مدل رسانه‏ های اجتماعی در توسعه ورزش همگانی

جلیل پورزرنگار؛ ابراهیم علیدوست قهفرخی؛ حسین رجبی نوش آبادی

دوره 12، شماره 2 ، تیر 1402، ، صفحه 77-98

https://doi.org/10.22124/jsmd.2022.21781.2669

چکیده
  هدف: با گسترش فناوری اطلاعات و ورود آن به زندگی مردم، نیازهای جدیدی از جمله توسعه ورزش در جامعه پدید آمده است؛ بنابراین هدف تحقیق، مدل رسانه‌های اجتماعی در توسعه ورزش همگانی است.روش‌شناسی: این تحقیق به روش کیفی با رویکرد داده‌بنیاد (اشتراوس و کوربین) انجام گرفت. اطلاعات از طریق مطالعات اسنادی و مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته با جامعه ...  بیشتر

تدوین مدل فضیلت سازمانی در سازمان‌ های ورزشی

علیرضا نظری؛ رضا اندام؛ حسن بحرالعلوم؛ حسین عیدی

دوره 11، شماره 4 ، بهمن 1401، ، صفحه 1-24

https://doi.org/10.22124/jsmd.2022.6661

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر طراحی مدل فضیلت سازمانی در سازمان‌­های ورزشی بود.روش ­شناسی: روش تحقیق پژوهش حاضر کیفی و با ماهیت اکتشافی بنیادی بود. از طریق روش نمونه­‌گیری گلوله برفی و بر اساس مصاحبه‌­های عمیق و نیمه‌ساختاریافته با 17 نفر از خبرگان دانشگاهی و افراد صاحب­ نظر، داده­‌های تحقیق جمع‌­آوری شد و بر اساس نظریه داده بنیاد ...  بیشتر

مدل مدیریت منابع انسانی در سازمان‌‌های ورزشی استان‌ های شمال غرب کشور

داود صالح نیا؛ میرحسن سیدعامری

دوره 10، شماره 3 ، مهر 1400، ، صفحه 213-238

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5033

چکیده
  هدف: بهبود برند منابع انسانی و تصویر سازمانی ناشی از آن، کارکنان متعهد را شکل خواهد داد و نهایتا بهبود عملکرد سازمان، سهم بازار و جایگاه رقابتی را منجر خواهد شد. برند و شهرت منابع انسانی از جمله عوامل اصلی شکل‌دهی به مزیت های رقابتی پایدار برای سازمان ها می‌باشد. پژوهشگر در این تحقیق سعی داشته به تدوین مدل مدیریت برند منابع انسانی ...  بیشتر

طراحی مدل شایستگی‌های مدیران بازاریاب ورزشی (با استفاده از نظریه داده بنیاد)

طهماسب شیروانی؛ محمد احسانی؛ هاشم کوزه چیان؛ مجتبی امیری

دوره 9، شماره 1 ، اردیبهشت 1399، ، صفحه 62-78

https://doi.org/10.22124/jsmd.2020.4286

چکیده
  هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر طراحی مدل شایستگی­های مدیران بازاریاب ورزشیبا استفاده از نظریه داده بنیاد بود.  روش‌شناسی: روش تحقیق حاضر کیفی بوده و با ماهیت اکتشافی- بنیادی انجام گرفت جامعه تحقیق شامل اساتید مدیریت ورزشی، مدیران عامل و بازاریابان باشگاه‌های فوتبال لیگ برتر ایران، اعضای کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال بودند. ...  بیشتر