علی ساجدی؛ محمد حسین رضوی؛ معصومه کلاته سیفری
چکیده
هدف: هدف پژوهش الویت بندی پارک های شهر در طراحی شهر ورزشی از دیدگاه خبرگان است.روششناسی: پژوهش حاضر بصورت آمیخته بوده و ابزار جمع آوری داده ها مصاحبه های نیمه عمیق با خبرگان در بخش کیفی و پرسشنامه در بخش کمی با خبرگان برنامه ریزی، معماری شهری و مدیریت ورزشی بود در بخش کیفی مصاحبه ها تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت و روایی دادهها ...
بیشتر
هدف: هدف پژوهش الویت بندی پارک های شهر در طراحی شهر ورزشی از دیدگاه خبرگان است.روششناسی: پژوهش حاضر بصورت آمیخته بوده و ابزار جمع آوری داده ها مصاحبه های نیمه عمیق با خبرگان در بخش کیفی و پرسشنامه در بخش کمی با خبرگان برنامه ریزی، معماری شهری و مدیریت ورزشی بود در بخش کیفی مصاحبه ها تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت و روایی دادهها با بازبینی توسط سه نفر از مشارکتکنندگان مورد تایید قرار گرفت و برای پایایی با تکرار کد گذاری ها توسط دو نفر از متخصصین، تایید شد. در بخش کمی پرسشنامه در قالب 21 سوال 9 ارزشی در بین پنل متخصصین توزیع شد. روایی در پنل متخصصین و پایایی نیز با استفاده از بسته FuzzyAHP در نرم افزار R مورد تایید قرار گرفت و به شیوه تحلیل سلسه مراتبی (AHP) اولویت بندی شد.یافتهها: یافته ها نشان داد مولفه پارکها به ترتیب خیابانپارک(0.264)، پارک ورزشی(0.231)، پارک عمومی(0.190)، پارکسالمندان(0.114)، باغ(0.081)، پارکشهربازی(0.073) و پارک ماجراجویانه(0.047) می باشند. نتیجهگیری: از میان پارک های مختلف خیابان پارک مهمترین و پارک ماجراجویانه کم اهمیت ترین اهمیت در طراحی شهر ورزشی از نظر متخصصین برنامه ریزی، معماری شهری و مدیریت ورزشی است.
فروغ محمدی؛ معصومه کلاته سیفری؛ سید محمد حسین رضوی؛ حسن فارسیجانی
چکیده
هدف: هدف از پژوهش حاضر، شناسایی و سطح بندی روابط توانمندسازی عملکرد صادراتی با رویکرد کلاس جهانی با تاکید بر راهبردهای صادرات تولیدات ورزشی با به کارگیری مدل سازی تفسیری- ساختاری بود.روششناسی: پژوهش حاضر آمیخته، توسعه ای– کاربردی است. بر اساس رهیافت گلیزری و مصاحبه عمیق با 15 نفر ازخبرگان (اقتصاددانان، مدیران بازاریابی ورزشی، ...
بیشتر
هدف: هدف از پژوهش حاضر، شناسایی و سطح بندی روابط توانمندسازی عملکرد صادراتی با رویکرد کلاس جهانی با تاکید بر راهبردهای صادرات تولیدات ورزشی با به کارگیری مدل سازی تفسیری- ساختاری بود.روششناسی: پژوهش حاضر آمیخته، توسعه ای– کاربردی است. بر اساس رهیافت گلیزری و مصاحبه عمیق با 15 نفر ازخبرگان (اقتصاددانان، مدیران بازاریابی ورزشی، مدیریت صنعتی، آشنا باکلاس جهانی، تولیدکنندگان تولیدات ورزشی) در محیط نرم افزارNVIVO10 عوامل اصلی مدل در قالب 97 کد باز، 12کد انتخابی و 5 کد نظری شناسایی شده و سپس با استفاده از فرآیند مدل سازی تفسیری - ساختاری در محیط نرم افزار MATLAB2014 سطح بندی و روابط درونی بین عوامل استخراج و در نهایت با تحلیل میک مک بر اساس قدرت هدایت و وابستگی دسته بندی شدند.یافتهها: نتایج نشان داد که عوامل مدل در 5 سطح قرار دارند و استراتژهای (تمرکز، توسعه و نیروی رقابتی پورتر) در سطوح پایین مدل قرار گرفته و دارای بیشترین تأثیرگذاری بر دیگر عوامل بوده و عامل ظهور و یا تشدید راهبردهای صادرات تولیدات ورزشی، عوامل تولید و خدمت در کلاس جهانی و صنعت ورزش در کلاس جهانی و توانمند سازی عملکرد صادراتی تولیدات ورزشی می باشند. تحلیل MICMAC نشان داد ابعاد راهبردهای صادرات (استراتژی توسعه، تمرکز، نیروی رقابتی پورتر) و ابعاد (نوآوری، کیفیت، انعطاف پذیری،کاهش زمان، کاهش قیمت، خدمت در کلاس جهانی، خدمات فروش و خدمات پس از فروش)، محرک و برانگیزاننده (صنعت ورزش در کلاس جهانی) است.نتیجهگیری: با توجه به راهبردهای صادراتی معرفی شده، هرگونه برنامه و اقدام از طرف مدیران بازاریابی ورزشی، برای ارتقای توانمند سازی عملکرد صادراتی تولیدات ورزشی در حمایت از تولید وکالای ورزشی ایرانی، نیازمند توجه به نقش کلیدی این عوامل است.
حسن غلامی قاجاری؛ معصومه کلاته سیفری
چکیده
هدف: هدف پژوهش تبیین اثر هویتپذیری و وفاداری هواداران بر نوید برند باشگاه فوتبال استقلال تهران بود.روششناسی: این تحقیق از نوع همبستگی و کاربردی و مبتنی بر مدلسازی معادلات ساختاری بود که به شیوه میدانی اجرا شد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه هواداران باشگاه استقلال تهران بود که در هفته سوم لیگ برتر 96-97 به ورزشگاه آزادی آمده بودند. حجم ...
بیشتر
هدف: هدف پژوهش تبیین اثر هویتپذیری و وفاداری هواداران بر نوید برند باشگاه فوتبال استقلال تهران بود.روششناسی: این تحقیق از نوع همبستگی و کاربردی و مبتنی بر مدلسازی معادلات ساختاری بود که به شیوه میدانی اجرا شد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه هواداران باشگاه استقلال تهران بود که در هفته سوم لیگ برتر 96-97 به ورزشگاه آزادی آمده بودند. حجم نمونه به روش نمونهگیری معادلات ساختاری تعیین و مطابق آن 252 پرسشنامه قابل استفاده جمعآوری گردید. از پرسشنامههای اصلاح شدة هویتپذیری مائل و اشفورث (1992)، وفاداری ماهونی و همکاران (2000)، قصد خرید بکرا و کارنگار (2011)، تبلیغ مثبت برند پاور و همکاران (2008) و تبلیغ منفی برند ماتزلر و همکاران (2007) استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه بررسی و پایایی آن توسط آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی محاسبه گردید. دادهها توسط نرمافزار SMARTPLS تجزیه و تحلیل شد.یافتهها: یافتهها نشان داد هویتپذیری بر وفاداری اثر معناداری دارد و حاکی از معناداری اثر وفاداری بر عوامل تشکیل دهنده نوید برند بود. همچنین هویتپذیری بر برخی عوامل تشکیل دهنده نوید برند اثر معناداری داشت.نتیجهگیری: مدیران باشگاهها باید هویت هواداران را با باشگاه گره بزنند تا ضمن افزایش وفاداری هواداران، موجبات چانهزنی آنها در میان جوامع برندی را فراهم آورند.