فاطمه کریمی؛ پریوش نوربخش
دوره 5، شماره 2 ، آذر 1395، ، صفحه 231-245
چکیده
هدف: هدف از این تحقیق بررسی رابطه انتظارات، کیفیت خدمات و رضایتمندی با انگیزش شرکت بانوان در باشگاههای بدنسازی بود.روششناسی: روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی است. نمونه آماری این تحقیق را 200 نفر از بانوان شرکتکننده در باشگاههای بدنسازی تشکیل داد که به روش تصادفی مرحلهای انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری را پرسشنامههای ...
بیشتر
هدف: هدف از این تحقیق بررسی رابطه انتظارات، کیفیت خدمات و رضایتمندی با انگیزش شرکت بانوان در باشگاههای بدنسازی بود.روششناسی: روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی است. نمونه آماری این تحقیق را 200 نفر از بانوان شرکتکننده در باشگاههای بدنسازی تشکیل داد که به روش تصادفی مرحلهای انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری را پرسشنامههای انتظارات هایر و همکاران (2006)، رضایتمندی هایر و همکاران (2006)، انگیزه شرکت در فعالیتهای ورزشی گیل و همکاران (1983) و کیفیت خدمات کو و پاستور (2004) تشکیل داد.یافتهها: نتایج تحقیق نشان داد که بین انگیزش شرکت، انتظارات، رضایتمندی، کیفیت خدمات رابطه معناداری وجود دارد. بین انتظارات، کیفیت خدمات و رضایتمندی با انگیزش شرکت بانوان رابطه چندگانه وجود داشت. بهترین متغیر پیشبین انگیزش شرکت در فعالیتهای ورزشی، انتظارات بود. در مورد ابعاد کیفیت خدمات، کیفیت تعامل و بازده و در مورد ابعاد رضایتمندی، همدلی و قابل لمس بودن بهترین پیشبینی کننده بودند.نتیجهگیری: جهت حضور مستمر بانوان در باشگاههای بدنسازی، انتظارات از کیفیت خدمات نقش اساسی دارد. لذا، مسئولان ذیربط و مدیران باشگاهها سیاستهای لازم را جهت ارتقای هر چه بیشتر سطح کیفیت خدمات، افزایش انگیزه و جلب رضایت بانوان اتخاذ نمایند.
علی محمد صفانیا؛ نوشین بنار؛ میترا پورسهراب
دوره 3، شماره 2 ، آذر 1393، ، صفحه 151-165
چکیده
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان رضایتمندی از عملکرد کمیتههای آمادگی جسمانی استان گیلان انجامشده است. روششناسی: روش پژوهش از نوع توصیفی، پیمایشی است. جامعۀ آماری شامل رئیس اداره ورزش و جوانان، کلیۀ کارکنان کمیتهها، مربیان، داوران و ورزشکاران فعال (درمجموع175 نفر) از پانزده شهرستان استان گیلان بودند. پرسشنامه بین همه آنها ...
بیشتر
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان رضایتمندی از عملکرد کمیتههای آمادگی جسمانی استان گیلان انجامشده است. روششناسی: روش پژوهش از نوع توصیفی، پیمایشی است. جامعۀ آماری شامل رئیس اداره ورزش و جوانان، کلیۀ کارکنان کمیتهها، مربیان، داوران و ورزشکاران فعال (درمجموع175 نفر) از پانزده شهرستان استان گیلان بودند. پرسشنامه بین همه آنها توزیع شد و در نهایت 157 پرسشنامه کامل جمعآوری و تجزیه و تحلیل شد. ابزار اندازهگیری در این پژوهش، پرسشنامههای محقق ساخته بود. روایی صوری و محتوایی پرسشنامهها توسط سه نفر از صاحبنظران و مدرسان مدیریت ورزشی و سه نفر از مربیان با سابقه تأیید شد و پایایی آن از طریق «آزمون آلفای کرونباخ» 96/0=r برآورد شد. برای تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و از آزمونهای کالموگروف- اسمیرنوف، t یک نمونهای، ANOVA، تعقیبی LSD، کروسکال والیس، اسپیرمن و آزمون یومان ویتنی در سطح معنیداری 05/0 p≤و نرمافزار SPSS نسخۀ 16استفاده شد. یافتهها: در تجزیه و تحلیل ابعاد رضایتمندی از عملکرد کمیتههای آمادگی جسمانی، 9 عامل شناسایی شد و سه عامل مدیریتی- برنامهریزی، منابع انسانی و عامل علمی-پژوهشی از دیدگاه کلیۀ آزمودنیها به عنوان مهمترین عوامل به ترتیب اولویتبندی شد. در بررسی عامل منابعمالی، متغیر میزان جذب منابع تخصیصی از اداره تربیتبدنی شهرستان (نقدی و غیرنقدی)، درآمد حاصل از اجاره اماکن ورزشی در اختیار کمیته، اولین و دومین اولویت بوده و بیشترین تأثیر را در رضایت پاسخدهندگان داشته است. نتیجهگیری: پیشنهاد میشود، مسئولان و برنامهریزان کمیتههای استانی استراتژیهای لازم برای استفاده از عوامل مدیریتی - برنامهریزی، عامل منابع انسانی، عامل علمی- پژوهشی بهکارگیرند و با در نظر داشتن اهمیت منابع مالی دولتی در جذب و تربیت نیروهای انسانی متخصص، فراهم نمودن امکانات و تجهیزات، زیرساختهای عمرانی، برنامهریزی سالانه، بالا بردن کیفیت خدمات، تحولات مثبت در کمیتهها ایجاد کنند. واژههای کلیدی: کمیته آمادگی جسمانی و ایروبیک، ارزیابی عملکرد، رضایتمندی، مدیریت برنامهریزی، مدیریت منابع انسانی.
عبدالمجید دوراندیش؛ علیرضا الهی؛ حسین پورسلطانی زرندی
دوره 1، شماره 1 ، فروردین 1391، ، صفحه 87-98
چکیده
چکیدههدف: بازاریابی از مهمترین و پیچیدهترین وظایف سازمانهای ورزشی است. در این میان رضایتمندی مشتری نقطه آغاز برقراری یک رابطه طولانیمدت بین سازمان و مشتریانشان است. از اینرو، در این پژوهش به پیشبینی تمایل برای حضور مجدد مشتریان باشگاههای پرورش اندام با سنجش مولفههای رضایتمندی پرداخته شده است.روششناسی: با استفاده ...
بیشتر
چکیدههدف: بازاریابی از مهمترین و پیچیدهترین وظایف سازمانهای ورزشی است. در این میان رضایتمندی مشتری نقطه آغاز برقراری یک رابطه طولانیمدت بین سازمان و مشتریانشان است. از اینرو، در این پژوهش به پیشبینی تمایل برای حضور مجدد مشتریان باشگاههای پرورش اندام با سنجش مولفههای رضایتمندی پرداخته شده است.روششناسی: با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی خوشهای چندمرحلهای، تعداد 350 پرسشنامه را مشتریان باشگاههای پرورش اندام استان فارس تکمیل کردند که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. برای جمعآوری دادههای پژوهش از دو پرسشنامه رضایتمندی لیو (2008)، و تمایل به حضور مجدد لیم (2006) استفاده شد.یافتهها: نتایج تحقیق نشان داد، رابطه مثبت و معنیداری بین تمامی مولفههای رضایتمندی مشتریان و تمایل حضور مجدد مشتریان وجود دارد. همچنین تمامی مولفههای رضایتمندی مشتری پیشبینهای معنیداری برای تمایل حضور مجدد مشتریان بودند.نتیجهگیری: بنابراین، مدیران باشگاههای ورزشی باید توجه بیشتری به راحتی مشتریان باشگاههای ورزشی داشته باشند تا بدین وسیله موجب افزایش تعداد مراجعه مشتریان شوند.واژههای کلیدی: بازاریابی خدمات، رضایتمندی، تمایل حضور مشتری، باشگاههای ورزشی.