طراحی الگوی پارادایمی تجاری سازی محصولات مراکز علمی ورزشی (مطالعه موردی: پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی)

محسن اسمعیلی؛ طهماسب شیروانی؛ مصطفی افشاری؛ شمس الدین رضایی

دوره 10، شماره 3 ، مهر 1400، ، صفحه 206-221

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5083

چکیده
  هدف:  هدف پژوهش طراحی مدل تجاری سازی محصولات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی بود.روش‌شناسی: نوع تحقیق اکتشافی و دارای ماهیت کیفی بود که از روش نظریه داده ‌بنیاد با رویکرد سیستماتیک بهره گرفته شد. جامعه آماری، کارشناسان، اساتید دانشگاه، در حیطه های علمی و اجرایی  ورزش از داخل و خارج از پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی بودند. تعداد ...  بیشتر

طراحی الگوی خصوصی‌سازی در صنعت ورزش ایران

شمس الدین رضایی

دوره 9، شماره 4 ، دی 1399، ، صفحه 110-129

https://doi.org/10.22124/jsmd.2020.4792

چکیده
  هدف:  هدف از انجام این پژوهش طراحی الگوی پنهان حاکم بر خصوصی‌سازی در صنعت ورزش ایران بود.روش‌شناسی: این پژوهش دارای رویکردی کیفی بوده و از نظریه داده بنیاد به‌عنوان روش تحقیق استفاده شده است. روش گردآوری داد‌ه‌ها، مطالعة اسناد بالادستی و مصاحبه‌های عمیق و باز با 15 نفر از نخبگان آگاه از موضوع مورد بحث بود. روایی این پژوهش توسط ...  بیشتر

حق پخش تلویزیونی در صنعت فوتبال ایران

شمس الدین رضایی؛ محسن اسمعیلی

دوره 8، شماره 1 ، خرداد 1398، ، صفحه 86-101

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3722

چکیده
  هدف: مهمترین منبع درآمدزایی صنعت فوتبال در جهان، حق پخش تلویزیونی می‌باشد. هدف از انجام این پژوهش، بررسی حق پخش تلویزیونی در صنعت فوتبال ایران است.روش‌شناسی: این پژوهش دارای رویکردی کیفی بوده و از روش نظریه داده بنیاد به‌عنوان روش تحقیق استفاده شده است. روش گردآوری داده‌ها، مطالعة اسناد بالادستی و مصاحبه‌های عمیق و باز با 31 نفر ...  بیشتر