انگیزه‌های حضور تماشاگران ایرانی در لیگ جهانی والیبال و رابطه آن با سابقه، میزان و حضور مجدد

علیرضا الهی؛ فرهاد فتحی

دوره 8، شماره 4 ، دی 1398، ، صفحه 59-67

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3881

چکیده
  هدف:تماشاگران مانند ورزشکاران از مشتریان اصلی ورزش هستند که انگیزه حضور آنها در رقابت­های ورزشی بسیار مهم است. از این رو، تعیین انگیزه­های حضور تماشاگران ایرانی در لیگ جهانی والیبال و رابطه آن با سابقه، میزان و حضور مجدد هدف پژوهش حاضر قرار گرفت.روش­شناسی: پژوهش از نوع توصیفی پیمایشی بود. جامعه آماری آن کلیه تماشاگران تیم ملی ...  بیشتر

کدامیک از انواع وفاداری نگرشی یا رفتاری پیش‌بین مناسب‌تری برای رفتار خرید تماشاگران تیم تراکتورسازی است؟

موسی علیزاده؛ مهرداد محرم‌زاده؛ علیرضا الهی

دوره 6، شماره 2 ، آبان 1396، ، صفحه 71-85

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.2718

چکیده
  هدف: امروزه یکی از عمومی­ترین راهبردهایی که توسط سازمان­ها توسعه یافته است اجرای برنامه­های وفاداری برای حفظ مشتریان می­باشد.  از این رو پژوهش حاضر به این سؤال پاسخ داده است که کدام یک از انواع وفاداری نگرشی یا رفتاری قابلیت پیش­بینی بالاتری برای رفتار خرید تماشاگران است؟روش­شناسی: به دلیل عدم دسترسی به پایگاه­های ...  بیشتر

مدل ساختاری تأثیر نوستالژی بر تمایل به خرید هواداران فوتبال

فرهاد فتحی؛ علیرضا الهی؛ مرجان صفاری

دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، ، صفحه 185-200

چکیده
  هدف: هدف از این پژوهش شناسایی و آزمون مدل تأثیر نوستالژی بر تمایل به خرید هواداران فوتبال است. روش‌شناسی: روش تحقیق از نوع همبستگی است. با توجه به تعداد قابل کفایت برای فرضیه‌آزمایی و مدل‌سازی (بیش از 150 نفر) تعداد 350 نفر (دانشجویان دانشگاه خوارزمی) از هواداران علی کریمی (شخصیت نوستالژی) به صورت هدفمند و در دسترس انتخاب شدند. ابزار پژوهش ...  بیشتر