شناسایی راهبردهای اتخاذ مدل مالکیت هواداران در باشگاه استقلال با استفاده از روش داده‌بنیاد

احمد اسدی نیا؛ نوشین بنار؛ مهرعلی همتی نژاد؛ محمد خبیری؛ شهرام شفیعی

دوره 10، شماره 1 ، اردیبهشت 1400، ، صفحه 78-96

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5047

چکیده
  هدف: مالکیت باشگاه­‌ها به وسیله­‌ی هواداران یکی از شکل­‌های رایج اداره­‌ی باشگاه­‌های فوتبال است. بنابراین، هدف از این تحقیق شناسایی راهبردهای اتخاذ مدل مالکیت هواداران در باشگاه استقلال بود.روش‌شناسی: این تحقیق به روش کیفی و استراتژی داده­‌بنیاد و رویکرد سیستماتیک استراوس و کوربین انجام گرفت. از طریق نمونه­‌گیری ...  بیشتر

برآورد ارزش اقتصادی باشگاه فوتبال نساجی برای استان مازندران

علی محسنی فر؛ مرتضی دوستی؛ سعید تابش

دوره 9، شماره 2 ، تیر 1399، ، صفحه 18-34

https://doi.org/10.22124/jsmd.2020.4145

چکیده
  هدف: باشگاه‌های ورزشی از نظر اقتصادی برای شهرهای میزبان دارای اهمیت ویژه‌ای است. از این‌رو، هدف از پژوهش حاضر برآورد ارزش اقتصادی باشگاه فوتبال نساجی برای استان مازندران می‌باشد.روش‌شناسی: پژوهش حاضر به روش توصیفی- تحلیلی و از نظر هدف جزو پژوهش­های کاربردی می‌باشد. جامعة آماری این پژوهش ساکنین استان مازندران بودند و حجم نمونه ...  بیشتر

تأثیر سرمایه‌گذاری برند بر وفاداری با میانجی‌گری اعتبار و آگاهی برند در هواداران باشگاه پرسپولیس تهران

شهرام شفیعی؛ امین رحیمی پردنجانی

دوره 8، شماره 3 ، آبان 1398، ، صفحه 104-116

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3789

چکیده
  هدف:  هدف از پژوهش حاضر بررسی‌ تأثیر سرمایه‌گذاری برند بر وفاداری با میانجی‌گری اعتبار و آگاهی برند در هواداران  باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران بود.روش‌شناسی: روش تحقیق از نوع توصیفی – پیمایشی است. جامعه آماری شامل کلیه هواداران باشگاه پرسپولیس بود که با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری و استفاده از نرم‌افزار اسمارت پی ال ...  بیشتر