سعید صادقی بروجردی؛ حسین منصوری؛ سالار فاتحی
چکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر اثر شخصیسازی رسانه اجتماعی بر وفاداری با نقش میانجی ارزش درک شده و دلبستگی به برند در بین هواداران باشگاه پرسپولیس میباشد.روششناسی: روش تحقیق، توصیفی-همبستگی از نظر زمانی، مقطعی و از نظر جمع آوری داده، کمی، از لحاظ مورد مطالعه، نمونه از جامعه بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه هواداران تیم پرسپولیس بود. جهت ...
بیشتر
هدف: هدف پژوهش حاضر اثر شخصیسازی رسانه اجتماعی بر وفاداری با نقش میانجی ارزش درک شده و دلبستگی به برند در بین هواداران باشگاه پرسپولیس میباشد.روششناسی: روش تحقیق، توصیفی-همبستگی از نظر زمانی، مقطعی و از نظر جمع آوری داده، کمی، از لحاظ مورد مطالعه، نمونه از جامعه بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه هواداران تیم پرسپولیس بود. جهت برآورد حجم نمونه از نرمافزار اسپیاساس سمپلپاور بهره گرفته شد، در نهایت 348 نمونه گرداوری شد. ابزار اندازهگیری: پرسشنامه شخصیسازی رسانه از سرینیواسان و همکاران (2002)، وفاداری به برند و ارزش درکشده از یو و دانته (2001) و دلبستگی به برند توماسون و همکاران (2005) استفده شد.یافتهها: یافتهها نشان داد که شخصیسازی رسانههای اجتماعی بر وفاداری به برند، ارزش درک شده و دلبستگی به برند اثر معناداری داشت (p<0.05)، دلبستگی به برند بر وفاداری به برند اثرمعناداری داشت(p<0.05)،. ارزش درک شده بر وفاداری به برند اثرگذار بود(p<0.05)،. در نهایت اثر غیر مستقیم شخصیسازی رسانههای اجتماعی بر وفاداری به برند با نقش میانجی ارزش درکشده و دلبستگی به برند مورد تایید قرار گرفت(p<0.05).نتیجهگیری: شخصیسازی رسانه باید بخشی از یک استراتژی بازاریابی و تبلیغات موفق باشگاه-های ورزشی باشد که بر این اساس شخصیسازی رسانه نتایج مثبتی در وفاداری، ارزش درک شده و دلبستگی به برند را دارد. بنابراین شخصیسازی به باشگاهها اجازه میدهد تا تعامل خود را با کاربران تنظیم کنند تا کالایی خاص را که کاربر در آن تحقیق کرده است، برجسته کنند و همچنین باعث افزایش آگاهی از برند، وفاداری مشتری، رضایت مشتری و حفظ مشتری می شود.
بهزاد ایزدی؛ هیوا بادزهره
چکیده
هدف: تماشاگر ورزشی بودن یکی از علایق افراد برای گذران اوقات فراغت میباشد علیرغم حضور در بازیها، هواداران ورزشی از انواع گوناگونی از رسانههای اجتماعی برای ارتباط با تیمهای مورد علاقه خود استفاده میکنند که منجر به هم هویتی و عزتنفس بیشتر آنها میشود بنابراین، هدف از انجام پژوهش حاضر، ارائه مدل رابطه هویت و عزتنفس ...
بیشتر
هدف: تماشاگر ورزشی بودن یکی از علایق افراد برای گذران اوقات فراغت میباشد علیرغم حضور در بازیها، هواداران ورزشی از انواع گوناگونی از رسانههای اجتماعی برای ارتباط با تیمهای مورد علاقه خود استفاده میکنند که منجر به هم هویتی و عزتنفس بیشتر آنها میشود بنابراین، هدف از انجام پژوهش حاضر، ارائه مدل رابطه هویت و عزتنفس جمعی هواداران ورزش فوتبال بر مبنای رسانههای اجتماعی بود.روششناسی: روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی بود که گردآوری دادهها بهصورت میدانی و از طریق پرسشنامه صورت گرفته است. جامعه آماری شامل هواداران تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در بازی این تیم با تیم لخویا قطر میباشد که تعداد 248 نفر از آنها به روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شدند. از مدلسازی معادلات ساختاری جهت آزمون فرضیهها و طراحی مدل استفاده گردید.یافتهها: یافتههای حاصل از این پژوهش نشان داد که استفاده از رسانههای اجتماعی تأثیر مثبتی و معناداری بر متغیر تعیین هویت هواداران دارد (88/0=β). همچنین مطابق نتایج، تعیین هویت هواداران بر عزتنفس جمعی آنان تأثیر مثبت و معنیداری دارد (03/1=β).نتیجهگیری: هواداران ورزشی از رسانههای اجتماعی برای دستیابی و حفظ هویت اجتماعی مثبت از طریق تمایز بین تیمهای رقیب و مدیریت احساسات و عزتنفس خود بهواسطه ارتباط با یک تیم موفق استفاده میکنند.