تدوین راهبردهای توسعه گردشگری ورزشی استان اردبیل براساس مدل SWOT و QSPM

محسن احمدی؛ میثم نوری خان یوردی؛ جواد مصطفایی؛ رسول شهبازی

دوره 11، شماره 2 ، مرداد 1401، ، صفحه 115-142

https://doi.org/10.22124/jsmd.2022.6233

چکیده
  مقدمه: هدف تحقیق حاضر تدوین راهبردهای توسعه گردشگری ورزشی استان اردبیل با اساس  مدل SWOT  و QSPM  بود.روش شناسی: این پژوهش از نوع زمینه‌یابی بود که به شکل میدانی و به روش توصیفی- تحلیلی انجام گرفت. روش پژوهش از نوع آمیخته(کیفی-کمی) بود. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه مدیران و کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان (80 نفر) و اداره گردشگری ...  بیشتر

راهبردهای توسعه گردشگری ورزشی تفریحی در ایران

محمدرضا معین فرد؛ پروین شوشی نسب؛ انوشیروان کاظم‌نژاد

دوره 3، شماره 2 ، آذر 1393، ، صفحه 1-17

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر ارائۀ راهبردهای توسعۀ صنعت گردشگری ورزشی تفریحی در ایران است. روش‌شناسی: روش انجام پژوهش حاضر از نوع مطالعات توصیفی- تحلیلی بود. جامعۀ آماری متشکل از دویست نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در دو حوزه گردشگری و ورزش و همچنین مدیران عالی فدراسیون‌ها، وزارتخانه ورزش و جوانان و کمیتۀ ملی المپیک و مدیران عالی سازمان ...  بیشتر

بررسی آثار اقتصادی ورود تیم تراکتورسازی تبریز به لیگ برتر فوتبال بر صنعت گردشگری استان آذربایجان شرقی

فریبا عسکریان؛ داود صالح‌نیا

دوره 1، شماره 1 ، فروردین 1391، ، صفحه 41-54

چکیده
  چکیدههدف: رویدادهای ورزشی، منبعی از سود، درآمد و آثار اقتصادی برای هر منطقه محسوب می‌شوند. هدف تحقیق حاضر، تعیین آثار اقتصادی ورود تیم تراکتورسازی تبریز به لیگ برتر فوتبال بر صنعت گردشگری استان آذربایجان شرقی بود.روش‌شناسی: این تحقیق از نوع توصیفیتحلیلی است و به شکل پیمایشی، با استفاده از پرسشنامه محقق‌ساخته بر اساس مدل اقتصادی ...  بیشتر