شناسایی عوامل مؤثر بر پیاده‌سازی حقوق ورزشی مبتنی بر مسئولیت مدنی باشگاه‌ها‌‌ی ورزشی

عمر محمدی؛ کورش ویسی؛ مظفر یکتایار؛ عباد روحی

دوره 13، شماره 2 ، شهریور 1403، ، صفحه 171-193

https://doi.org/10.22124/jsmd.2023.23410.2749

چکیده
  هدف: این پژوهش با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر پیاده‌سازی حقوق ورزشی مبتنی بر مسئولیت مدنی باشگاه‌ها انجام شد.روش‌شناسی: روش تحقیق از نوع مطالعه اکتشافی نظام‌مند با رویکرد تحلیل مضمون (تماتیک) استفاده شد. گردآوری داده‌ها به روش‌های متعددی مانند مصاحبه، مطالعه کتابخانه‌ای و بررسی اسناد انجام گرفت. بخش انسانی جامعه آماری شامل اساتید ...  بیشتر

شناسایی پیشران‌های آیندۀ باشگاه‌های حرفه‌ای ورزشی ایران (مطالعه موردی: باشگاه فولاد مبارکه سپاهان)

امین فردوسی پور؛ مهدی سلیمی؛ احد رضایان

دوره 12، شماره 1 ، اردیبهشت 1402، ، صفحه 54-74

https://doi.org/10.22124/jsmd.2022.20506.2606

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش شناسایی پیشران‌های آیندۀ باشگاه‌های حرفه‌ای ورزشی (مطالعه موردی: باشگاه فولاد مبارکه سپاهان) در ایران بود.روش‌شناسی: این پژوهش از لحاظ راهبرد هدف‌گذاری کاربردی و روش آن توصیفی - تحلیلی و براساس روش‌های آینده پژوهی، تبیینی می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش را صاحب‌نظران حوزه دانشگاه و باشگاه فولاد مبارکه سپاهان ...  بیشتر

تبیین بهره‌وری باشگاه‌های خصوصی استان لرستان مبتنی بر تمایز خدمات

سیروس جعفری ظفرابادی؛ سعید صادقی بروجردی؛ رضا صابونچی

دوره 11، شماره 1 ، اردیبهشت 1401، ، صفحه 107-131

https://doi.org/10.22124/jsmd.2020.15530.2229

چکیده
  هدف: تبیین بهره‌وری باشگاه‌های خصوصی استان لرستان مبتنی بر تمایز خدمات بود. روش تحقیق: روش پژوهش گرنددتئوری با رویکرد گلیزر می‌باشد. جامعه آماری صاحب‌نظران (اساتید مدیریت ورزشی) بودند. روش نمونه‌گیری هدفمند و معیار اشباع نظری در این روش به تعداد مصاحبه‌ها پایان داد؛ نحوه گزینش نمونه در تکنیک نمونه‌گیری هدفمند از نوع گلوله‌برفی/ ...  بیشتر

بازاریابی در باشگاه‌های خصوصی و دولتی آمادگی جسمانی و ایروبیک: نقش کیفیت خدمات، رضایتمندی و وفاداری مشتریان

رضا اندام؛ رحیمه مهدی‌زاده؛ مژگان علی‌آبادی

دوره 3، شماره 1 ، فروردین 1393، ، صفحه 1-13

چکیده
  چکیدههدف: با توجه به نقش حیاتی ارائۀ خدمات با کیفیت در بقا و سودآوری باشگاه‌های ورزشی، این پژوهش با هدف مقایسۀ کیفیت خدمات، رضای‌مندی و وفاداری مشتریان باشگاه‌های آمادگی جسمانی و ایروبیک خصوصی و دولتی شهرستان سبزوار انجام شد.روش‌شناسی: روش پژوهش حاضر علّی مقایسه‌ای بود و جامعۀ آماری آن کلیۀ مشتریان زن باشگاه‌های آمادگی جسمانی ...  بیشتر

پیش‌بینی تمایل حضور مجدد مشتریان ورزشی از طریق مولفه‌های رضایت‌مندی

عبدالمجید دوراندیش؛ علیرضا الهی؛ حسین پورسلطانی زرندی

دوره 1، شماره 1 ، فروردین 1391، ، صفحه 87-98

چکیده
  چکیدههدف: بازاریابی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین وظایف سازمان‌های ورزشی است. در این میان رضایت‌مندی مشتری نقطه آغاز برقراری یک رابطه طولانی‌مدت بین سازمان و مشتریانشان است. از این‌رو، در این پژوهش به پیش‌بینی تمایل برای حضور مجدد مشتریان باشگاه‌های پرورش اندام با سنجش مولفه‌های رضایت‌مندی پرداخته شده است.روش‌شناسی: با استفاده ...  بیشتر