ساخت، روایی و پایایی سنجی ابزار سنجش اثربخشی تبلیغات از طریق ورزش بر اساس مدل AIDA

نسیم کشمیری؛ علیرضا الهی؛ حسین اکبری یزدی

دوره 7، شماره 3 ، آبان 1397، ، صفحه 116-138

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.3246

چکیده
  هدف: یکی از بخش­های مهم برنامه تبلیغاتی ارزیابی آثار تبلیغ است که این موضوع در تبلیغات از طریق ورزش نیازمند وجود ابزاری استاندارد­شده و مخصوص به­خود، در این زمینه بود. هدف از این پژوهش طراحی پرسشنامة اثربخشی تبلیغات از طریق ورزش بر اساس مدل AIDA و سپس تعیین روایی و پایایی آن بود.روش‌شناسی: به منظور تعیین اعتبار محتوایی و صوری از ...  بیشتر

مدل ساختاری تأثیر نوستالژی بر تمایل به خرید هواداران فوتبال

فرهاد فتحی؛ علیرضا الهی؛ مرجان صفاری

دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، ، صفحه 185-200

چکیده
  هدف: هدف از این پژوهش شناسایی و آزمون مدل تأثیر نوستالژی بر تمایل به خرید هواداران فوتبال است. روش‌شناسی: روش تحقیق از نوع همبستگی است. با توجه به تعداد قابل کفایت برای فرضیه‌آزمایی و مدل‌سازی (بیش از 150 نفر) تعداد 350 نفر (دانشجویان دانشگاه خوارزمی) از هواداران علی کریمی (شخصیت نوستالژی) به صورت هدفمند و در دسترس انتخاب شدند. ابزار پژوهش ...  بیشتر