تدوین چارچوب مفهومی توسعه دوچرخه‌سواری ایران

احمد نصرآبادی؛ شهرام شفیعی

دوره 13، شماره 1 ، اردیبهشت 1403، ، صفحه 134-155

https://doi.org/10.22124/jsmd.2024.26202.2862

چکیده
  هدف پژوهش تدوین چارچوب مفهومی برای توسعه دوچرخه‌سواری ایران بود. روش تحقیق از نوع کیفی (اکتشافی نظام‌مند) بود. جامعه آماری شامل صاحب‌نظران علمی و اجرایی مرتبط با موضوع پژوهش بود. نمونه آماری به تعداد قابل کفایت براساس اشباع نظری برآورد و به صورت هدفمند نمونه‌گیری شد (13 نفر). ابزار پژوهش شامل مطالعه کتابخانه‌ای نظام‌مند و مصاحبه ...  بیشتر

طراحی الگوی مفهومی مدیریت توسعه ورزش‌های پایه : مطالعه موردی ژیمناستیک

آذر خسروی؛ رحیم رمضانی نژاد؛ فریبا محمدیان

دوره 12، شماره 1 ، اردیبهشت 1402، ، صفحه 177-202

https://doi.org/10.22124/jsmd.2020.17091.2361

چکیده
  هدف: هدف از این پژوهش ارائه الگوی مفهومی مدیریت توسعه ورزش‌های پایه برای رشته ژیمناستیک بود.روش‌شناسی: روش تحقیق از نوع تحقیقات کیفی با رویکرد اکتشافی سیستماتیک انتخاب شد. جامعه آماری شامل دو بخش جامعه انسانی (مدیران، مربیان و کارشناسان) و جامعه اطلاعاتی (کتاب‌ها، مقالات، اسنادو رسانه‌ های اجتماعی) مربوط به ژیمناستیک بود. نمونه ...  بیشتر

ارائه چارچوبی برای تحلیل سیستم توسعه ی بسکتبال در ایران

شاهرخ بهمئی؛ رحیم رمضانی نژاد؛ حمیدرضا گوهررستمی؛ حسین ملتفت

دوره 11، شماره 4 ، بهمن 1401، ، صفحه 124-141

https://doi.org/10.22124/jsmd.2022.6296

چکیده
  هدف:  هدف از این پژوهش ارائه چارچوبی مفهومی برای تحلیل سیستم توسعه بسکتبال در ایران بود.روش‌شناسی: روش تحقیق از نوع تحقیقات کیفی با رویکرد اکتشافی سیستماتیک انتخاب شد. جامعه آماری شامل دو بخش جامعه انسانی (مدیران، مربیان و ...) و جامعه اطلاعاتی (کتاب ­ها، مقالات، اسناد، رسانه­، و ...) مربوط به بسکتبال بود. نمونه به تعداد قابل کفایت ...  بیشتر

تدوین الگوی مفهومی توسعۀ ورزش کارگری کشور

رحیم رمضانی نژاد؛ حجت پهلوان؛ مهدی نادری نسب

دوره 11، شماره 2 ، مرداد 1401، ، صفحه 214-231

https://doi.org/10.22124/jsmd.2023.6708

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر ارائه الگویی برای تحلیل و مدیریت توسعه ورزش کارگری در ایران بود.روش‌شناسی: روش تحقیق از نوع تحقیقات کیفی با رویکرد اکتشافی و سیستماتیک انتخاب شد. جامعه آماری شامل دو بخش منابع انسانی (مدیران، اساتید، مربیان، و ...) و منابع اطلاعاتی (کتاب‌­ها، مقالات، اسناد، رسانه‌­ها، و ...) بود. نمونه‌گیری به تعداد قابل کفایت ...  بیشتر