سیدغلامرضا رضوی؛ محمد نیک روان؛ سید عماد حسینی
چکیده
هدف: پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی شایستگی مدیران وزارت ورزش و جوانان ایران انجام گرفته است.روششناسی: پژوهش حاضر از نظر جمع آوری داده ها کیفی است که با استفاده از رهیافت داده بنیاد طبقه بندی و تجزیه تحلیل شده است. ابزار گردآوری داده ها مصاحبه عمیق نیمه ساختار یافته بود. بر اساس معیار اشباع نظری از 15 نفر به روش نمونه گیری هدفمند با تکنیک ...
بیشتر
هدف: پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی شایستگی مدیران وزارت ورزش و جوانان ایران انجام گرفته است.روششناسی: پژوهش حاضر از نظر جمع آوری داده ها کیفی است که با استفاده از رهیافت داده بنیاد طبقه بندی و تجزیه تحلیل شده است. ابزار گردآوری داده ها مصاحبه عمیق نیمه ساختار یافته بود. بر اساس معیار اشباع نظری از 15 نفر به روش نمونه گیری هدفمند با تکنیک گلوله برفی استفاده شده است. داده های جمع آوری شده با استفاده از کدگذاری باز، محوری و انتخابی، تجزیه و تحلیل شدند و الگوی نهایی استخراج گردیدیافتهها: در نتیجه، 172 مفهوم اولیه و 13 مفهوم اصلی به دست آمد، که در قالب مدل پارادایمی شامل مقولة محوری و شرایط علی (ساختارسازمانی، مدیریت و رهبری و ویژگی های کارکنان)، بستر یا زمینه (جهت گیری و چشم انداز سازمانی و منابع تجهیزات)، عوامل مداخله گر (روزآمدی، غیرخطی بودن سازمان و مدیریت دانش)، راهبردها (توسعه سازمانی و فرایندمحوری) و پیامدها (کارآفرینی، پویایی سازمانی و حفظ ونگهداری منابع انسانی) ارائه شد.نتیجهگیری: مدیران و خبرگان ورزشی برای انتخاب مدیران ورزشی چارچوبه های شایستگی را جهت بکارگماری، آموزش، انتخاب و انتصاب استفاده نمایند.
سیده عاصفه حسینی؛ سید محمد حسین رضوی؛ سعید امیرنژاد؛ سید عماد حسینی
چکیده
هدف: هدف از انجام این پژوهش، طراحی مدل برابری جنسیتی در ورزش ایران (با تاکید بر ورزش قهرمانی و حرفه ای) بود.روششناسی: روش تحقیق حاضر از نوع کیفی با رویکرد گراندد تئوری (نظریه داده بنیاد) بود.گردآوری دادهها از طریق بررسی مبانی نظری و پیشینه های تحقیق و مصاحبه نیمه ساختاریافته با 11 خبره آگاه به موضوع انجام گرفت. جامعه آماری شامل اعضای ...
بیشتر
هدف: هدف از انجام این پژوهش، طراحی مدل برابری جنسیتی در ورزش ایران (با تاکید بر ورزش قهرمانی و حرفه ای) بود.روششناسی: روش تحقیق حاضر از نوع کیفی با رویکرد گراندد تئوری (نظریه داده بنیاد) بود.گردآوری دادهها از طریق بررسی مبانی نظری و پیشینه های تحقیق و مصاحبه نیمه ساختاریافته با 11 خبره آگاه به موضوع انجام گرفت. جامعه آماری شامل اعضای هیات علمی علوم ورزشی و جامعه شناسی، ورزشکاران و مربیان زن فعال در سطوح قهرمانی و حرفهای، مدیران وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، فدراسیونهای ورزشی و هیات های ورزشی استانی و شهرستانی بود. نمونهگیری به صورت نظری انجام و پس از 11 مصاحبه، اشباع نظری حاصل و چارچوب مدل شکل گرفت. روایی این پژوهش توسط محقق و مصاحبه شوندگان مورد بررسی و تایید قرار گرفت. به منظور سنجش کیفیت کدگذاری انجام شده نیز از روش توافق بین دو کدگذار بر اساس ضریب کاپای کوهن (79/0) استفاده شد. تحلیل دادهها با استفاده از سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی انجام شد.یافتهها: در بخش شرایط علی 3 مقوله محوری (عدالت و برابری، جنبش های تساوی طلبانه، تحولات بنیادین فکری)، شرایط زمینه ای 4 مقوله محوری (رویکردهای تنظیمی، رویکردهای شناختی، رویکردهای هنجاری، رویکردهای ارزشی)، شرایط مداخلهگر 6 مقوله محوری (بی عدالتی و تبعیض، ایستایی دینی، جنسیت زدگی، ساختارهای معیوب حاکمیتی، ایستارهای تاریخی و سنتی، در حاشیه بودن)، راهبردها 4 مقوله محوری (راهبردهای ساختاری، راهبردهای سازمانی، راهبردهای حمایتی، راهبردهای اجرایی) و در بخش پیامدها نیز 3 مقوله محوری (پیامدهای فردی، پیامدهای سازمانی، پیامدهای فرهنگی- اجتماعی)، استخراج گردید.نتیجهگیری: نگاه جنسیتی با رعایت عدالت محوری می بایست از ورزش حذف گردد و باور و اعتقاد قلبی به توانمند بودن زنان در ورزش نهادینه گردد. در همین راستا حاکمیت، سیاست، قوانین و مقررات، دین و مذهب، سیستم های مدیریتی و آموزشی و رسانه می توانند زمینه ساز این امر باشند. همچنین بهره مندی از نفوذ نهادهای سیاسی و دینی، حمایت نهادهای بین المللی، افزایش منابع مالی و مبارزات مدنی نیز همگی از جمله راهبردهای مناسب برای تحقق برابری جنسیتی در ورزش ایران به شمار می روند.
معصومه زارع؛ نوشین بنار؛ سید عماد حسینی
چکیده
هدف: هدف از این پژوهش طراحی الگوی بازاریابی لیگ برتر فوتسال بانوان ایران میباشد.روششناسی: این تحقیق از انواع تحقیقات کاربردی و از نوع توصیفی- همبستگی است که اطلاعات مورد نیاز آن از طریق مطالعات کتابخانهای و پرسشنامهی محقق ساخته با 88 سوال پنجگزینهای لیکرتی در سه بعد عوامل محیطی، استراتژی و آمیخته و با 12 متغیر بدست ...
بیشتر
هدف: هدف از این پژوهش طراحی الگوی بازاریابی لیگ برتر فوتسال بانوان ایران میباشد.روششناسی: این تحقیق از انواع تحقیقات کاربردی و از نوع توصیفی- همبستگی است که اطلاعات مورد نیاز آن از طریق مطالعات کتابخانهای و پرسشنامهی محقق ساخته با 88 سوال پنجگزینهای لیکرتی در سه بعد عوامل محیطی، استراتژی و آمیخته و با 12 متغیر بدست آمد. جامعه آماری ذینفعان فوتسال بانوان بودند و نمونه پژوهش از طریق نمونه گیری در دسترس و تصادفی از بین افراد جامعه تحقیق انتخاب شد که تعداد 185 پرسشنامه جمعآوری شد. دادهها با استفاده از نرمافزار 19SPSS و Smart PLS تجزیه و تحلیل شد.یافتهها: یافتهها نشان داد که بین عوامل محیطی با آمیخته بازاریابی و راهبردهای عمومی پورتر با آمیخته بازاریابی به صورت مستقیم رابطه معنیداری وجود دارد و همچنین رابطه بین عوامل محیطی و آمیخته بازاریابی در صورت وجود متغییر میانجی راهبردهای عمومی پورتر به صورت غیر مستقیم معنیدار شد.نتیجهگیری: در جمعبندی این پژوهش باید گفت که براساس مدل تاییده شده آمیخته بازاریابی از راهبردهای عمومی پورتر و نیز عوامل محیطی تاثیر میپذیرد که نشان از توجه به این متغیرها به صورت همهجانبه است. در حال حاضر بهترین گزینه را در بازاریابی لیگ برتر فوتسال بانوان، میتوان استفاده از بهسازی نیروهای انسانی داخل با نیروهای موفق ورزش زنان کشورهای اسلامی پیشنهاد کرد.
سید عماد حسینی؛ محمد پورکیانی؛ علی افروزه
چکیده
هدف: هدف این پژوهش بررسی تاثیر بازاریابی حسی بر افزایش هواداران باشگاههای لیگ برتر فوتبال ایران است.روششناسی: پژوهش حاضر کاربردی و از نظر گردآوری دادهها، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را تمام هواداران باشگاههای لیگ برتر فوتبال تشکیل میدادند. حجم نمونه 210 نفر از هواداران باشگاههای لیگ برتر انتخاب شدند ...
بیشتر
هدف: هدف این پژوهش بررسی تاثیر بازاریابی حسی بر افزایش هواداران باشگاههای لیگ برتر فوتبال ایران است.روششناسی: پژوهش حاضر کاربردی و از نظر گردآوری دادهها، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را تمام هواداران باشگاههای لیگ برتر فوتبال تشکیل میدادند. حجم نمونه 210 نفر از هواداران باشگاههای لیگ برتر انتخاب شدند که پرسشنامهها به طور تصادفی در ورزشگاه بین هواداران توزیع شد. ابزار اصلی گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساختهای بود که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل آماری از آمار توصیفی و روش مدل یابی معادلات ساختاری در نرم افزار لیزرل استفاده شد.یافتهها:با توجه به بارهای عاملی، مهمترین بعد اثر گذار بر افزایش هوادارن باشگاههای فوتبال، بعد شنوایی است، و پس از آن بعدهای چشایی، بویایی، بینایی و لامسه قرار میگیرند. نتیجهگیری: به طور کلی نتایج نشان داد بازاریابی حسی تاثیر معنی داری بر افزایش هوادارن باشگاههای لیگ برتر فوتبال ایران دارد. با توجه به ماهیت حسی ورزش، به نظر میرسد بازاریابی حسی نمونهای مناسب برای ورود به این حوزه باشد. باید توجه کرد که در ارائه خدمات به مشتری علاوه بر رابطه فیزیکی، رابطه عاطفی نیز باید برقرار شود. باشگاهها باید استراتژیهای حسی را از طریق حسگرها، احساسات، و عبارت حسی در رابطه با احساس و ذهن انسانها به کار ببندند.
سید عماد حسینی؛ سید محمدحسین رضوی؛ مسعود یمینی فیروز؛ سید مالک اشتر هاشمی کوچکسرایی
دوره 4، شماره 1 ، خرداد 1394، ، صفحه 49-63
چکیده
چکیدههدف: امروزه لیگهای معتبر جهانی سعی میکنند استانداردهای خود را ارتقا ببخشند تا راه رو به رشد خود را به سمت حرفهای شدن برای سالهای آینده حفظ کنند. هدف از این پژوهش بررسی وضعیت لیگ برتر فوتبال ایران بر اساس معیارهای حرفهای AFC میباشد.روششناسی: پژوهش حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی میباشد. از نظر هدف، کاربردی و به ...
بیشتر
چکیدههدف: امروزه لیگهای معتبر جهانی سعی میکنند استانداردهای خود را ارتقا ببخشند تا راه رو به رشد خود را به سمت حرفهای شدن برای سالهای آینده حفظ کنند. هدف از این پژوهش بررسی وضعیت لیگ برتر فوتبال ایران بر اساس معیارهای حرفهای AFC میباشد.روششناسی: پژوهش حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی میباشد. از نظر هدف، کاربردی و به شکل میدانی انجامگرفته است. جامعه آماری این پژوهش را تمام مدیران فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، مدیران باشگاهها، سرمربیان، مربیان و سرپرستان حاضر در لیگ برتر و استادان مطلع فوتبال ایران تشکیل دادند(102 نفر) که با توجه به محدود بودن جامعۀ آماری از نمونهگیری تمام شمار استفاده شد. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته مرتبط با موضوع تحقیق استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و آزمون کالموگراف اسمیرنوف و آزمون بایونومیال در سطح معناداری(05/0α=) استفاده شد.یافتهها: نتایج نشان داد که در وضعیت مطلوب، ورزشگاه (0329/4) و در وضعیت موجود، سازمان لیگ(8511/2)، دارای بالاترین میانگین نسبت به دیگر متغیرها بودند. همچنین یافتهها حاکی از آن بود که پنج مؤلفهی مورد مطالعه در وضعیت موجود کمتر از وضعیت متوسط و میانگین(عدد 3) قرار داشته و نسبت به معیار AFC در حد مطلوبی قرار نداشتهاند.نتیجهگیری: نتایج پژوهش در پنج معیار مورد مطالعه، مطابقت آن را با معیار AFC رد کرد بنابراین پیشنهاد میگردد مسئولین با تلاشهای روز افزون و مدیریت صحیح گامی اساسی در پیشبرد و رساندن اهداف فوتبال ایران با معیارهای بینالمللی بردارند.
جواد حسین پور؛ سید عماد حسینی؛ مرتضی دوستی
دوره 3، شماره 2 ، آذر 1393، ، صفحه 91-104
چکیده
هدف: موقعیت شغلی به شکل چشمگیری تحت تأثیر روابط بین فردی قرار میگیرد، به طوری که حدود 90 درصد شکستهای شغلی، به دلیل ناتوانی فرد در برقراری روابط بین فردی اتفاق میافتد؛ لذا هدف از این پژوهش بررسی ارتباط بین مهارتهای ارتباطی با روابط بین فردی مدیران ورزشی استان گیلان بود. روششناسی: جامعۀ آماری این پژوهش را مدیران اداره کل، ...
بیشتر
هدف: موقعیت شغلی به شکل چشمگیری تحت تأثیر روابط بین فردی قرار میگیرد، به طوری که حدود 90 درصد شکستهای شغلی، به دلیل ناتوانی فرد در برقراری روابط بین فردی اتفاق میافتد؛ لذا هدف از این پژوهش بررسی ارتباط بین مهارتهای ارتباطی با روابط بین فردی مدیران ورزشی استان گیلان بود. روششناسی: جامعۀ آماری این پژوهش را مدیران اداره کل، رئیسان و نواب ادارات ورزش و جوانان شهرستانها و رئیسان و نواب هیأتهای ورزشی استان گیلان، شامل 121 نفر تشکیل داده بودند. نمونۀ آماری به صورت تمام شمار در نظر گرفته شد که تعداد 99 پرسشنامه بهطور کامل وصول گردید. برای جمعآوری دادهها از دو پرسشنامۀ مهارت ارتباطی بارتون جی.ای (1990) و پرسشنامه روابط بین فردی سی گُل، اسمیت و موسکا (2001) استفاده گردید. روایی پرسشنامهها توسط10 نفر از مدرسان مدیریت ورزشی کشور به تأیید رسید و پایایی درونی آنها از روش «آلفای کرونباخ» به ترتیب81/0 و 83/0 به دست آمد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آزمون کالموگروف-اسمیرنوف، همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده شد. یافتهها: بر اساس یافتههای این پژوهش بین مهارتهای ارتباطی مدیران با روابط بین فردی مدیران ورزشی استان گیلان رابطۀ مثبت و معنیداری وجود دارد. همچنین نتایج حاصل از رگرسیون چندگانه نشان میدهد که مؤلفۀ مهارت کلامی، مهارت ارتباطی، قدرت بیشتری برای پیشبینی روابط بینفردی مدیران دارد. نتیجهگیری: هر چه مدیران مهارتهای ارتباطی خود را بهتر تقویت کنند، این امکان را پیدا خواهند کرد که با دیگران بهتر ارتباط برقرار کند، احساسات دیگران را بهتر برانگیزد، افراد را بهتر قانع کند و بر آنان بهتر تأثیر بگذارند و نهایت به دیگران اطمینان خاطر بیشتر دهند. لذا با تقویت و آموزش این مهارتها مدیران میتوانند در حوزۀ فعالیت مدیریتی خود از عملکرد و موفقیت لازم برخوردار شده و اعتماد مسئولان مافوق، همکاران و زیردستان را نسبت به خود جلب کنند. واژههای کلیدی:مهارت ارتباطی، روابط بین فردی، مدیران ورزشی.