شناخت عوامل اثرگذار بر گسترش اقتصاد زیرزمینی در صنعت ورزش (مطالعه فوتبال ایران)

سیدمهدی سید باقری؛ رسول نوروزی سید حسینی؛ مرجان صفاری؛ اسماعیل شریفیان

دوره 13، شماره 4 ، اسفند 1403، ، صفحه 52-82

https://doi.org/10.22124/jsmd.2023.23244.2741

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر شناسایی عوامل اثرگذار بر گسترش اقتصاد زیرزمینی در فوتبال حرفه‌ای ایران بود.روش‌شناسی: روش پژوهش کیفی و از نوع تحلیل مضمون بود. جامعه آماری پژوهش تمامی افراد آگاه و درگیر در مباحث اقتصادی فوتبال بود که به روش نمونه‌گیری گلوله برفی(نوع خطی) انتخاب شدند. داده‌ها از طریق مصاحبه عمیق و نیمه‌ساختاریافته با 12 نفر ...  بیشتر

مقایسه ویژگی‌های رفتاری شرکت‌کنندگان در پیش‌بینی نتایج رقابت‌های فوتبال با توجه به ویژگی‌های جامعه شناختی و وضعیت بازاریابی این مسابقات

حمید قاسمی؛ سارا کشکر؛ لیلا محمدی؛ ابوالفضل بجانی

دوره 3، شماره 1 ، فروردین 1393، ، صفحه 99-115

چکیده
  چکیدههدف: هدف این پژوهش بررسی رفتار شرکت‌کنندگان در پیش‌بینی رقابت‌های فوتبال و بررسی نحوۀ بازاریابی شرکت‌های متولّی این رقابت‌ها بود.روش‌شناسی: روش پژوهش از نظر راهبرد، توصیفی و از نظر مسیر اجرا پیمایشی بود و به صورت میدانی انجام شد. جامعۀ پژوهش عبارت بود از 20000 نفر شرکت‌کننده در مسابقات پیش‌بینی در شهر رشت که طبق جدول مورگان ...  بیشتر