سهیلا مرادی؛ سعید صادقی بروجردی؛ عابد محمودیان
چکیده
هدف: توسعه ورزش در سطح کلان به توسعه رشتههای ورزشی وابسته است. ورزش تیراندازی نیز بهعنوان یک رشته مدالآور، ملی و مذهبی میتواند سهم بسزایی در این امر داشته باشد. لذا هدف از پژوهش حاضر، شناسایی و اولویتبندی موانع توسعه رشته تیراندازی در ایران بود.روششناسی: روش پژوهش حاضر به صورت آمیخته و از نوع طرح متوالی اکتشافی است. فاز ...
بیشتر
هدف: توسعه ورزش در سطح کلان به توسعه رشتههای ورزشی وابسته است. ورزش تیراندازی نیز بهعنوان یک رشته مدالآور، ملی و مذهبی میتواند سهم بسزایی در این امر داشته باشد. لذا هدف از پژوهش حاضر، شناسایی و اولویتبندی موانع توسعه رشته تیراندازی در ایران بود.روششناسی: روش پژوهش حاضر به صورت آمیخته و از نوع طرح متوالی اکتشافی است. فاز کیفی با استفاده از روش تحلیل مضمونی و فاز کمی با استفاده از تکنیک رتبهبندی سوارا انجام شد. جامعه آماری شامل؛ خبرگان رشته تیراندازی در ایران بوده و برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش تحلیل مضمون و برای رتبهبندی موانع از روش سوارا استفاده شد. مشارکتکنندگان در مرحله کیفی شامل 12 نفر از ورزشکاران، مربیان، داوران و مسئولان اجرایی رشته تیراندازی و در بخش کمی نیز شامل 6 نفر از همین افراد بودند.یافتهها: نتایج نشان داد که اصلیترین موانع توسعه رشته تیراندازی در ایران در مجموع شامل تعداد 127 زیرمقوله کلیدی در قالب 17 مضمون فرعی بوده که بهترتیب اولویت، در 6 مضمون اصلی؛ موانع اقتصادی، حمایتی، امکاناتی و تجهیزاتی، مدیریتی، اجتماعی و فرهنگی و انسانی دستهبندی شدهاند.نتیجهگیری: توسعه رشته تیراندازی در ایران نیازمند آگاهی کامل مدیران مربوطه از موانع اقتصادی، حمایتی، امکاناتی و تجهیزاتی، مدیریتی، اجتماعی و فرهنگی و انسانی بهعنوان موانع توسعهیافتگی این رشته و تدوین برنامه راهبردی برای رفع و تسهیل آنها است.
عابد محمودیان؛ سعید صادقی بروجردی؛ وحید دلشب؛ سارا غریبی
چکیده
هدف: هدف از تحقیق حاضر ارائه مدل عوامل مؤثر بر استفاده از گوشیهای هوشمند در مصرف ورزش است.روششناسی: پژوهش حاضر با روش تحقیق توصیفی - همبستگی انجام پذیرفت. جامعه آماری پژوهش را دانشجویان دانشگاه کردستان تشکیل میدادند که 400 نفر آنها بر اساس جدول کرجسی و مورگان بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده تحقیق پرسشنامه ...
بیشتر
هدف: هدف از تحقیق حاضر ارائه مدل عوامل مؤثر بر استفاده از گوشیهای هوشمند در مصرف ورزش است.روششناسی: پژوهش حاضر با روش تحقیق توصیفی - همبستگی انجام پذیرفت. جامعه آماری پژوهش را دانشجویان دانشگاه کردستان تشکیل میدادند که 400 نفر آنها بر اساس جدول کرجسی و مورگان بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده تحقیق پرسشنامه ادراک نسبت به گوشیهای هوشمند از هوانگ و چوانگ (2015)، عوامل خاص ورزش از هور و همکاران (2012)، عوامل خاص گوشیهای هوشمند از ها و همکاران (2017) بودند که روایی صوری و محتوایی آن به وسیله متخصصان و همسانی درونی آن از طریق آلفای کرونباخ تایید شد. جهت آزمون فرضیات از مدل معادلات ساختاری استفاده گردید. یافتهها: یافتهها نشان دادند مدل ارائه شده دارای برازش مناسبی است. وهمچنین عوامل ادراک نسبت به گوشیهای هوشمند به ترتیب با ضرایب، سهولت استفاده (85/0)، مفیدی درک شده (71/0)، و لذت درک شده (41/0)، و عوامل مربوط به ورزش، درگیری ورزشی (67/0)، تعهد روانی (32/0)، و درنهایت عوامل مختص به گوشهای هوشمند، وابستگی شخصی(70/0)، چند رسانهای (64/0) و نفوذ اجتماعی (24/0) بیشترین تأثیر را در قصد استفاده از گوشیهای هوشمند برای مصرف ورزش داشتند.نتیجهگیری: از کاربردها و پیامدهای مثبت پژوهش حاضر این است که مدیران ورزشی و توسعهدهندگان نرمافزارهای ورزشی از درک اهداف و انگیزههای کاربران این گوشیها در زمینه ورزش بهرهمند میشوند، در حین حال نیز بازاری برای مصرف برنامهها و کاربردهای تلفنهای هوشمند در زمینه ورزش را پدید میآورد.
سعید صادقی بروجردی؛ عابد محمودیان
چکیده
هدف:افزایش روند استفاده از برندهای جهانی، حساسیت مصرفکننده به فرهنگ جهانی(SGCC) را نشان می دهد. هدف از پژوهش حاضر نیز بررسی اثر ابعاد حساسیت مصرفکننده به فرهنگ جهانی بر قصد خرید برندهای جهانی کفشهای ورزشی بود.روششناسی:جامعه و نمونه آماری پژوهش حاضر دانشجویان دانشگاه کردستان بودند که با توجه به حجم جامعه(9000نفر)، حجم نمونه ...
بیشتر
هدف:افزایش روند استفاده از برندهای جهانی، حساسیت مصرفکننده به فرهنگ جهانی(SGCC) را نشان می دهد. هدف از پژوهش حاضر نیز بررسی اثر ابعاد حساسیت مصرفکننده به فرهنگ جهانی بر قصد خرید برندهای جهانی کفشهای ورزشی بود.روششناسی:جامعه و نمونه آماری پژوهش حاضر دانشجویان دانشگاه کردستان بودند که با توجه به حجم جامعه(9000نفر)، حجم نمونه براساس جدول مورگان و کرجسی تعداد 368 نفر بهصورت تصادفی انتخاب شدند. روش تحقیق توصیفی از نوع مدل معادلات ساختاری بود و از پرسشنامههای 24 سؤالی حسیاسیت مصرفکننده به فرهنگ جهانی و پرسشنامه 3 سوالی قصد خرید مرینو و همکاران(2015) استفاده شد که روایی صوری و محتوایی پرسشنامهها به وسیله اساتید مجرب و همسانی درونی آن ها از طریق آلفای کرونباخ تأیید شد. برای تحلیل دادهها از مدل معادلات ساختاری استفاده گردید.یافتهها: یافتهها نشان دادند مدل تحقیق دارای برازش مناسبی است و میتواند مدل مناسبی برای ارزیابی مؤلفههای و ابعاد حساسیت مصرفکننده بهفرهنگ جهانی(انطباق با روند مصرف، مسئولیت اجتماعی، پرستیژ اجتماعی، ادراک از کیفیت، اعتبار برند، ریسک درک شده، صرفهجویی در هزینه اطلاعات) بر قصد خرید برندهای جهانی کفشهای ورزشی باشد.نتیجهگیری: با توجه به نتایج تحقیق، مدیران بازاریابی، تولیدکنندهگان و حتی خردهفروشان باید برنامهها و استراتژیهای تبلیغاتی خود را با توجه به اهمیت ابعاد حساسیت مصرفکننده به فرهنگ جهانی و اولویتبندی این ابعاد از سوی مصرفکنندگان به هنگام خرید و دلایل و تمایل آن ها برای خرید و مصرف برندهای جهانی توجه کنند