مهدی جوکار؛ رحیم رمضانی نژاد؛ محمود مرادی؛ محمد حسن قلیزاده
چکیده
هدف: هدف از این پژوهش، مدلسازی ادراک عمومی از پذیرش و تمایل به پرداخت برای موفقیت باشگاههای لیگ برتر فوتبال بود.روششناسی: که به روش همبستگی- پیمایشی انجام شد. 456 نفر به عنوان نمونهآماری از میان هواداران باشگاه استقلال ساکن شهر تهران به صورت هدفمند و دردسترس انتخاب شدند. از پرسشنامه محققساخته برای جمعآوری دادهها استفاده ...
بیشتر
هدف: هدف از این پژوهش، مدلسازی ادراک عمومی از پذیرش و تمایل به پرداخت برای موفقیت باشگاههای لیگ برتر فوتبال بود.روششناسی: که به روش همبستگی- پیمایشی انجام شد. 456 نفر به عنوان نمونهآماری از میان هواداران باشگاه استقلال ساکن شهر تهران به صورت هدفمند و دردسترس انتخاب شدند. از پرسشنامه محققساخته برای جمعآوری دادهها استفاده شد. روایی محتوایی آن توسط 19 تن از صاحبنظران ورزشی و پایایی سازه آن نیز با آزمون آلفای کرونباخ (89/0) تأیید گردید. تجزیه و تحلیل دادهها به روش معادلات ساختاری و با استفاده از نرمافزار Smart PLS3 انجام شد.یافتهها: نتایج نشان داد که اعتماد به سیاستگذاران باشگاه استقلال و برند سرمایه انسانی باشگاه استقلال اثر معنیداری روی منافع فردی(0.383)،(0.366) و منفعت اجتماعی(0.361)،(0.275) هواداران و اثر منفی و معنیداری روی خطرات و ریسکهای(0.531-)،(0.448-) ادراک شده از توسعه باشگاه برای هواداران دارد. به علاوه برند سرمایه انسانی و منافع فردی و اجتماعی هواداران استقلال از موفقیت باشگاه بروی تمایل به پرداخت بر پذیرش باشگاه استقلال(0.235)،(0.190)،(0.265) اثر معنیداری داشت. در نهایت ریسکهای باشگاه(0.278-) اثر منفی و معنیداری روی تمایل به پرداخت WTP باشگاه گذاشت. نتیجهگیری: با توجه به نتایج تحقیق میتوان گفت که برای به دست آوردن حمایت و پذیرش عمومی، مسئولین و سیاستگذاران باشگاه باید اعتماد عمومی را افزایش دهند و از طرف دیگر، باید به سمت پرورش و حفظ ورزشکاران الگو و دارای برند قدم بردارند، چون این دو عامل موجب افزایش پذیرش و تمایل به پرداخت پول به صورت عمومی برای موفقیت باشگاه خواهند شد.
سحر سهیلی پیشکناری؛ مهرعلی همتی نژاد؛ محمد حسن قلیزاده
چکیده
هدف: هدف از پژوهش حاضر شناسایی عوامل اثرگذار بر پیاده سازی مدیریت عملکرد در سازمانهای ورزشی (فدراسیون ورزش دانش آموزی و دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی) بود. روششناسی: این پژوهش از نظر نوع کیفی و با استفاده از رویکرد تحلیل محتوا انجام شد. جامعه آماری شامل خبرگان علمی-اجرایی و جامعه اطلاعاتی در حوزه مدیریت عملکرد بودند. نمونه ...
بیشتر
هدف: هدف از پژوهش حاضر شناسایی عوامل اثرگذار بر پیاده سازی مدیریت عملکرد در سازمانهای ورزشی (فدراسیون ورزش دانش آموزی و دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی) بود. روششناسی: این پژوهش از نظر نوع کیفی و با استفاده از رویکرد تحلیل محتوا انجام شد. جامعه آماری شامل خبرگان علمی-اجرایی و جامعه اطلاعاتی در حوزه مدیریت عملکرد بودند. نمونه آماری به تعداد قابل کفایت بر مبنای اشباع نظری به صورت هدفمند نمونه گیری و نظرخواهی گردید (14 نفر). ابزارهای پژوهش شامل مطالعه کتابخانهای نظام مند و مصاحبه اکتشافی نیمه ساختاریافته بود. روایی محتوایی و صوری فرم چارچوب مصاحبه از دیدگاه متخصصان و پایایی کدگذاری ها از طریق روش پایایی بین دو کدگذار (86 درصد) مورد تایید قرار گرفت. از روش کدگذاری باز، محوری و انتخابی و چارچوب بندی مفهومی برای تحلیل یافته ها استفاده گردید.یافتهها: نتایج شامل 50 مولفه در کدگذاری باز بود که در 10 بعد و 4 عامل مهندسی سازمان، سرمایه دانشی-روانشناختی، زمینه ای و مدیریت عملکرد سازمانی طبقه بندی شدند. نتیجهگیری: طراحی و اجرای دقیق و هدفمند نظام های مرتبط با الگوی پیشنهادی در سطوح مختلف سازمان نیازمند توجه و اهتمام بیشتر مدیران در این زمینه میباشد و بررسی و مطالعه دقیقتری را به منظور انطباق و سازگاری با وضعیت سازمانی میطلبد.
زهرا تسلیمی؛ مهرعلی همتی نژاد؛ محمد حسن قلیزاده؛ محمد حسن پاسوار
چکیده
هدف:هدف پژوهش حاضر ارائه چارچوب تأمین مالی فدراسیونهای ورزشی پایه با محوریت خودکفایی بود.روششناسی: روش تحقیق کیفی است که در آن برای پاسخگویی به سؤالات پژوهش از روش دادهبنیاد استفاده شده است. گردآوری دادهها به روشهای متعددی مانند مصاحبه، مشاهده و بررسی اسناد صورت گرفت. جامعه آماری پژوهش را تمامی صاحبنظران، مدیران و متخصصانی ...
بیشتر
هدف:هدف پژوهش حاضر ارائه چارچوب تأمین مالی فدراسیونهای ورزشی پایه با محوریت خودکفایی بود.روششناسی: روش تحقیق کیفی است که در آن برای پاسخگویی به سؤالات پژوهش از روش دادهبنیاد استفاده شده است. گردآوری دادهها به روشهای متعددی مانند مصاحبه، مشاهده و بررسی اسناد صورت گرفت. جامعه آماری پژوهش را تمامی صاحبنظران، مدیران و متخصصانی تشکیل دادند که با موضوع تأمین مالی سروکار دارند. با توجه به استفاده از روش دادهبنیاد، نمونهگیری بهصورت نظری انجام شد. تحلیل دادهها با استفاده از سه مرحلۀ کدگذاری باز، محوری و انتخابی با بهکارگیری نسخۀ 5.2 نرمافزار Atlas.Ti انجام شد.یافتهها: پس از کدگذاری باز، مقولههایی شامل شرایط علّی، شرایط زمینهای، استراتژیهای عمل و پیامدهای خودکفایی مالی فدراسیونهای ورزشهای پایه استخراج شد. سپس در مرحله کدگذاری محوری و انتخابی، پیوند بین این مقولهها در قالب مدل پارادایمی پژوهش تعیین گردید و نظریه نهایی شکل گرفت.نتیجهگیری: بر اساس نتایج پژوهش، محدویت موجود در تأمین مالی فدراسیونهای ورزشی ایران تحت تأثیر شرایط مختلفی اتفاق افتاده است که با وضعیت مطلوب و مورد انتظار فاصله دارد. به نظر میرسد، با استفاده از استراتژیهای کشف شده در مدل پژوهش، امکان دستیابی به وضعیت مطلوب و پیامدهایی چون افزایش کانالهای تأمین مالی و همچنین افزایش بهرهوری و پوشش هزینهها حاصل خواهد شد.