مطالعه میزان مشارکت گیمرهای ورزش‌های الکترونیک در فعالیت‌های جسمانی

رزگار پورمعروف؛ علی افروزه

دوره 14، شماره 1 ، فروردین 1404، ، صفحه 23-48

https://doi.org/10.22124/jsmd.2025.28611.2931

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش، بررسی میزان مشارکت گیمرهای ورزش‌های الکترونیکی در فعالیت‌های جسمانی و شناسایی عوامل موثر بر رفتار و تمایلات آن‌ها نسبت به مشارکت در فعالیت‌های بدنی بود.روش‌شناسی: پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی همبستگی بود. جامعه آماری شامل گیمرهای نسل زد (متولدین سال‌های 1373 تا 1388) ساکن ایران بودند که ...  بیشتر

مدل پارادایمی مشارکت پناهندگان افغانستانی در ورزش

علی افروزه؛ سید نصراله سجادی؛ مهرزاد حمیدی؛ رسول صادقی

دوره 13، شماره 3 ، آبان 1403، ، صفحه 1-25

https://doi.org/10.22124/jsmd.2020.18294.2463

چکیده
  هدف:هدف پژوهش حاضر، طراحی مدل مشارکت پناهندگان افغانستانی در ورزش بود. روش‌شناسی: روش پژوهش در این تحقیق کیفی بود؛ همچنین با توجه به ماهیت تحقیق، رویکرد نظریه زمینه‌ای برای این مطالعه انتخاب گردید. مشارکت‌کنندگان در این پژوهش با استفاده از نمونه‌گیری هدفمند و گلوگه برفی و با رویکرد نمونه‌گیری همگون و در عین حال با رعایت حداکثر ...  بیشتر

خلق دورحضوری و تجربه غرقه از طریق تکنولوژی واقعیت مجازی و اثر آن بر نگرش به برند و قصد خرید مشتریان محصولات ورزشی

محمدرضا برومند؛ محمد پورکیانی؛ علی افروزه

دوره 10، شماره 2 ، مرداد 1400، ، صفحه 182-197

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5053

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش شناسایی اثر تکنولوژی واقعیت مجازی بر خلق دورحضوری و تجربه غرقه و اثر آنان بر نگرش به برند و قصد خرید مشتریان محصولات ورزشی بود.روش­ شناسی: پژوهش حاضر کاربردی و از نوع پژوهش­‌های نیمه تجربی و مبتنی بر مدل معادلات ساختاری بود. حجم نمونه با نرم‌افزار جی پاور، ۳۶ نمونه تعیین شد که به صورت در دسترس و تصادفی از دانشجویان ...  بیشتر

تاثیر ابعاد بازاریابی حسی بر افزایش هواداران باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران

سید عماد حسینی؛ محمد پورکیانی؛ علی افروزه

دوره 7، شماره 1 ، خرداد 1397، ، صفحه 140-152

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.3022

چکیده
  هدف:  هدف این پژوهش بررسی تاثیر بازاریابی حسی بر افزایش هواداران باشگاه­های لیگ برتر فوتبال ایران است.روش‌شناسی: پژوهش حاضر کاربردی و از نظر گردآوری داده­ها، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را تمام هواداران باشگاه­های لیگ برتر فوتبال تشکیل می­دادند. حجم نمونه 210 نفر از هواداران باشگاه­های لیگ برتر انتخاب شدند ...  بیشتر