موسی علیزاده؛ مهرداد محرمزاده؛ علیرضا الهی
چکیده
هدف: امروزه یکی از عمومیترین راهبردهایی که توسط سازمانها توسعه یافته است اجرای برنامههای وفاداری برای حفظ مشتریان میباشد. از این رو پژوهش حاضر به این سؤال پاسخ داده است که کدام یک از انواع وفاداری نگرشی یا رفتاری قابلیت پیشبینی بالاتری برای رفتار خرید تماشاگران است؟روششناسی: به دلیل عدم دسترسی به پایگاههای ...
بیشتر
هدف: امروزه یکی از عمومیترین راهبردهایی که توسط سازمانها توسعه یافته است اجرای برنامههای وفاداری برای حفظ مشتریان میباشد. از این رو پژوهش حاضر به این سؤال پاسخ داده است که کدام یک از انواع وفاداری نگرشی یا رفتاری قابلیت پیشبینی بالاتری برای رفتار خرید تماشاگران است؟روششناسی: به دلیل عدم دسترسی به پایگاههای مربوط به کلیه تماشاگران باشگاه تراکتورسازی، تماشاگرانی که برای تماشای مسابقهی این تیم در استادیوم یادگار امام تبریز حضور یافتند، به عنوان نمونه در دسترس در نظر گرفته شدند. روش تحقیق برای انجام این پژوهش، به لحاظ هدف کاربردی و بر اساس نحوه گردآوری دادهها به روش همبستگی بود که در آن با استفاده از روشهای تعیین همبستگی و نیز پیشبینی (رگرسیون) هدف مذکور محقق شد. ابزار جمعآوری دادهها در این پژوهش دو پرسشنامه وفاداری(ماهونی،2000) و رفتار خرید(کیم،2008) بود. جهت تحلیل دادههای آماری از دو روش آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد.یافته ها: نتایج تحقیق نشان داد، رابطه مثبت و معنیداری بین وفاداری نگرشی و رفتاری با رفتار خرید تماشاگران وجود دارد (01/0>p و 43/0=r و 16/0=r). همچنین مؤلفهی وفاداری نگرشی دارای قابلیت پیشبینی بیشتری (18 درصد) نسبت به وفاداری رفتاری (2 درصد) برای رفتار خرید تماشاگران است.نتیجه گیری: از آنجا که مقدار وفاداری نگرشی بیشتر از وفاداری رفتاری بدست آمد مدیران باشگاه باید شرایط حضور راحتتر تماشاگران در ورزشگاه و دسترسی آسان آنها به اطلاعات و وقایع حول باشگاه را فراهم نمایند تا این وفاداری بالقوه یا همان وفاداری نگرشی تماشاگران منجر به وفاداری در عمل شود و در نتیجهی آن باعث رفتار خرید با همه مؤلفههایش شوند تا سودی نصیب سازمان شود و نیاز مشتریان تأمین شود.
هاشم کوزهچیان؛ بهمن عسگری؛ علی ضیائی؛ موسی علیزاده؛ ناهید پیرجمادی
دوره 4، شماره 1 ، خرداد 1394، ، صفحه 1-17
چکیده
هدف: هدف از این مطالعه شناسایی و رتبهبندی عوامل نوسان عملکرد کشتی ایران در بازیهای المپیک است. روششناسی: با استفاده از نمونهگیری هدفمند و در دسترس 110 نفر از جمله مدیران فدراسیون کشتی و هیأتهای استانی (25 نفر)، دانشگاهیان صاحبنظر (15 نفر)، مربیان درجهیک کشور (30 نفر) و کشتی گیران نخبه در سطح ملی (40 نفر) به عنوان نمونه انتخاب شدند. ...
بیشتر
هدف: هدف از این مطالعه شناسایی و رتبهبندی عوامل نوسان عملکرد کشتی ایران در بازیهای المپیک است. روششناسی: با استفاده از نمونهگیری هدفمند و در دسترس 110 نفر از جمله مدیران فدراسیون کشتی و هیأتهای استانی (25 نفر)، دانشگاهیان صاحبنظر (15 نفر)، مربیان درجهیک کشور (30 نفر) و کشتی گیران نخبه در سطح ملی (40 نفر) به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش یک پرسشنامه محقق ساخته با 42 گویه و شش مؤلفه بود که روایی محتوایی و سازه آن مورد تأیید قرار گرفت. همچنین، پایایی آن با آلفای کرونباخ 92/0 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل یافتهها از روشهای آماری توصیفی و آمار استنباطی (آزمون فریدمن و تحلیل عاملی اکتشافی) استفاده شد. همۀ محاسبات با نرمافزار SPSS18 در سطح معنیداری 05/0P≤ انجام گرفته است. یافتهها: یافتهها نشان داد که حیطه مدیریت و برنامهریزی به عنوان مهمترین حیطه در نوسان نتایج کشتی ایران در بازیهای المپیک نقش دارد و مؤلفههای مسائل علمی و آموزشی، روابط عمومی و رسانه، کشف و پرورش استعداد، شایستگی مدیریت و رویدادهای ورزشی در اولویتهای بعدی قرار دارند. نتیجهگیری: در نهایت پیشنهاد میشود که مسئولان با در نظر گرفتن این عوامل و درجه اهمیت هر یک از آنها، تلاش خود را برای برطرف کردن این موانع به کار گیرند تا شاهد توسعه پایدار و عدم نوسان کشتی ایران در عرصههای بینالمللی از جمله المپیک باشیم.