آزاد آهنگران؛ علیرضا الهی؛ حسین اکبری یزدی
چکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر طراحی مدل مدیریت داوطلبان در فدراسیونهای ورزشی ایران بود روششناسی: از نظر هدف کاربردی، از منظر گرداوری داده ها کیفی و از نوع تحلیل مضمون است. مشارکت کنندگان این تحقیق شامل افراد صاحب نظر(اساتید دانشگاه)، داوطلبان ورزشی، مدیران عملیاتی حوزه داوطلبی ورزشی در ایران می باشند. مشارکت کنندگان در تحقیق، 15 نفر از خبرگان ...
بیشتر
هدف: هدف پژوهش حاضر طراحی مدل مدیریت داوطلبان در فدراسیونهای ورزشی ایران بود روششناسی: از نظر هدف کاربردی، از منظر گرداوری داده ها کیفی و از نوع تحلیل مضمون است. مشارکت کنندگان این تحقیق شامل افراد صاحب نظر(اساتید دانشگاه)، داوطلبان ورزشی، مدیران عملیاتی حوزه داوطلبی ورزشی در ایران می باشند. مشارکت کنندگان در تحقیق، 15 نفر از خبرگان و کارشناسان بودند. ابزار گردآوری اطلاعات مصاحبه نیمه ساختار یافته میباشد.یافتهها: پس از کدگذاری و تجزیه و تحلیل متون برآمده از پژوهش، 1500 مضمون پایه و 15 مضمون سازماندهنده از 140 مضمون فرعی و 15 مضمون اصلی از کدهای اولیه کشف شده و استنتاج شدند و روابط بین آنها طبق مراحل سه گانه مدل PEP و سه شاخگی، ابتدا عوامل ساختاری، زمینه ای و رفتاری اثرگذار در هر مرحله در قالب شبکه مضامین ارائه شده است. نتیجهگیری: میتوان اذعان داشت که اتکاء یکپارچه به طراحی مدل مدیریت داوطلبان در فدراسیون های ورزشی ایران بر اساس عوامل ساختاری، زمینهای و رفتاری اثرگذار در مرحله آمادگی، داوطلبی و ماندگاری در قالب شبکه مضامین به مدیران این عرصه کمک میکند تا شیوههای کارکردی مناسب با داوطلبان را شناخته و در مسیری شفاف و هدفمند گام بردارند.
محبوبه سورانی؛ سعید صادقی بروجردی؛ بهرام یوسفی؛ محمد سلطان حسینی
چکیده
هدف: هدف از پژوهش حاضر، شناسایی و تبین ابعاد جذابیتهای سازمانی گروهها و دانشکدههای علومورزشی دانشگاههای دولتی ایران از دیدگاه دانشجویان کارشناسی بود.روششناسی: روش پژوهش از نوع کیفی و به صورت تحلیل مضمون و جامعه آماری شامل دانشجویان مقطع کارشناسی در گروهها و دانشکدههای علومورزشی دانشگاههای دولتی میباشند. ...
بیشتر
هدف: هدف از پژوهش حاضر، شناسایی و تبین ابعاد جذابیتهای سازمانی گروهها و دانشکدههای علومورزشی دانشگاههای دولتی ایران از دیدگاه دانشجویان کارشناسی بود.روششناسی: روش پژوهش از نوع کیفی و به صورت تحلیل مضمون و جامعه آماری شامل دانشجویان مقطع کارشناسی در گروهها و دانشکدههای علومورزشی دانشگاههای دولتی میباشند. روش نمونهگیری بهصورت هدفمند بود و مصاحبه نیمهساختاریافته با 14 مشارکتکننده تا اشباع نظری صورت گرفت. تجزیه و تحلیل دادهها از تکنیک کدگذاری استفاده شد.یافتهها: نتایج نشان داد که جذابیتهای سازمانی گروهها و دانشکدههای علومورزشی شامل سه مضمون اصلی ساختاری، مفهومی، فناوری و نوآوری بود که 16 مضمون فرعی و 65 مفهوم را در بر میگیرند.نتیجهگیری: این پژوهش به مدیران و مسئولان دانشکدهها و دانشگاهها برای شناخت ادراکات دانشجویان کارشناسی به عنوان ذینفعان خارجی کمک میکند تا بتوانند شرایط بهتری را برای جذب آنها و ایجاد، ارتقاء و حفظ جذابیتهای سازمانی شناخته شده فراهم کنند.
رقیه آقایی؛ سعید صادقی بروجردی؛ اناهیتا ملک محمدی
چکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر شناسایی فرصتها و چالشهای بازاریابی رسانههای اجتماعی باشگاههای لیگ برتر فوتبال ایران بود.روششناسی: روش پژوهش حاضر کیفی بود و با استفاده از روش تحلیل مضمون انجام شد. دادهها از طریق مصاحبه نیمهساختاریافته بدست آمد. جامعه آماری شامل 14 نفر از اساتید حوزه بازاریابی ورزشی و مدیرانورزشی و کارشناسان رسانه ...
بیشتر
هدف: هدف پژوهش حاضر شناسایی فرصتها و چالشهای بازاریابی رسانههای اجتماعی باشگاههای لیگ برتر فوتبال ایران بود.روششناسی: روش پژوهش حاضر کیفی بود و با استفاده از روش تحلیل مضمون انجام شد. دادهها از طریق مصاحبه نیمهساختاریافته بدست آمد. جامعه آماری شامل 14 نفر از اساتید حوزه بازاریابی ورزشی و مدیرانورزشی و کارشناسان رسانه اجتماعی بودند. روش نمونهگیری به صورت هدفمند بود و مصاحبهها تا زمان رسیدن به اشباع نظری ادامه پیدا کرد. از روش تحلیل مضمون برای استخراج مضامین پایه، سازنده و فراگیر استفاده شد.یافتهها: تجزیه و تحلیل مصاحبهها نشان داد باشگاههای فوتبال ایران میتوانند از قابلیتهای بالقوه رسانههای اجتماعی به عنوان فرصتهای ارتباطی و بازاریابی با هواداران خود استفاده کنند. فرصتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی شامل ویژگیهای منحصربه فرد رسانههای اجتماعی، آگاهی و ترویج برند باشگاه، تجارت رسانه اجتماعی، تعامل با هواداران، حمایت و پشتیبانی آنلاین هواداران میباشند. علاوه بر فرصتهای موجود باشگاههای فوتبال با چالشهایی در رسانههای اجتماعی به عنوان ابزار بازاریابی مواجه هستند.نتیجهگیری: با توجه به نتایج، به مدیران باشگاههای فوتبال پیشنهاد میشود با استفاده از ویژگی تعاملی بودن رسانههای اجتماعی بسترهای افزایش فعالیت هواداران را فراهم کنند. با افزایش درگیرسازی هواداران در رسانههای اجتماعی دستیابی به درآمدهای تجاری و تبلیغاتی باشگاه تسهیل میشود.
علی صابری؛ قدرت الله باقری؛ حمید رضا یزدانی؛ ابراهیم علی دوست قهفرخی؛ محمد حسین قربانی
چکیده
هدف: هدف از این پژوهش طراحی مدل آمیخته بازاریابی اجتماعی جهت توسعه ورزش همگانی بود.روششناسی: روش پژوهش ترکیبی از روش کمی و کیفی بود که با توجه به شیوه کیفی جمع آوری داده ها در مرحله اول؛ و اعتبار سنجی آن در مرحله بعد از نوع آمیخته اکتشافی بود. جامعه آماری پژوهش، کلیه خبرگان سطح اجرایی و دانشگاهی بودند. روش نمونه گیری در بخش کیفی ...
بیشتر
هدف: هدف از این پژوهش طراحی مدل آمیخته بازاریابی اجتماعی جهت توسعه ورزش همگانی بود.روششناسی: روش پژوهش ترکیبی از روش کمی و کیفی بود که با توجه به شیوه کیفی جمع آوری داده ها در مرحله اول؛ و اعتبار سنجی آن در مرحله بعد از نوع آمیخته اکتشافی بود. جامعه آماری پژوهش، کلیه خبرگان سطح اجرایی و دانشگاهی بودند. روش نمونه گیری در بخش کیفی ابتدا به شکل هدفمند و قضاوتی بود و در ادامه به منظور جمع آوری اطلاعات از روش نمونه گیری گلوله برفی استفاده شد. در این پژوهش با مصاحبه از 13 نفر از نمونه های مورد نظر به اشباع نظری رسیده شد. ابزار گردآوری داده ها در مرحله اول مصاحبه بود و بعد از کدگذاری و شناسایی مضمونها و شاخصها، پرسش نامه تدوین و برای طراحی و اعتبار بخشی مدل استفاده گردید. تجزیه و تحلیل داده در قسمت کیفی با استفاده از تحلیل مضمون و در قسمت کمی با استفاده از نرم افزار های SPSSو LISREL انجام شد.یافتهها: نتایج حاصل از تحلیل مضمون نشان داد که آمیخته بازاریابی اجتماعی شامل 6 پی (محصول، مکان، قیمت، ترفیع، افراد و شواهد فیزیکی) بودند. نتایج حاصل از تحلیل عاملی تاییدی نیز برازش مناسب مدل پژوهش نشان داد. همچنین نتایج کمی حاصل از پژوهش نشان داد که عوامل شناسایی شده از دیدگاه کارشناسان برای توسعه ورزش همگانی دارای وضعیت مطلوبی نیستند.نتیجهگیری: با توجه به نتایج پژوهش، داشتن نگاه بازاریابی و مشتری مداری به منظور توسعه ورزش همگانی، لازم و ضرروی است. یکی از عوامل موثر در این امر توجه به عناصر آمیخته بازاریابی است که مسئولان و متصدیان امر توسعه ورزش همگانی و ارتقاء سلامت در کشور جهت افزایش مشارکت مردم در ورزش و فعالیت بدنی می توانند از آن استفاده کنند.