: روش پژوهش گرنددتئوری با رویکرد گلیزر میباشد. جامعه آماری صاحبنظران (اساتید مدیریت ورزشی) بودند. روش نمونهگیری هدفمند و معیار اشباع نظری در این روش به تعداد مصاحبهها پایان داد؛ نحوه گزینش نمونه در تکنیک نمونهگیری هدفمند از نوع گلولهبرفی/ ...
بیشتر
هدف: تبیین بهرهوری باشگاههای خصوصی استان لرستان مبتنی بر تمایز خدمات بود. روش تحقیق: روش پژوهش گرنددتئوری با رویکرد گلیزر میباشد. جامعه آماری صاحبنظران (اساتید مدیریت ورزشی) بودند. روش نمونهگیری هدفمند و معیار اشباع نظری در این روش به تعداد مصاحبهها پایان داد؛ نحوه گزینش نمونه در تکنیک نمونهگیری هدفمند از نوع گلولهبرفی/ شبکهای بود. یافتهها: در مرحله کدبندی باز 58 مفهوم استخراج شد. از بین این کدها زنجیره ارزش، شبکه ارزش و تحول سریع هر کدام با 9 فراوانی بیشترین میزان رجوع را به خود اختصاص دادند؛ در مرحله محوری 16 مقوله، دسترسی انحصاری، واسط مسلط، استاندارد اختصاصی، بازتعریف تجربه مشتری در ارتباط با باشگاه، یکپارچگی با مشتری، گستردگی افقی، هزینه پایین، تمایز، رسالت کسبوکار، دستورالعملهای اجرایی کسبوکار، ساختار صنعت، جایگاه رقابتی، اثربخشی، آماجیابی، نوآوری و دستورالعملهای اجرایی راهبردهای فرایندهای کسبوکار استخراج شد؛ در مرحله گزینشی 5 مقوله به نامهای پایبندسازی به سیستم، راهحل جامع مشتریان، بهترین محصول، دستورالعملهای اجرایی و فرایندهای انطباقی استخراج شد. نتیجهگیری: به منظور بهرهوری باشگاههای ورزشی خصوصی توجه به موارد مانند ارائه بهترین محصول، راهحل جامع مشتریان، پایبندسازی به سیستم، دستورالعملهای اجرایی و فرایندهای انطباقی از اهمیت اجرایی بالایی برخوردار است که باید بهطورجدی در راستای بهبود بهرهوری این باشگاهها مورد توجه قرار گیرد.
جمیل ناوخاصی؛ سعید صادقی بروجردی؛ علی محمد صفانیا؛ سید صلاح الدین نقشبندی
چکیده
هدف: هدف این پژوهش تأثیر هیجان بر رضایت از بازی و قصد بازگشت برحسب موقعیتهای برد و باخت در بین هواداران فوتبال بود. روششناسی: این پژوهش برحسب هدف کاربردی و به لحاظ روش از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را هوادران تیمهای فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران در فصل 99-98 تشکیل میدادند. حجم نمونه بر مبنای نرمافزار ...
بیشتر
هدف: هدف این پژوهش تأثیر هیجان بر رضایت از بازی و قصد بازگشت برحسب موقعیتهای برد و باخت در بین هواداران فوتبال بود. روششناسی: این پژوهش برحسب هدف کاربردی و به لحاظ روش از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را هوادران تیمهای فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران در فصل 99-98 تشکیل میدادند. حجم نمونه بر مبنای نرمافزار SPSS Sample Power برای هر تیم به تفکیک برابر با 277 نفر در مجموع (554 نفر) برآورد گردید. روش نمونهگیری به صورت در دسترس و پس از پایان بازی هنگام خروج از ورزشگاه (ورزشگاه آزادی تهران) انجام شد. برای آزمون مدل از روش مدلسازی معادله ساختاری و آزمون کائی اسکوئر استفاده شد.یافتهها: با استناد به نتایج آزمون کائی اسکوئر مشخص گردید که روابط ساختاری موقعیتهای برد و باخت در ارتباط بین هیجانها بر رضایت از بازی و قصد بازگشت متفاوت است. براین اساس میتوان گفت که موقعیتهای برد و باخت نتیجه تأثیر هیجانها بر رضایت از بازی و قصد بازگشت را تعدیل میکند. در این بین با استناد به نتایج مدل ساختاری مشخص گردید که تأثیر هیجانهای منفی بر رضایت از بازی در موقعیت باخت (676/0-= ضریب بتا) بیشتر از موقعیت برد (406/0-= ضریب بتا) است، تأثیر هیجانهای مثبت بر رضایت از بازی در موقعیت باخت (145/0= ضریب بتا) کمتر از موقعیت برد (203/0= ضریب بتا) است، تأثیر رضایت از بازی بر قصد بازگشت در موقعیت باخت (460/0= ضریب بتا) کمتر از موقعیت برد (720/0= ضریب بتا) بود.نتیجهگیری: براین اساس باشگاههای ورزشی نیازمند آن هستند که حالت عاطفی و احساسی هواداران ورزشی را طی بازی با استفاده از افزایش خدمات فرعی از طریق پیشبرد بهتر رویدادهای ورزشی تقویت کنند.
سعید صادقی بروجردی؛ حسین منصوری
چکیده
هدف: تدوین مدل ابعاد ارزش ویژه برند مبتنی بر مولفههای رفتار مصرفکننده پوشاک ورزشی بود.روششناسی: پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ جمعآوری دادهها در زمره پژوهشهای توصیفی- پیمایشی قرار دارد. جامعه آماری را کلیه مصرفکنندگان برندهای پوشاک ورزشی (نایک، آدیداس، ریبوک و پوما) در سطح شهر تهران تشکیل داده بودند. با ...
بیشتر
هدف: تدوین مدل ابعاد ارزش ویژه برند مبتنی بر مولفههای رفتار مصرفکننده پوشاک ورزشی بود.روششناسی: پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ جمعآوری دادهها در زمره پژوهشهای توصیفی- پیمایشی قرار دارد. جامعه آماری را کلیه مصرفکنندگان برندهای پوشاک ورزشی (نایک، آدیداس، ریبوک و پوما) در سطح شهر تهران تشکیل داده بودند. با توجه به پراکندگی جامعه و نامشخص بودن کلیه مصرفکنندگان بصورت نمونهگیری تصادفی و در دسترس 384 پرسشنامه پخش که از این تعداد 300 پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. ابزار اندازهگیری، پرسشنامه ارزش ویژه برند آکر (1991) و رفتار مصرفکننده سولومون (1393) بود. همچنین از الگوریتم PLS برای تدوین مدل، بررسی روایی و پایایی سازه استفاده شد.یافتهها: نتایج نشان داد که به ترتیب وفاداری به برند، تداعی برند، کیفیت ادراک شده و آگاهی برند بیشترین اثرگذاری را بر مولفههای رفتار مصرفکننده قبل از خرید، حین خرید و بعد از خرید دارند.نتیجهگیری: با توجه به نتایج تحقیق میتوان بیان کرد که برخورد مناسب حین خرید، ایجاد تداعی مثبت در ذهن مصرفکننده و ارائه پوشاک باکیفیت باعث تکرار خرید شده که این چرخه بصورت یک سیستم رفتار مصرفکننده قبل از خرید را تحت تأثیر قرار میدهد و مصرفکننده را در دراز مدت به برند مورد نظر وفادار میکند