تعامل ورزش‌های الکترونیک و بازاریابی ورزشی: مفاهیم نظری و کاربردهای پژوهشی

زهرا عسگری گندمانی؛ علیرضا الهی؛ حسین اکبری یزدی؛ علی مطیع نصرآبادی

دوره 12، شماره 3 ، مهر 1402، ، صفحه 85-110

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.18939.2518

چکیده
  هدف: هدف این مقاله بررسی مفاهیم نظری و کاربردهای ورزش‌های الکترونیک در بازاریابی ورزشی است.روش‌شناسی: روش انجام پژوهش حاضر، مروری بر مطالعات انجام شده در حوزه ورزش‌های الکترونیک به منظور ارائه پیوستار کامل در مورد این حوزه تازه وارد به دنیای ورزش است.یافته‌ها: با ورود اینترنت به دنیای امروزی، ورزش‌های الکترونیک یکی پس از دیگری ...  بیشتر

مدل‌یابی رابطه باورپذیری تبلیغ محصولات غیرورزشی توسط صحه‌گذاران ورزشی با اعتماد به محصول، خرید مجدد و وفاداری مشتریان

جواد ادبی فیروزجاه؛ حسین علی محمدی؛ عاطفه عادلی؛ هادی باقری

دوره 10، شماره 1 ، اردیبهشت 1400، ، صفحه 162-174

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5061

چکیده
  هدف: هدف از این پژوهش خرید مجدد و وفاداری مشتریان بر اساس نقش صحه گذاران ورزشی بود. این مطالعه از نوع علت و معلولی است و یک پژوهش‌ کاربردی به شمار می‌آید که به‌صورت پیمایشی انجام شد.روش‌شناسی: نمونه آماری پژوهش شامل 400 نفر از مشتریان محصولات غیرورزشی در مراکز خرید و فروشگاه‌های شهر اصفهان بود که به‌صورت دردسترس انتخاب شدند. ابزار ...  بیشتر

تأثیر خصوصی‌سازی و تبلیغات بر درآمدزایی باشگاه‌های ورزشی استان اردبیل

زیبا مقدسی؛ مجبوب شیخعلی زاده؛ رسول فرجی

دوره 9، شماره 1 ، اردیبهشت 1399، ، صفحه 188-204

https://doi.org/10.22124/jsmd.2020.4150

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر خصوصی‌سازی و تبلیغات بر درآمدزایی باشگاه‌های ورزشی استان اردبیل ‌می‌باشد.روش‌شناسی: تحقیق حاضر از نوع توصیفی-همبستگی بر پایه مدل‌سازی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را 90 نفر ار کارشناسان، مدیران و سرپرستان باشگاه­های ورزشی تشکیل ‌می‌دادند که در نهایت، 72 نفر به‌صورت تصادفی به پرسشنامه‌های ...  بیشتر

ارزیابی عوامل مؤثر بر پذیرش ورزشکاران صحه‌گذار محصولات از دیدگاه مشتریان

مهدی بشیری؛ رسول فرجی؛ فریده اعلاباف یوسفی

دوره 7، شماره 4 ، بهمن 1397، ، صفحه 90-104

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3254

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر، ارزیابی عوامل مؤثر بر پذیرش ورزشکاران مشهور در تبلیغات از دیدگاه مشتریان می‌باشد.روش‌شناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی و از نظر روش از نوع تحقیقات توصیفی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مشتریان فروشگاه‌های ورزشی شهر تبریز بودند که 350 پرسشنامه به صورت در دسترس بین پاسخ‏دهندگان توزیع شد که ...  بیشتر

تحلیل فرآیند صحه‌گذاری ورزشکاران ایرانی با استفاده از تئوری داده‌بنیاد

هادی باقری؛ هاشم کوزه‌چیان؛ مجتبی امیری؛ محمد احسانی

دوره 5، شماره 2 ، آذر 1395، ، صفحه 91-107

چکیده
  هدف: این پژوهش با هدف تحلیل وضعیت صحه گذاری ورزشکاران ایرانی انجام شده است.روش شناسی: پژوهش حاضر با به کارگیری تئوری داده‌بنیاد و از طریق مصاحبه با 29 نفر از ورزشکارن و مربیان مشهور، قانونگذاران و صاحب‌نظران انجام شد که به صورت قضاوتی انتخاب شدند. داده‌های حاصل با نرم‌افزار Atlas.Ti طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی تحلیل شد.یافته­ها: ...  بیشتر