شناسایی سازمان‌ها و نهاد‌های دخیل در توسعه‏‌ی فرهنگ و آداب حضور در استادیوم‌های فوتبال ایران با هدف ارتقای امنیت آن‏‌ها

سپیده شبانی؛ مهرعلی همتی نژاد؛ شهرام شفیعی؛ رسول فرجی؛ بهبود یاریقلی

دوره 11، شماره 4 ، بهمن 1401، ، صفحه 40-67

https://doi.org/10.22124/jsmd.2023.6655

چکیده
  هدف: به منظور بهبود جو استادیوم‌­های فوتبال و افزایش لذت تماشای بازی برای تماشاگران، لازم است طیف وسیعی از سازمان­‌ها در جهت ارتقای آداب حضور در استادیوم‌ها با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند. از‌این‌رو، پژوهش حاضر با هدف شناسایی سازمان­‌ها و نهادهای نقش‌­آفرین در توسعه‌­ی فرهنگ و آداب حضور در استادیوم‌های فوتبال ...  بیشتر

تدوین الگوی مدیریت امنیت گردشگری ورزشی ایران با رویکرد نظریه داده بنیاد

عباس سبحانی؛ رضا اندام؛ حسن بحرالعلوم؛ رسول فرجی

دوره 10، شماره 1 ، اردیبهشت 1400، ، صفحه 2-13

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.12495.1955

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر، شناسایی و تدوین الگوی مدیریت امنیت گردشگری ورزشی در کشور بود.روش شناسی: روش پژوهش، کیفی و مبتنی بر نظریه داده بنیاد با رویکرد سیستماتیک است. جامعه آماری این پژوهش شامل صاحب‌نظران، اساتید و پژوهشگران، برگزارکنندگان ، تأمین‌کنندگان امنیت ، ورزشکاران و تماشاگران رویدادهای ورزشی بود که نمونه‌گیری با استفاده از ...  بیشتر

تأثیر خصوصی‌سازی و تبلیغات بر درآمدزایی باشگاه‌های ورزشی استان اردبیل

زیبا مقدسی؛ مجبوب شیخعلی زاده؛ رسول فرجی

دوره 9، شماره 1 ، اردیبهشت 1399، ، صفحه 188-204

https://doi.org/10.22124/jsmd.2020.4150

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر خصوصی‌سازی و تبلیغات بر درآمدزایی باشگاه‌های ورزشی استان اردبیل ‌می‌باشد.روش‌شناسی: تحقیق حاضر از نوع توصیفی-همبستگی بر پایه مدل‌سازی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را 90 نفر ار کارشناسان، مدیران و سرپرستان باشگاه­های ورزشی تشکیل ‌می‌دادند که در نهایت، 72 نفر به‌صورت تصادفی به پرسشنامه‌های ...  بیشتر

ارزیابی عوامل مؤثر بر پذیرش ورزشکاران صحه‌گذار محصولات از دیدگاه مشتریان

مهدی بشیری؛ رسول فرجی؛ فریده اعلاباف یوسفی

دوره 7، شماره 4 ، بهمن 1397، ، صفحه 90-104

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3254

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر، ارزیابی عوامل مؤثر بر پذیرش ورزشکاران مشهور در تبلیغات از دیدگاه مشتریان می‌باشد.روش‌شناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی و از نظر روش از نوع تحقیقات توصیفی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مشتریان فروشگاه‌های ورزشی شهر تبریز بودند که 350 پرسشنامه به صورت در دسترس بین پاسخ‏دهندگان توزیع شد که ...  بیشتر

شناسایی و تحلیل موانع توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات با استفاده از روش ANP: مطالعه موردی اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی

میثم نوری خان یوردی؛ مهدی بشیری؛ رسول فرجی

دوره 6، شماره 3 ، اسفند 1396، ، صفحه 1-18

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.2729

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر شناسایی و تحلیل موانع توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی بود.روش‌شناسی: این ﭘﮋوﻫﺶ به روش ﺗﻮﺻﻴﻔﻲ- ﭘﻴﻤﺎﻳﺸﻲ انجام شد. 66 کارمند اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی، به‌ منظور شناسایی موانع توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان، پرسشنامه محقق ساخته ...  بیشتر

نقش مدیریت و برنامه‌ریزی مسابقات فوتبال در امنیت ورزشگاه‌ها

مهر علی همتی نژاد؛ محمدحسن قلی زاده؛ تریسی تیلور؛ رسول فرجی

دوره 4، شماره 2 ، آذر 1394، ، صفحه 1-14

چکیده
  هدف: در این پژوهش، نقش مدیریت و برنامه‌ریزی مسابقات فوتبال در امنیت ورزشگاه‌های فوتبال ایران بررسی‌شده است. روش‌شناسی: عوامل اصلی مؤثر بر امنیت ورزشگاه‌ها در طی دوازده مصاحبه نیمه ساختاریافته با یازده کارشناس و متخصص شناسایی ، و پرسشنامه‌ای 28 گویه‌ای در زمینه تأثیر مدیریت و برنامه‌ریزی مسابقات بر امنیت ورزشگاه طراحی شد که 144 ...  بیشتر

بررسی کیفیت خدمات اماکن ورزشی دانشگاه‌ها مبتنی بر مدل سِروکوال (مطالعۀ موردی: دانشگاه گیلان)

محمد رحیم رمضانیان؛ رسول فرجی؛ فرهاد خوشنویس؛ کاظم دانش ثانی

دوره 2، شماره 1 ، فروردین 1392، ، صفحه 65-83

چکیده
  چکیدههدف: هدف پژوهش حاضر مطالعۀ کیفیت خدمات اماکن ورزشی دانشگاه گیلان با استفاده از مدل سِروکوال است.روش‌شناسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی و جامعۀ آماری آن تمامی دانشجویان دانشگاه گیلان بوده‌اند که 285 دانشجو (150 پسر و 135 دختر) به صورت تصادفی برای شرکت در این پژوهش انتخاب شدند و به پرسشنامۀ سِروکوال (پاراسورامان و همکاران، 1985) پاسخ دادند. ...  بیشتر