طراحی الگوی شایستگی مدیران ورزشی وزارت ورزش و جوانان از دیدگاه خبرگان و مدیران ورزشی

سیدغلامرضا رضوی؛ محمد نیک روان؛ سید عماد حسینی

دوره 12، شماره 3 ، مهر 1402، ، صفحه 230-252

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.19897.2575

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی شایستگی مدیران وزارت ورزش و جوانان ایران انجام گرفته است.روش‌شناسی: پژوهش حاضر از نظر جمع آوری داده ها کیفی است که با استفاده از رهیافت داده بنیاد طبقه بندی و تجزیه تحلیل شده است. ابزار گردآوری داده ها مصاحبه عمیق نیمه ساختار یافته بود. بر اساس معیار اشباع نظری از 15 نفر به روش نمونه گیری هدفمند با تکنیک ...  بیشتر

تحلیل موانع اقتصادی و مالی اثرگذار بر عملکرد و توسعه پایدار صنعت فوتبال ایران بر اساس نظریه داده بنیاد

جواد مرادی چالشتری؛ رسول نظری؛ محمدرضا مرادی

دوره 8، شماره 3 ، آبان 1398، ، صفحه 154-166

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3799

چکیده
  هدف:  هدف از این مطالعه تحلیل موانع اقتصادی و مالی اثرگذار بر عملکرد و توسعه پایدار درصنعت فوتبال ایران است.روش‌شناسی: با توجه به ماهیت اکتشافی تحقیق از روش پژوهش کیفی برای شناسایی مهم ترین موانع مرتبط با موضوع تحقیق استفاده شد. بدین منظور مصاحبه نیمه ساختار یافته با 28 نفر از خبرگان امر صورت پذیرفت. با توجه به استفاده از روش داده ...  بیشتر

آزمون مدل مفهومی بازاریابی کارآفرینانه در مدیران باشگاه‌های ورزشی تهران

آیه ریزوندی؛ فرشاد تجاری؛ محمد رضا اسماعیلی

دوره 7، شماره 3 ، آبان 1397، ، صفحه 18-30

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.3238

چکیده
  هدف: مطالعه حاضر به منظور تعیین ارتباط علّی بین ماهیت باشگاه، گرایش به بازار، بازاریابی کارآفرینانه و عملکرد در مدیران باشگاه های ورزشی انجام شده است.روش‌شناسی: روش تحقیق حاضر به لحاظ هدف کاربردی و از نظر جمع‏آوری داده‏ها پیمایشی- همبستگی به شمار می‏آید. در این پژوهش، 700 نفر مدیر باشگاه ورزشی به صورت نمونه‏گیری خوشه‏ای پرسشنامه‏های ...  بیشتر

بررسی نقش بازارگرایی بر هوشمندی بازار در شرکت‌های ورزشی

مرتضی رضائی صوفی؛ ابوالفضل فراهانی؛ جلال یاراحمدی

دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، ، صفحه 51-64

چکیده
  هدف: هدف از مطالعة حاضر، تعیین تأثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب و کار شرکت‌های ورزشی است. روش تحقیق حاضر از نوع همبستگی است و نمونة آماری پژوهش حاضر را 113 نفر از مدیران و مسئولان واحدهای مختلف شرکت­های ورزشی در سراسر کشور که به روش تصادفی ساده انتخاب شدند، تشکیل می‌دهند.روش‌شناسی: به منظور گردآوری اطلاعات موردنیاز برای متغیر فرهنگ ...  بیشتر